بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

«وو تی یینگ‌چون» سرپرست دولت ویتنام شد

در پی تشدید تشدید مبارزه با فساد حزب کمونیست ویتنام که منجر به برکناری «وو ون توونگ» رئیس‌جمهوری این کشور شد، خانم «وو تی یینگ‌چون» به عنوان سرپرست دولت هانوی منصوب شد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، در پی تشدید مبارزه با فساد در ویتنام که منجر به برکناری وو ون توونگ رئیس جمهوری ... «وو تی یینگ‌چون» سرپرست دولت ویتنام شد

ادامه

احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, فساد, ویتنام

در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

به‌رغم مخالفت سرسخت وزارت کار با ترمیم مزد یک‌چهارم خط فقر زحمتکشان و ارائهٔ آمارهای رسمی ساختگی مرکز آمار، بار دیگر با تأکید فراوان روی “تورم انتظاری”، در گفتگویی با ایلنا در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: “آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم ما در دولت برای افزایش حقوق و ... در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

ادامه

استبداد, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله

مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

بهره‌کشی وحشیانۀ رژیم فاسد ولایی از کارگران و زحمتکشان در صنعت ملی نفت اعتصاب‌ها و اعتراض‌هایی گسترده‌ در تابستان‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را موجب گردید که در ادامه آن‌ها در بهمن‌ماه امسال به‌اوج خود رسید. بیش از ۶۵ درصد کارگران نفت را کارگران “ارکان‌ثالث”، “حجمی”، “روزمزد” و جز این‌ها، تشکیل می‌دهند که در صنایع نفت، ... مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله, نفتگران

نیویورک تایمز: پولشویی ترامپ برگ برنده‌ای در دست مسکو است

تارنمای روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: دست داشتن موسسه ترامپ در موارد پولشویی در ارتباط با اتباع روس، رئیس جمهوری آمریکا را در برابر کرملین آسیب پذیر کرده است.

 

این روزنامه آمریکایی نوشت: باید در تلاش برای درک داستان روسیه و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، صفت طماع بودن وی را در نظر داشته باشیم. رابطه نزدیک ترامپ با روسیه مشکلاتی را برای وی به وجود آورده است؛ این امر تنش هایی را میان وی، کارکنان دولت و متحدانش در کنگره ایجاد کرده است.از طرفی اکثر رای دهندگان آمریکایی به این باور رسیده اند که ترامپ چیزی را مخفی می کند و از طرف دیگر بحث های تلویزیونی در مورد روسیه نیز آقای رئیس جمهور را خشمگین می کند.

 

اگر ترامپ می توانست با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز مانند هر فرد مشکل آفرین دیگری رفتار کرده و او را کنار بگذارد، زندگی برایش ساده تر می شد اما از انجام چنین کاری عاجز است.

 

این خودداری عجیب بزرگترین مدرک دال بر این فرضیه است که پوتین از ترامپ آتو (برگ برنده-دستاویز)دارد. این اهرم فشار می تواند چیزی شوکه کننده مثل نواری از رابطه جنسی ترامپ باشد یا مدرکی از تبانی انتخاباتی وی. شاید هم رسوایی است که تمام مدت در برابر دیدگان مان حاضر بوده است: معاملات مالی غیرقانونی – پولشویی- میان روسیه و موسسه ترامپ.

 

جدیدترین گواه بر این ظن، حملات توییتری ترامپ علیه بروس اوهر معاون سابق دادستان کل آمریکاست. ترامپ بارها از اوهر انتقاد کرده و خواستار اخراج وی شده است. در نگاه اول گناه اوهر این است که در تحقیقات در مورد ارتباط ترامپ با روسیه نقشی حاشیه ای ایفا می کرد. اما اوهر در الگوی بزرگتری جای می گیرد؛ وی در ۳ دهه فعالیت خود در بخش حقوقی، در پیگیری جرایم سازمان یافته روسیه، تخصص یافته است.

 

بیشتر ماموران دولتی که ترامپ در جهت بی اعتباری شان کوشیده نیز از کارشناسان حوزه های روسیه، جرایم سازمان یافته و پولشویی بوده اند.

 

این امر در مورد اندرو مک کیب (Andrew McCabe) قائم مقام سابق رییس پلیس فدرال آمریکا که ترامپ برای اخراج وی لابی کرد و اندرو وایسمن (Andrew Weissmann) از مقاماتی که برای رابرت مولر بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا کار می کرد و دیگر موارد نیز صدق می کند. همه این افراد ترامپ را به هراس انداخته و آن طور که ناتاشا برتراند در نشریه آتلانتیک می نویسد: «از بزرگترین دشمنان کرملین در دولت آمریکا» هستند. به عبارت دیگر، آن طور که برتراند می گوید ترامپ می کوشد تا دولت را از کارشناسان جرائم سازمان یافته ی روسیه خالی کند.

 

در ادامه این مطلب آمده است: موسسه ترامپ که از لحاظ مالی ضعیف بوده و اکثر بانک های اصلی از همکاری با آن اجتناب می‌کردند برای مدت طولانی به سرمایه گذاران روسی با وسواس کمتر وابسته بود.

