بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

هزاران نفر در بیت‌المقدس اشغالی علیه نتانیاهو تظاهرات کردند + ویدیو

هزاران نفر از ساکنان بیت‌المقدس اشغالی سه‌شنبه شب(به وقت محلی) با تجمع مقابل ساختمان محل اقامت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل خواستار استعفای او شدند.

.

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، تظاهرکنندگان به وضع بد اقتصادی ناشی از شیوع کرونا اعتراض کردند.

 

معترضان پرچم‌های اسرائیل و پرچم‌های سیاه در دست داشتند و به برچیدن چادرهای تحصن خود در نزدیکی محل اقامت نتانیاهو معترض بودند.

 

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس با خشونت با کسانی که قصد داشتند، برابر محل اقامت نتانیاهو چادرها و خیمه‌های تحصن برپا کنند، برخورد و شماری را زخمی کردند.

 

«امیر هسکل» هماهنگ‌کننده این اعتراضات گفت: هدف فقط استعفای نتانیاهو از کابینه و بازگشت او به خانه است و تنها در این صورت راضی خواهیم شد.

 

سرزمین‌های اشغالی در روزهای گذشته نیز شاهد اعتراضات علیه کابینه اسرائیل بود.

 

هزاران نفر از ساکنان شهر تل‌آویو شنبه شب در اعتراض به وضع بد اقتصادی در مرکز این‌ شهر تظاهرات کردند.

 

معترضان علیه کابینه صهیونیستی به خاطر وضع بد اقتصادی به ویژه تعطیلی کسب و کارها و اوضاع به وجود آمده پس از شیوع کرونا، تظاهرات کردند.

 

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آن‌ها فساد، رشوه‌خواری و کلاهبردی نوشته شده بود، به شرایط بد اقتصادی اعتراض و خواستار مبارزه با فساد شدند.

 

پیش‌تر براساس نتایج نظرسنجی صورت گرفته توسط شبکه ۱۲ اسرائیل، ۵۸ درصد شهروندان اسرائیل از عملکرد بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در کاهش تاثیر کرونا بر جنبه‌های اقتصادی ناراضی هستند و  ۳۵ درصد در زمینه ضعف عملکرد وی جواب منفی دادند.

 

کاهش محدودیت‌های اعمال شده برای مهار کرونا در سرزمین‌های اشغالی در روزهای گذشته باعث روند صعودی آن شده است؛ به طوری که نتانیاهو در واکنش به افزایش آمار مبتلایان به کرونا، گفت: در بازگشایی کسب و کارها عجله کردیم.

 

به گزارش رسانه‌ها خشم مهاجران یهودی که در سرزمین های اشغالی زندگی و آینده خود را بر باد رفته یافته‌اند به حدی رسید که موشه یعلون رئیس اسبق ستاد کل ارتش اسرائیل و عضو فعلی کنست(پارلمان) از آن در صفحه اجتماعی خود با نام ” خشم متراکم ، خشم در حال انفجار” نام برده و با انتقاد از دولت با جمله بهانه‌ها همانی است که در سابق بود از جامعه یهودیان خواست با عصیان مدنی قانون شکنی نکنند تا به نحوی منعکس کننده میزان نگرانی باشد که رهبران اسرائیل نسبت به این تحول احساس می‌کنند.

 

اما این نظر تمامی اعضای کنست نیست ، ایدان راول عضو کنست اسرائیل خواستار حمله به اقامتگاه نتانیاهو و شورش علیه ساختار فعلی این رژیم شد.

 

این مسئله به حدی شدت گرفته است که رووین رویولین رئیس رژیم اسرائیل هم به آن واکنش نشان داده و از جامعه یهودیان خواست خویشتنداری بیشتری نشان دهند ، به زعم رئیس رژیم اسرائیل جنگ با ویروس کرونا جنگ تمامی احاد جامعه است و دعوت به شورش می‌تواند پایه‌های رژیم اسرائیل را به طور کامل متزلزل کند.

 

او ضمن اعتراف به بحرانی بودن شرایط رژیمش به ساکنان مهاجر مناطق اشغالی گفته است همه باید در شرایط بحران در کنار هم باشیم.

 

با این وجود تظاهرات در اطراف محل اقامت نخست وزیر اسرائیل همچنان ادامه دارد و معترضین همچنان تلاش‌هایی برای عبور از حلقه‌های امنیتی و حتی ورود به محل اقامت نتانیاهو انجام می‌دهند.

 

جادعون سار عضو دیگر کنست هم در گفتگویی با شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل خاطر نشان کرد، آنچه من از اعتراضات خیابانی می‌بینیم مطالبات آنها صرفا مربوط به بحران کرونا نیست این یک اعتراض کاملا سیاسی علیه کل عناصر سیاسی است و من بیم آن دارم که به سمت‌وسوی بسیار خطرناکی سوق داده شویم.

 

احمد الطیبی عضو عرب کنست اسرائیل در گفتگویی با روزنامه هاآرتص به صهیونیست‌ها گفته است اشغال و اشغالگری سرنوشتی جز زوال ندارد.

رئیس پارلمان اسرائیل: به‌دلیل عدم حمایت امریکا، طرح الحاق فعلا تعلیق شده

رئیس پارلمان اسرائیل با بیان اینکه آمریکا فعلا درباره اجرای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری با تل‌آویو مذاکره نمی‌کند، گفت نخست‌وزیر این رژیم نیز بدون حمایت آمریکا آن را اجرا نمی‌کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

نامه ۱۱ کشور اروپایی به اتحادیه اروپا: برای پاسخ به الحاق کرانه باختری آماده باشید

۱۱ تن از وزیران خارجه کشورهای اروپایی در نامه‌ای از اتحادیه اروپا خواستند تا گزینه‌های احتمالی برای پاسخ به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری توسط اسرائیل آماده شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امریکا, ایتالیا, ایرلند, بلژیک, پرتغال, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, دانمارک, سوئد, فرانسه, فلسطین, فنلاند, لوکزامبورک, هلند