گاردین؛ اکثر اروپایی‌ها می‌گویند چین در عرض یک دهه جای آمریکای “خراب شده” را می‌گیرد

یک مطالعه مشخص کرد درصد اروپایی‌هایی که می‌گویند به آمریکا بعد از چهار سال ریاست جمهوری ترامپ دیگر نمی‌توان اعتماد کرد بیشتر از درصد مخالفان این گفته است.

ادامه

اروپا, اسپانیا, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایتالیا, بلغارستان, پرتغال, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, ژئوپلیتیک, سوئد, فرانسه, لهستان, مجارستان, محیط زیست

گام‌های لرزان اروپا برای استقلال نظامی از ایالات متحده

وزیران دفاع اتحادیه اروپا با اشاره به تهدیدهای موجود علیه منافع قاره سبز، در حالی از تدوین راهبرد نظامی مستقل اروپا تا سال ۲۰۲۲ خبر داده‌اند که همچنان چالش‌های بزرگی در این راه‌ وجوددارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, انگلستان, تروریسم, جهان, چین, روسیه, فرانسه, ناتو, نروژ

هایکو ماس: امنیت مشترک در اروپا بدون روسیه ممکن نیست

وزیر خارجه آلمان امروز در پاریس اعلام کرد: امنیت مشترک در اروپا بدون روسیه ممکن نیست.

 

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که اعضای سازمان امنیت و همکاری اروپا باید ایده همکاری با روسیه را مورد توجه قرار دهند.

 

وزیر خارجه آلمان که در پاریس سخنرانی می‌کرد، در این خصوص گفت که ایده کنترل تسلیحاتی در حال حاضر وضعیتی تاسف‌بار دارد.

 

«هایکو ماس» در ادامه اضافه کرد که مذاکرات منع گسترش تسلیحات هسته‌ای میان آمریکا و روسیه می‌تواند چشم‌انداز گفتگوهای اروپایی در زمینه امنیت و صلح را نیز فراهم کند.

 

وی در ادامه افزود: امنیت مشترک در اروپا بدون روسیه ممکن نیست.

سی ان ان؛ اروپا دیگر نمی‌تواند همچون قبل به آمریکا اعتماد کند

این پنهانی نیست که دونالد ترامپ طرفدار اتحادیه اروپا نیست. در چهار سال گذشته این رئیس جمهور آمریکا درباره بریگزیت مثبت صبحت کرده و مدعی شده که این بلوک برای “سود جستن از آمریکا” ایجاد شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, انگلستان, بلژیک, جهان, ژئوپلیتیک, مجارستان, هلند

سی‌ان‌ان؛ رویگردانی اروپا از آمریکا و توجه به چین

بیش از هفتاد سال، ائتلاف دو سوی آتلانتیک به عنوان بنیادی غیر قابل متزلزل از ثبات اروپایی و محور ارزش‌های نظم غربی تحت امر آمریکا خدمت کرد. به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۰ این روابط مورد بازنگری دو سوی آتلانتیک قرار گرفته باشد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, المان, امریکا, بلژیک, جهان, چین

لوکاشنکو؛ درگیری جدی برای تقسیم مجدد جهان درجریان است/ چین ابرقدرت نوظهور جهان است

به گفته رئیس‌جمهور بلاروس درگیری جدی برای تقسیم مجدد جهان در جریان است. او چین را ابرقدرت نوظهور جهان خواند و دلیل اصلی این درگیری‌ها را اقتصاد دانست.

ادامه

اتحادیه اروپا, استونی, اقتصادی, امریکا, انگلستان, اوکراین, بالکان, بلاروس, جهان, چین, خبر, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, لهستان