زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است. به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع ... گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که اسرائیل با وجود اطلاع‌رسانی درباره سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه، به عمد آنها را هدف قرار می‌دهد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا از الجزیره، تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه حتی پس ... نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

ادامه

آمریکا, استرالیا, اسراییل, انگلیس, جهان, حقوق بشر, غرب, فلسطین, کانادا, گزارش, لهستان

گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

هافینگتون پست: آمریکا مرتکب نسل کشی شده است!

روزنامه ‘هافینگتون پست’اسپانیایی در گزارشی به قلم «په په ورا» استاد دانشگاه نوشت: آمریکا در حالی‌ می‌‌خواهد به دیگران درس حقوق بشری دهد که خود مرتکب نسل‌کشی‌ شده است.

 

روزنامه هافینگتون پست افزود: رقابت تیراندازی بین‌المللی اکنون از کره شمالی‌ به ایران انتقال یافته است. «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبری کره شمالی باهم دوست شده‌اند. همچنین متحدان اروپایی دوست دایمی آمریکا محسوب می‌شود، هرچند که ترامپ از مشارکت بودجه‌ای اروپایی‌ها برای ناتو و مواضع اتحادیه اروپا نسبت به ایران خشنود نیست.

 

در ادامه، این گزارش با اشاره به نشست آتی رهبران آمریکا و روسیه در هلسینکی فنلاند، تاکید کرد: اگرچه ترامپ و پوتین روابط دوستانه‌ای با یکدیگر دارند اما وی روس است و نمی‌‌تواند دوست رئیس جمهوری آمریکا باشد. افزون بر آن، دوستان سعودی ترامپ، دوستی او با ایران را تحمل نخواهند کرد.

 

گزارش می‌افزاید: اسرائیل دارای زرادخانه کلاهک‌های هسته‌ای خارج از هرگونه توافق یا حقوق بین‌المللی است. در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید می‌کند که ایران به تمام تعهدات خود بر اساس توافق برجام عمل کرده است.

 

این روزنامه در لحنی کنایه آمیز تصریح کرده که باوجود اینکه اسرائیل تا دندان مسلح است، باز احساس تهدید می‌‌کند. اسراییلی‌ها با وجود چنین زرادخانه‌ای نخست اشغال و سپس از خود دفاع می‌‌کنند.

 

هافینگتون پست در این رابطه ادامه داد: اسراییل بمب‌های اتمی «داوود کوچک» را جریکو ۱ می‌‌نامد و همیشه به جالوت که به آن عمو مارک۲ (مدل بمب‌های اتمی‌ آمریکا) می‌گوید، حسادت می‌کند.

 

در حالی‌ که تنها سلاح فلسطینی‌ها سنگ است، اسراییلی‌ها سلاح‌ های خود را به روز کرده و تجهیزات بسیار پیشرفته اتمی‌ در اختیار دارند.

 

روزنامه با اشاره به اینکه آمریکا تنها کشور جهان است که دو شهر ژاپنی هیروشیما و ناکازاکی را در پایان جنگ جهانی دوم بمباران اتمی‌ کرده است، درباره این پرسش که چند نفر باید کشته شوند تا جهان چنین کشتاری را نسل‌کشی‌ بنامد؟

 

تصریح کرد: ۲۴۶ هزار نفر در هیروشیما و ۸۰ هزار نفر در ناگازاکی کشته شدند،۲۰ درصد آنها از سوختگی و مسمومیت اتمی‌ پس از چند روز جان باختند. افزون بر آن باید هزاران مورد مرگ و میر دیگر که پس از بمباران اتفاق افتادند را به آن اضافه نمود.

 

این استاد دانشگاه اسپانیا، این پرسش را مطرح می‌کند که آمریکا با این اقدامات می‌‌خواهد به ما درس دهد؟ و در پاسخ، گزارش می‌نویسد: برخلاف نظر کارشناسان و تحلیلگران، رئیس جمهوری آمریکا تامین مالی‌ القاعده را به دولت ایران نسبت می‌‌دهد و با این اقدام خود موجب ریشخند سعودی‌ها و اسراییل شده است.

 

نشریه خاطرنشان ساخت: دو بمب اتمی‌ که بر روی ژاپن انداخته شدند، نام‌های «پسر کوچولو » و «مرد چاق» داشتند، اسامی‌ که دقیقا شایسته «دونالد ترامپ» هستند؛ پسر کوچولو در درون یک مرد چاق.
ایرنا

توافق چین و کویت؛ توازن قوا در شورای همکاری برهم می‌خورد

رسانه‌های عربی توافق‌های اقتصادی و تجاری اخیر کویت و پکن در حاشیه ‘نشست عربی و چین’ را ورود یک قدرت جدید در داخل شورای همکاری خلیج فارس به جز آمریکا و تلاش کویت برای محافظت از خود در برابر محور آمریکایی-عربستانی تحلیل کردند.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, بحرین, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, کویت

جنبش «فتح»: دولت‌های ایران حتی یک ریال به ملت فلسطین کمک نکرده‌اند

به گزارش روسیاالیوم، «اسامه القوامی» سخنگوی جنبش فتح، روز گذشته در بیانیه‌ای درباره برخی ادعاها مبنی بر حمایت مالی گسترده ایران از این جنبش فلسطینی، اظهار داشت: «بسیار شرم‌آور است که برخی گمان می‌کنند دلیل بحران اقتصادی ایران حمایت آن از ملت فلسطین است،‌ به رغم اینکه جنبش فتح و سازمان آزادسازی فلسطین در سال ... جنبش «فتح»: دولت‌های ایران حتی یک ریال به ملت فلسطین کمک نکرده‌اند

ادامه

اقتصادی, ایران, جهان, فلسطین