ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایرانی پاسخ داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لری جانسون تحلیل‌گر سابق سازمان سیا به ادعای اسرائیل در مورد رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران، پاسخ داد. جانسون گفت: اسرائیل اجازه نشان دادن خسارات را به خبرنگاران نمی‌دهد؛ زیرا آسان‌ترین راه برای اقناع عمومی این است که بگویی ... خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, فیلم, گزارش

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

هزاران نفر در حمایت از جدایی طلبان جنوب یمن تظاهرات کردند

هزاران تن از ساکنان جنوب یمن روز پنجشنبه در حمایت از جدایی طلبان شورای انتقالی جنوب در عدن تظاهرات کردند.

 

به گزارش یورونیوز، جدایی طلبان به تازگی در پی اختلاف با مقامات دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری تبعیدی یمن کاخ ریاست جمهوری را اشغال کرده و کنترل شهر را در دست گرفته‌اند.

 

تظاهرکنندگان با اجتماع در «خور مکسر» واقع در مرکز شهر عدن که از آن به عنوان پایگاه اصلی دولت یمن نام برده می شود پرچم های یمن جنوبی را که تا سال ۱۹۹۰ به صورت مستقل اداره می شد در دست داشتند و شعارهایی در حمایت از جدایی طلبان سر دادند.

 

معترضان که برخی از آنها از دیگر مناطق جنوبی این کشور آمده بودند در تجمع روز پنجشنبه ضمن سر دادن شعارهای جدایی طلبانه و حمایت از رهبران شواری انتقالی جنوب دعوت به «انقلاب» کردند. شعار «عشق به جنوب ما را متحد می کند» از جمله شعارهایی بود که معترضان بارها در طول این تظاهرات یکصدا آنرا فریاد زدند.

 

نمایندگان جامعه مدنی و اتحادیه های صنفی حامی شورای انتقالی جنوب با انتشار بیانیه ای از تصرف مواضع واحد های هوادار دولت در عدن و نیز مقر دولت در کاخ ریاست جمهوری از سوی نیروهای نظامی وابسته به جدایی طلبان موسوم به «طناب امنیتی»، استقبال و قدردانی کرده است.

 

جدایی طلبان جنوب یمن در ادامه تنش ها با نیروهای نظامی وفادار به دولت این کشور روز شنبه چند پایگاه نظامی را در عدن به تصرف خود درآوردند و سپس اعلام کردند که کاخ ریاست جمهوری را در تصرف خود دارند.

 

پس از این تحولات که با درگیری های مرگبار و کشته شدن بیش از ۴۰ نفر همراه بود ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان سعودی اعلام کرد که در حمایت از نیروهای دولتی به جدایی طلبان در عدن حمله کرده است.

 

ائتلاف در حالی از حمله به موضع جدایی طلبان جنوب یمن خبر داد که امارات عربی متحده یکی از اعضای این ائتلاف از حامیان اصلی نیروهای جدایی طلب در عدن است.

 

در بیانیه نهاد های جامعه مدنی و اتحادیه صنفی حامی شورای انتقالی جنوب همچنین خواسته شده است که جریان کامل امور در این منطقه به دست «جنوبی ها» سپرده شود و یمنی هایی که اصالتا از مناطق شمالی این کشور هستند از دایره قدرت به کلی حذف شوند.

 

این بیاینه تصریح می کند که یمنی های شمال بواسطه ایده یکپارچه سازی نیروها برای مقابله با حوثی ها در جنوب نفود و سپس دست به خنثی کردن تلاش های جدایی طلبانه زده‌اند.

 

امضاء کنندگان این بیانیه در عین حال موافقت خود را با پیشنهاد عربستان برای برقراری گفتگوها میان طرف های درگیر در بحران عدن اعلام کرده اند. این درحالی است که دولت عبدربه منصور هادی روز چهارشنبه هرگونه گفتگو پیش از عقب نشینی جدایی طلبان از مواضع اشغال شده در عدن را رد کرده است.

 

جدایی طلبان جنوب یمن و وفاداران به دولت عبدربه منصور هادی پیش از این در جنگ علیه حوثی‌ها با یکدیگر متحد بودند، اما اختلافات داخلی و رقابت بر سر تقسیم قدرت در آینده، میان آنها شکاف ایجاد کرده است.

گلوبال‌تایمز: آرزوی پیوستن چین به ائتلاف دریایی آمریکا خیال خام است

رسانه چینی با تاکید بر اینکه پکن هرگز به طرح ائتلاف دریایی واشنگتن علیه ایران نمی‌پیوندد،‌ نوشت اگر هم ائتلافی تشکیل شود، باید در خدمت منافع کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله ایران باشد.

ادامه

اسپانیا, المان, امریکا, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, کره جنوبی, نروژ

روسیه: هر عملیاتی در سوریه باید با موافقت دمشق انجام شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بر مواضع اصولی مسکو در این‌باره تأکید کرد که هر عملیاتی در خاک سوریه، به هر بهانه‌ای که باشد، باید با موافقت مقامات دمشق انجام شود و ترکیه باید بطور کامل به تعهدات خویش در چارچوب “تفاهم‌نامه سوچی” عمل کند.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

تقویت حضور نظامی ترکیه در خلیج فارس با افتتاح دومین پایگاه نظامی این کشور در قطر

ترکیه از دسامبر سال ۲۰۱۵ نیروهای بیشتری را به قطر فرستاد و در این روند، روابط خود با قطر را به عنوان مالک سومین ذخایر گاز طبیعی در جهان افزایش داد.

ادامه

امارات, امریکا, ایران, ترکیه, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, قطر