«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

هاوانا و دمشق بر تقویت روابط اقتصادی تاکید کردند

سفیر سوریه در کوبا با معاون اول وزیر تجارت خارجی و سرمایه‌گذاری کوبا درباره تقویت روابط بین سوریه و کوبا به ویژه در زمینه اقتصادی بحث و گفتگو کرد.

 

به گزارش مهر به نقل از سانا، إدریس میا سفیر سوریه در کوبا با معاون اول وزیر تجارت خارجی و سرمایه‌گذاری کوبا درباره تقویت روابط بین سوریه و کوبا به ویژه در زمینه اقتصادی بحث و گفتگو کرد.

 

بر اساس این گزارش؛ در این نشست که در ساختمان وزارت تجارت خارجی و سرمایه گذاری کوبا در هاوانا برگزار شد، دو طرف وضعیت روابط دو جانبه و شماری از موضوعات متعلق به تقویت روابط اقتصادی علاوه بر همه‌گیری جهانی کرونا بررسی کردند.

 

إدریس میا در این دیدار درباره وضعیت سوریه و چالش هایی ناشی از اقدامات ظالمانه و یکجانبه آمریکا و غارت نفت سوریه توسط واشنگتن و سوزاندن محصولات کشاورزی سوریه توسط ابزارهای تروریستی آمریکا توضیح داد.

 

غارت نفت سوریه توسط شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا، سبب شده است تا سوریه که زمانی صادرکننده نفت بود اکنون برای تأمین نیازهای گرمایشی خود با دشواری مواجه شود. این ناتوانی سبب بروز بحران سوخت و محرومیت مردم سوریه از وسایل گرمایشی در فصول سرد در سال‌های اخیر شده است.

ونزوئلا: رزمایش آمریکا و گویان حاکمیت کاراکاس را تهدید می‌کند

مقامات ونزوئلا با اشاره به اختلاف با کشور هم‌مرز گویان بر سر منطقه «اسکیبو»، رزمایش نظامی آمریکا-گویان در آب‌های کاراکاس را برای حاکمیت و استقلال منطقه تهدیدآمیز خواندند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, برزیل, جهان, حضور نظامی, خبر, کلمبیا, گویان, ونزوئلا

ونزوئلا؛ پایان ماه عسل مخالفان و تثبیت دولت مشروع «مادورو»

به دنبال پیروزی حزب تحت حمایت دولت ونزوئلا در انتخابات پارلمانی، ماه عسل کوتاه خوان گوایدو رهبر مخالفان در ایجاد دوگانگی سیاسی به پایان رسیده و نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری این کشور آمریکای لاتین کنترل رسمی و قانونی خود بر تمامی نهادهای کلیدی قدرت را مستحکم کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خبر, معلمان, ونزوئلا

واکنش پکن به بازگرداندن کوبا به فهرست حامیان تروریسم در وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه، گفت، پکن به شدت مخالف افزودن نام کوبا به فهرست سیاه کشورهای حامی تروریسم از سوی آمریکاست و این اقدام، نشان دهنده فشار سیاسی بر هاوانا محسوب می‌شود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا, کوبا

رئیس انستیتو پاستور ؛ صنعت تولید واکسن کوبا بسیار پیشرفته است

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: کوبا یکی از معدود کشورهایی است که صنعت تولید واکسن آن بسیار پیشرفته است و در سال‌های قبل نیز تنها کشوری بوده که فناوری تولید واکسن را به ایران انتقال داده است.

ادامه

اجتماعی, امریکای لاتین, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا