درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

هاوانا قطعنامه ضد کوبایی پارلمان اروپا را محکوم کرد

وزیر امور خارجه کوبا با انتقاد شدید از قطعنامه اخیر تصویب شده در پارلمان اروپا علیه هاوانا، آن را جعلی و مداخله‌جویانه خواند.

 

به گزارش جمعه ایرنا از خبرگزاری کوبا، «برونو رودریگس» وزیر امور خارجه کوبا در صفحه توئیتر خود اطمینان داد که در برابر این اقدام نمایندگان اروپایی وابسته به براندازان آمریکایی، مردم این کشور در جهت احیای جامعه سوسیالیستی عادلانه‌تر پیش خواهند رفت.

 

رئیس دیپلماسی کوبا این اظهارات را در واکنش به مصوبه اخیر پارلمان اروپا و تصویب طرح پیشنهادی نمایندگان دست راستی این نهاد اروپایی که با دستاویز حقوق بشر به دنبال حمله به این کشور آمریکای لاتین هستند، مطرح کرد.

 

اگرچه این طرح با اکثریت آراء به تصویب رسید، اما برخی نمایندگان اروپایی ضمن محکوم کردن آن، تنها هدف قطعنامه را ضربه زدن به «توافق گفتگوی سیاسی و همکاری» ایجادشده میان اتحادیه اروپا و هاوانا دانستند.

 

شب گذشته نیز «گروه دوستی و اتحاد مردم کوبا» مستقر در پارلمان اروپا، ضمن ابراز تاسف از نتیجه این نشست، قطعنامه ضد کوبایی را «یک بحث عقیم» درباره شرایط سیاسی کشور آمریکای لاتین توصیف کرد.

 

این قطعنامه همچنین تحلیل و بررسی «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را مبنی بر لغو تحریم‌های واشنگتن علیه کوبا و اثرات زیانبار این رویکرد قهری بر زندگی مردم کوبا،  را نقض می‌کند.

 

این در حالی است که بورل سه شنبه گذشته با دفاع از توافق بروکسل – هاوانا، از تشدید تحریم های اقتصادی، مالی و تجاری دوره دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در ۴ سال گذشته انتقاد کرد.

 

اتحادیه اروپا پیش‌تر نیز سفیر خود را به دلیل درخواستی که از جو بایدن برای لغو تحریم‌ها علیه کوبا داشته است، فراخواند تا توضیحاتی درباره آن ارائه دهد.

 

اتحادیه اروپا به رغم ادعاهای خود مبنی بر تلاش درجهت لغو تحریم‌های واشنگتن علیه هاوانا، همواره همسو با سیاست‌های دولت‌های آمریکا علیه ملت کوبا حرکت کرده است. سیاست ها و تحریم هایی که با وجود شعارهای جو بایدن، رئیس جمهوری فعلی آمریکا برای بهبود روابط با هاوانا همچنان به قوت خود باقی است.

کوبا سپرده های بانکی به دلار را به دلیل تحریم آمریکا تعلیق کرد

خبرگزاری رویترز نوشت: کوبا سپرده های بانکی به دلار را به دلیل تحریم های آمریکا منع کرده است. هاوانا اعلام کرده این تحریم ها به این کشور اجازه نمی دهد از دلار در معاملات خارجی استفاده کند هر چند که نقل و انتقالات به دلار را همچنان می‌پذیرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

جنایت علیه سلامت انسان‌ها؛ پول واکسن ونزوئلا بلوکه شد

مقامات ونزوئلا از اقدام بانک سوئیسی در مسدود کردن پول پرداخت شده ونزوئلا برای خرید واکسن مورد نیاز مردم این کشور علیه ویروس کرونا شکایت کردند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, سوئیس, ونزوئلا

آمریکا دختر دانیل اورتگا و ۳ مقام دیگر نیکاراگوئه‌ای را تحریم کرد

آمریکا با اعلام تحریم علیه چهار تبعه نیکاراگوئه، از جمله دختر رئیس جمهور دنیل اورتگا هشدار داد که به استفاده از ابزارهای دیپلماتیک و اقتصادی علیه اعضای دولت چپ که متهم به تضعیف دموکراسی هستند، ادامه خواهد داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, مداخله خارجی, نیکاراگوئه