ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایرانی پاسخ داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لری جانسون تحلیل‌گر سابق سازمان سیا به ادعای اسرائیل در مورد رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران، پاسخ داد. جانسون گفت: اسرائیل اجازه نشان دادن خسارات را به خبرنگاران نمی‌دهد؛ زیرا آسان‌ترین راه برای اقناع عمومی این است که بگویی ... خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, فیلم, گزارش

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

هاآرتص: ایران در حال تقویت آمادگی خود برای مقابله با اسرائیل است

هاآرتص در گزارشی به احتمال درگیری میان ایران و اسرائیل پرداخت و نوشت: در صورتی که تهران در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ سطح غنی‌سازی اورانیوم را افزایش دهد، ممکن است شاهد درگیری گسترده‌ای در منطقه باشیم. اسرائیل باید آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات ایران را داشته باشد. این موارد نشان می‌دهد که ایران در حال تقویت آمادگی خود برای مقابله با اسرائیل است.

 

به گزارش ایلنا به نقل از هاآرتص، تلاش‌های ایران برای واکنش نشان دادن به حملات اسرائیل در جبهه شمالی سوریه رهبران اسرائیل را وادار کرده است تا استراتژی خود را تغییر دهند.

 

به همین خاطر در طول هفته‌های اخیر شاهد کاهش شدت درگیری‌ها بوده‌ایم. این در حالی است که تهران همچنان به تلاش‌هایش برای تثبیت جایگاه نظامی خود در سوریه ادامه می‌دهد. رهبران اسرائیل نمی‌توانند حضور نیرو‌های ایرانی در نزدیکی مرز‌های خود را تحمل کنند. بنابراین باید برای مقابله با تهدیدهای ایران آماده باشند.

 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل این هفته هشدار داد که هر گونه اقدام تهاجمی حزب الله و ایران را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

 

نتانیاهو گفت: «در صورتی که حزب الله به ما حمله کند، کل مردم لبنان هزینه سنگینی را پرداخت خواهند کرد». این در حالی است که چند روز قبل نیز وزیر جنگ اسرائیل هشدار داده بود که سوریه را به ویتنام تبدیل خواهد کرد.

 

از سوی یگر مشاوران و نزدیکان نتانیاهو اخیرا بارها در مورد تلاش‌های ایران برای محاصره کردن اسرائیل و استقرار موشک و راکت در لبنان، سوریه، عراق و غزه صحبت کرده‌اند.

 

وزیر جنگ اسرائیل معتقد است که اسرائیل باید رویکرد تهاجمی را نسبت به تهران و گروه‌های مورد حمایتش در منطقه اتخاذ کند. ایران به گام‌های خود برای کاهش تعهدات هسته‌ای ادامه خواهد داد. ایران به تشدید فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم در مراکز هسته‌ای می‌پردازد.

 

از سو دیگر ایران به رویکرد خود در منطقه ادامه خواهد داد. در صورتی که تهران در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ سطح غنی‌سازی اورانیوم را افزایش دهد، ممکن است شاهد درگیری گسترده‌ای در منطقه باشیم. اسرائیل باید آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات ایران را داشته باشد. این موارد نشان می‌دهد که ایران در حال تقویت آمادگی خود برای مقابله با اسرائیل است.

برنامه‌های راهبردی روسیه در سوریه چگونه است؟

به اعتقاد اکثر کارشناسان از جمله کارشناسان روس، نگاه غرب به عملکرد مسکو در سوریه از ۲ جنبه کلی نجات دولت رئیس‌جمهور بشار اسد یا مبارزه با داعش و تروریسم فراتر نمی‌رود و به دیگر ابعاد آن توجهی ندارند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ترکیه, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق, عربستان سعودی, کویت, گرجستان, مصر

القبس؛ مذاکرات قریب الوقوع کویتی – سعودی – ایرانی درباره توافق دریایی

یک رسانه کویتی اعلام کرد: به دنبال امضای توافقنامه دریایی بین کویت و عربستان، مذاکرات بین کویت و عربستان به عنوان یک طرف و ایران به عنوان طرف دوم در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

ادامه

ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, کویت