 

اریک ترامپ پسر رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۳ (۹۲-۱۳۹۱) در همین راستا گفت:«ما تمام منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق روسیه تامین می کنیم.»

 

از طرف دیگر تنها بانک مهمی که با ترامپ همکاری می‌کرد، دویچه بانک آلمان بود که در پولشویی غیرقانونی برای روسیه پیشینه دارد.

 

ترامپ همچنین عادت داشت تا طی معاملات تمام نقدی، به روس ها ملک بفروشد. عوامل پولشویی چنین قراردادهایی را دوست دارند زیرا از این طریق می توانند پول نقدی که به طور غیرقانونی به دست آورده اند را به یک دارایی مشروع تبدیل کنند. در این معاملات معمولا پول بالایی به فروشنده ها پرداخت می شود تا ارزش ریسکی را که می کنند، داشته باشد. یکی از این قراردادهای مشکوک، قراردادی بود که در سال ۲۰۰۸ منعقد شد. ترامپ در این قرارداد ۴ سال پس از این که ملک پالم بیچ را به قیمت ۴۱ میلیون دلار خریده بود آن را به قیمت ۹۵ میلیون دلار به یک سرمایه گذار پرنفوذ روس فروخت.

 

از طرف دیگر ترامپ طوری رفتار می کند که گویی اسناد تجاری وی حاوی اطلاعات مخربی است. وی از انتشار اسناد مالیاتی خود خودداری کرد و اذعان داشت که مولر با بررسی اسناد مالی وی از خط قرمزها عبور می کند. با افشای این خبر که مولر اسناد دویچه بانک درمورد ترامپ را به دادگاه ارائه داده است، آقای رئیس جمهور در صدد اخراج این بازرس برآمد.

 

آدام شیف(Adam Schiff) از نمایندگان ارشد دمکرات و عضو کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا ماه هاست سعی در جلب نظر کنگره به مسئله احتمال پولشویی دارد. وی با تاکید بر این که اختیارات مولر شامل بررسی جامع اسناد تجاری ترامپ نمی‌شود، می‌گوید کسب و کار ترامپ می‌تواند به گونه‌ای عمل کند که اهرم فشاری علیه رئیس جمهوری آمریکا در اختیار پوتین که یک رهبر خارجی معاند است، قرار دهد.

 

نیویورک تایمز درپایان خاطرنشان کرد: اگر دمکرات ها در انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر (آبان-آذر) پیروز شوند، شیف قدرت خواهد گرفت اما اگر جمهوریخواهان پیروز میدان شوند، ترامپ جسورتر خواهد شد و می تواند با قانون شکنی تحقیقات مولر و یا هر موشکافی رسمی دیگری را در مورد موسسه خود متوقف کند؛ کاری که برای انجامش از دلیل خوبی برخوردار است.

ایرنا

خامنه‌ای و روحانی، فرورفته‌ در منجلاب بحران‌های فزاینده!

هفته گذشته مردم کشورمان پرده‌ای دیگر از نمایش‌های مزورانه اصحاب قدرت رژیم ولایی در راستای “حفظ نظام”‌ و مدیریت بحران را شاهد بودند، اما دیگر واقعیت‌های امر آن‌چنان آشکارند که این‌گونه نمایش‌های تکراری بیشتر به مضحکه شبیه شده‌اند.

ادامه

ایران, سیاسی, فساد, مقاله

علیرضا سلیمی؛ آقای رئیس جمهور از مردم عذرخواهی کنید / ۱۴۰ هزار میلیارد تومان کجا رفته است؟

علیرضا سلیمی در نشست علنی روز چهارشنبه ۱۴ شهریور، مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود … با بیان اینکه رئیس جمهور باید از مردم عذرخواهی کند، گفت: براساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی مسئولیت اجرای قانون برعهده رئیس جمهور است و براساس اصل ۱۲۱ وی قسم یاد کرده که پاسدار قانون اساسی باشد و ... علیرضا سلیمی؛ آقای رئیس جمهور از مردم عذرخواهی کنید / ۱۴۰ هزار میلیارد تومان کجا رفته است؟

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, فساد, فقر

دادگاه عالی برزیل؛ لولا داسیلوا نمی‌تواند نامزد انتخابات آتی برزیل شود

دادگاه عالی انتخاباتی برزیل روز گذشته طی حکمی «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهوری سابق این کشور را به دلیل محکومیت قضایی از حضور به عنوان نامزد در انتخاباتی آتی ریاست جمهوری برزیل منع کرد.

ادامه

امریکای لاتین, برزیل, جهان, خبر, فساد

مک دونالد صدها نفر را در آمریکا راهی بیمارستان کرد

تارنمای سازمان غذا و دارو آمریکا با اعلام که ۵۰۷ مورد مسمومیت به علت مصرف سالادهای مک دونالد در ۱۵ ایالت آمریکا و همچنین نیویورک گزارش شده است، اضافه کرد: صدها نفر به علت مصرف این محصولات راهی بیمارستان شدند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, فساد