خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

هزاران برزیلی خواستار برکناری رییس جمهوری این کشور شدند + ویدئو

هزاران نفر از مردم برزیل در اعتراض به عملکرد «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهوری این کشور در مقابله با بحران همه گیری کرونا که باعث جان باختن بیش از نیم میلیون نفر از شهروندان برزیلی شده، به خیابان ها آمدند و فریاد «بیرون برو بولسونارو» را سر دادند.

 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه اسپانیا، رئیس جمهوری برزیل به دلیل اهمال و بی نظمی درخصوص خرید واکسن کووید ۱۹ که منجر به مرگ بیش از ۵۲۰ هزار نفر در کشور شده، مورد پیگرد قانونی قرار گرفته است.

 

این موضوع همچنین موج اعتراضات خیابانی را به شکل مسالمت آمیز در صدها شهر این کشور آمریکای جنوبی علیه بولسونارو به راه انداخته است . معترضان اصلی ترین شعار خود را برکناری بولسونارو اعلام کرده‌اند.

 

از اوایل تیرماه تحقیقات جدیدی از سوی دادستانی کل برزیل درباره واکنش دولت بولسونارو در مقابله با همه گیری ویروس کرونا نشان می‌دهد که بنابر شواهد بسیاری، رئیس جمهوری این کشور مرتکب «جنایت علیه جان» مردم شده است. این تحقیقات از ماه آوریل شروع شده و هدف از آن بررسی نحوه مدیریت بحران کرونا در دولت کنونی برزیل است؛ بحرانی که باعث جان باختن نیم میلیون نفر از شهروندان برزیلی شده است.

 

شهادت مقامات و اسناد جدید منتشر شده این موضوع را برای شهروندان برزیلی روشن کرده است که دولت این کشور به پیشنهادها درباره خرید واکسن در سال ۲۰۲۰ پاسخ منفی داده است و نتوانسته در تامین اکسیژن برای بیماران سریع عمل کند که این امر به خفه شدن بیماران منجر شده است.

 

این تحقیقات همچنین از شواهدی پرده برداشت که نشان می دهد در خرید واکسن هندی نیز بی نظمی هایی وجود داشته است و به ویژه بر نقش بولسونارو در این بحران تاکید می‌کند.

 

بولسونارو در حالی که طرح فاصله اجتماعی را به سخره می گیرد، بارها از دستورات بهداشتی تخطی کرده است. او کرونا را یک آنفولانزای کوچک می داند و از واکسن زدن خودداری کرده است و بارها در گردهمایی هایی با حضور هوادرانش شرکت کرده است. وی در مراسم هوادارانش که با موتور سیکلت به خیابان ها آمده بودند بدون ماسک ظاهر شد.

 

در حالی که برنامه واکسیناسیون باعث کاهش بحران کرونا در برخی از کشورها شده است، موارد ابتلا همچنان در برزیل رو به افزایش است. در کمتر از دو ماه از زمان آغاز این تحقیقات بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر در این کشور بر اثر کرونا جان باخته‌اند.

 

نتایج نظرسنجی ها نشان داده از هر ۱۰ برزیلی ۸ نفر از این تحقیقات حمایت می کنند و این امر به کاهش محبوبیت بولسونارو منجر شده است. موج اعتراضات علیه رئیس جمهوری برزیل اکنون به تظاهرات گسترده خیابانی علیه وی منجر شده است.

 

طبق آخرین به روزرسانی تارنمای وردمیترز، برزیل با ثبت بیش از ۱۸ میلیون و ۷۴۲ مورد ابتلا و افزون بر ۵۲۳ هزار مرگ و میر ناشی از کرونا در جایگاه سومین کشور از نظر میزان ابتلا و دومین کشور از نظر تعداد جانباختگان قرار گرفته است.

کرونا، کابوس مهار نشده در برزیل

با عبور شمار جانباختگان ویروس کرونا در برزیل از مرز نیم میلیون نفر، هزاران شهروند این کشور روز شنبه برای دومین روز متوالی به خیابان‌ها آمدند و ضمن اعتراض به بی کفایتی ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهوری این کشور در مدیریت این بحران، خواستار برکناری وی شدند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکای لاتین, برزیل, جهان, حقوق بشر, خبر

آشوب در برلین؛ ۶۰ نیروی امنیتی زخمی شدند + فیلم

حدود ۲۰۰ طرفدار نقابدار گروه «ریگائر ۹۴» تلاش کردند از بازدید کارشناسان امنیتی از خانه‌ای که در «برلین» پایتخت آلمان تحت اشغال گروههای چپ افراطی درآمده است و به مرکز برگزاری جلسات چپ افراطی‌ها تبدیل شده است، جلوگیری کنند.

ادامه

اروپا, اعتراضات اجتماعی, المان, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

همزمان با سرکوب خونین اعتراضات؛ انفجار خودرو بمب‌گذاری‌شده در پایگاهی نظامی در کلمبیا ۳۶ نفر مجروح شدند

حداقل ۳۶ تن ازجمله دو غیر نظامی در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در پایگاهی نظامی واقع در شرق کلمبیا، زخمی شدند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کلمبیا