ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

هاآرتص: چرا مایک پومپئو تهدیدی فوری برای خاورمیانه است؟

دیوید روتکوف در هاآرتص نوشت: پمپئو این هفته در تلاشی آشکار برای جلوگیری از به پایان رسیدن عمر سیاسی ترامپ عازم اسرائیل می‌شود. از فلسطینیان گرفته تا ایران، و همه خاورمیانه ای ها هستند که قیمت آن را پرداخت خواهند کرد.

 

به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، چهارشنبه با محوریت گفتگو در مورد ایران، شیوع کووید-۱۹ و الحاق کرانه باختری وارد اسرائیل خواهد شد. اگر نظرسنجی‌ها و پیش‌بینی‌هایی که از عمیق تر شدن بحران در آمریکا حکایت دارند، صحت داشته باشد، ترامپ حالا حالاها با این بحران درگیر است، این شرایط فرصتی برای بنیامین نتانیاهو، شریک جدید وی بنی گانتز و به طور کلی اسرائیلی‌ها است.

 

جو بایدن، رقیب دونالد ترامپ، که در بسیاری از نظرسنجی‌ها از ترامپ پیش افتاده در صورت به قدرت رسیدن سیاستی مشابه با سیاست اوباما در قبال اسرائیل اتخاذ خواهد کرد. به همین خاطر پمپئو به عنوان یک مسیحی صهیونیست یا اوانجلیست احتمالا در دیدار هفته جاری خود از اسرائیل هشدار دهد که شکست ترامپ در انتخابات ماه نوامبر به معنای از دست رفتن حمایت افرادی مثل خود او، پنس و کوشنر داماد ترامپ از اسرائیل است.

 

عواقب چنین تغییر و تحولی باید برای نتانیاهو کاملاً واضح باشد چرا که او پیش‌تر به خاطر می‌آورد که روابط‌ آمریکا و اسرائیل در دوران دموکرات‌ها چگونه بود.

 

البته ترامپ می‌تواند در انتخابات مجددا پیروز شود، اما با توجه به شرایط فعلی آمریکا که با دو بحران بزرگ یکی در حوزه بهداشت عمومی که در نوع خود از زمان همه‌گیری آنفولانزا ۱۹۱۸ بی سابقه بوده و دیگر در حوزه اقتصادی که ناشی از همه‌‌گیری کرونا است دست و پنجه نرم می‌کند. با این اوصاف بسیاری از جمله خود پمپئو پیش‌بینی می‌کنند که ممکن است تغییر بزرگی در راه باشد.

 

این تغییر تقریباً بلافاصله منجر به نابودی سیاست فشار حداکثری ترامپ در مورد ایران و تلاش برای بازگشت به توافق هسته‌ای زمان اوباما خواهد شد. همزمان روی کارآمدن یک دموکرات به جای ترامپ می‌تواند به رد صریح برنامه‌های الحاق اسرائیل توسط آمریکا و فشار بیشتر برای رعایت حقوق فلسطینی‌ها شود.

 

با شکست ترامپ مطمئناً، تمام خیالپردازی‌های کوشنر مثل برنامه صلح خاورمیانه بر باد خواهد رفت. اگر نتانیاهو بداند که فقط شش ماه برای ضمیمه کردن سرزمین‌های فلسطینی یا بمباران مواضع ایران در سوریه به طور کلی فشار بر تهران زمان دارد، احتمالاً برای نابودی برجام فشار بیشتری بیاورد.

 

هیچ کس به خصوص از دست راستی‌ها نمی‌تواند از نحوه مقابله ترامپ با این همه‌گیری شکایت کند. اینکه پمپئو در بحبوحه بحران کرونا و علی‌رغم ممنوعیت‌های سفر قصد دارد به اسرائیل برود خود حکایت از اهمیت بالای این دیدار دارد. دولت ترامپ در حالی علاقه‌مند است که هر چه سریع‌تر پیروزی خودش بر کرونا را اعلام کند که آنها همچنان نسبت به تحلیل‌های علمی و دقیق بی توجه هستند، مدیریت ضعیف ترامپ در این بحران باعث بدنامی او شده است. برای اسرائیل، مردم فلسطین، خاورمیانه و جهان، روشن است که بحران کرونا دنیا را وارد رکود و بحرانی کرده که احتمالا سال‌ها ادامه خواهد یافت. البته این تنها تهدیداتی نیست که با آنها روبرو هستیم.

 

ترامپ ناامید، نزدیکان بدبین و فرصت طلب وی مانند پمپئو و یک رهبر اسرائیلی که در موقعیتی به همان اندازه دشوار قرار دارد، ممکن است از فرصت به وجود آمده به واسطه شیوع کرونا استفاده کنند تا حتی آن را ترسناک‌تر از چیزی که هستن به تصویر بکشند. واقعیت این است که پمپئو، با وجود اینکه فردی تندخو، متکبر و چاپلوس است، اما در عین حال بسیار باهوش‌تر و زیرک‌تر از بسیاری از نزدیکان ترامپ است.

 

در چنین لحظه‌ای فقط باید امیدوار بود تا دولت ترامپ و اسرائیل بتوانند خسارت‌ها را به حداقل برسانند. اگرچه این آرزو کمی دور از ذهن است، اما ترامپ و نتانیاهو هر دو در این زمینه خبره هستند.

میدل ایست آی: بن سلمان از الکاظمی درخواست میانجیگری با ایران را کرد

روزنامه انگلیسی «میدل ایست آی» امروز پنجشنبه، فاش کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی درخواستی را به «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر جدید عراق برای از سرگیری میانجیگری با ایران ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, عربستان سعودی, قطر

نماینده آمریکا در سوریه: وظیفه آمریکا ایجاد باتلاق برای روسیه در سوریه است نه جنگ با تروریسم

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در اظهاراتی پرده از ماموریت اصلی نیروهای به اصطلاح مبارزه با داعش برداشت.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه

گروه دوستی پارلمانی کوبا و سوریه، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه سوریه را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری پرنسا لاتینا، «لیزارا کورونا» رییس گروه دوستی پارلمانی کوبا و سوریه تحریم‌های آمریکا را ناعادلانه توصیف کرد و گفت که این تحریم‌ها «تلاش‌ها و ظرفیت‌ها» برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ را محدود می‌کند

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, کوبا, همبستگی