گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

رسانه نظامی روسیه از ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین از طریق کشور سوم خبر داد، اما باکو آن را رد کرد. به گزارش ایسنا، یک رسانه مشهور حوزه نظامی روسیه می‌گوید با بررسی اسناد دادگاه‌های اوکراین به نکات جالب توجهی درباره همکاری نظامی باکو-کی‌یف رسیده است. کانال تلگرامی «ریبار» که بیش از ۱.۲ ... ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

ادامه

آذربایجان, اقتصادی, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

هشدار آلمان به آمریکا: از منافع خود دفاع می‌کنیم / اتحادیه اروپا: اقدامات آمریکا تهدیدی علیه تجارت جهانی است

خبرگزاری رویترز امروز به نقل از وزیر اقتصاد آلمان نوشت، اگرچه اتحادیه اروپا به دنبال جنگ تجاری با آمریکا نیست ولی این نهاد آماده است تا برای دفاع از منافع خود با تصمیم های یک جانبه این کشور مقابله کند.

 

پیتر آلتمایر (Peter Altmaier) دیروز ۱۶ اسفند، به تلویزیون آلمانی زد دی اف (ZDF) گفت: جنگ و جنگ های تجاری از اساس ایده خوبی نیستند چرا که آخر سر همه می بازند. هدف و منافع ما این است که از جنگ تجاری (با آمریکا) پرهیز کنیم.

 

وی افزود که اتحادیه اروپا می خواهد اختلاف نظر با آمریکا را با توافق بر سر تعرفه های پائین تر (گمرکی) حل و فصل نماید.

 

با این حال آلتمایر هشدار داد که اگر واشنگتن تصمیم به اعمال یکجانبه تعرفه های بالاتر بگیرد، بروکسل به وسیله ساز و کارهای خود واکنش نشان خواهد داد تا ‘همگان بدانند که ما از منافع خود دفاع و محافظت می کنیم.’

 

وزیر اقتصاد آلمان پیشتر برهه کنونی در روابط اتحادیه اروپا و آمریکا را «فاز مهم و تعیین کننده» خوانده و گفته بود که اتحادیه اروپا باید بصورت یکپارچه عمل کرده و توانایی خود را در مذاکره به نمایش بگذارد.

 

به گفته آلتمایر، اعمال تعرفه های گمرکی برای خودروها اقدام نادرستی است که آثار مخرب جهانی دارد، از این رو آمریکا و اروپا باید تعرفه های خودرو را کاهش دهند.

 

 

اتحادیه اروپا: اقدامات آمریکا تهدیدی علیه تجارت جهانی است

 

«سسیلیا مالمستروم» کمیسیونر تجارت اتحادیه اروپا هشدار داد که اقدامات آمریکا نظام تجاری جهانی را تهدید به درهم شکستن می کند و از واشنگتن خواست تا برای اصلاح قوانین بازرگانی همکاری کند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مالمستروم گفت : نگرانی آمریکا نسبت به عدم کارایی قوانین تجارت جهانی در مقابل چین قابل درک است اما اقدامات واشنگتن برای سازمان تجارت جهانی مشکل ساز است.

 

وی افزود: اتحادیه اروپا و آمریکا اغلب در زمینه تشخیص تهدیدها علیه تجارت جهانی تفاهم دارند اما «ما همیشه در مورد راه چاره توافق نداریم».

 

این مقام اروپایی ادامه داد: اقدامات آمریکا اینک کل سیستم را تهدید به درهم شکستن کل سیستم می کند.

 

به گفته مالمستروم، چین از قوانین سازمان تجارت جهانی «سود می برد» اما از آمریکا خواست تا برای یافتن «راه حل ها» همکاری کند.

 

توکیو، بروکسل و واشنگتن سال گذشته اعلام کردند که برای اصلاح قوانین سازمان تجارت جهانی همکاری می کنند تا کاستی رویکردهای تجاری را رفع کنند.

 

اتحادیه اروپا و آمریکا ماه هاست که برای آغاز رسمی مذاکرات تجاری همکاری می کنند. در همین راستا، مالمستروم روز چهارشنبه با «رابرت لایتهایزر» نماینده تجاری آمریکا دیدار کرد. مالمستروم اظهار داشت که دو طرف پیشرفت هایی حاصل کرده اند.

 

کمیسیونر تجاری اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که بروکسل و واشنگتن همه تعرفه ها بر کالاهای صنعتی را لغو کنند زیرا این اقدام «اهمیت اقتصادی دارد و درعین حال به بازسازی اعتماد دو طرفه منجر می شود».

 

مالمستروم با اشاره به تعرفه هایی که آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا وضع کرده است، گفت که بروکسل از این اقدام «به شدت رنجیده خاطر» شده است.

 

وی افزود: ما دوست و متحد هستیم، نه تهدید.

ایرنا

نیوزویک: کسری تجاری آمریکا رکورد زد

پایگاه اینترنتی مجله نیوزویک، ایالات متحده سال گذشته میلادی بالاترین میزان کسری تجاری را در ۲۴۳ سال گذشته تجربه کرد. این در حالی است که سیاست «ابتدا آمریکا»ی رئیس‌جمهوری این کشور نیز نتوانسته بر این کسری فائق آید. 

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا