بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

نیویورک تایمز: نیروهای ویژه آمریکا به عربستان در جنگ یمن کمک می‌کنند

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی فاش کرد که نیروهای ویژه آمریکایی مخفیانه به عربستان در جنگ علیه انصارالله در یمن کمک می‌کنند.

 

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مسئولان آمریکایی و دیپلمات‌های اروپایی نوشت: آمریکا دسامبر گذشته حدود ۱۰ تن از نیروهای ویژه خود را به صورت محرمانه به منطقه مرزی جنوب عربستان فرستاد.

 

به گفته این منابع، نیروهای ویژه آمریکا به عربستانی‌ها برای مشخص کردن محل انبارهای موشک‌های بالستیک و سکوهای پرتاب موشک و انهدام آن‌ها کمک می‌کنند.

 

کماندوهای آمریکایی به نیروهای عربستانی درباره امنیت مرزها مشورت می‌دادند.

 

نیروهای ویژه عربستانی با مربیان اطلاعاتی آمریکایی در نجران برای مشخص کردن مرکز شلیک موشک‌ها کمک می‌کنند.

 

این منابع می‌گویند که استقرار نیروهای ویژه عربستانی در مرزها بعد از چند هفته از حملات موشکی انصارالله به ریاض صورت می‌گیرد.

 

این روزنامه نوشت که تاکنون سند و مدرکی درباره اینکه نیروهای آمریکایی وارد خاک یمن شده باشند وجود نداشته است.

 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیشتر اعلام کرده بود که نظامیان آمریکایی خدمات تجهیز هواپیماها به سوخت و حمایت لجستیکی و اطلاعاتی از عربستان ارائه می‌کنند.

ایسنا

دولت انگلیس به‌دلیل فروش اسلحه به‌عربستان دوباره دادگاهی می‌شود

دادگاهی در انگلیس روز جمعه با صدور حکمی که یک پیروزی برای فعالان ضد جنگ محسوب می شود، به طرح شکایت مجدد از لندن به دلیل فروش تسلیحات نظامی به عربستان رأی موافق داد.   بر اساس حکم دادگاه، کارزار تبلیغاتی علیه تجارت اسلحه (CAAT) به‌عنوان شاکی این پرونده قادر خواهد بود تا رأی سال ... دولت انگلیس به‌دلیل فروش اسلحه به‌عربستان دوباره دادگاهی می‌شود

ادامه

انگلستان, جهان, خبر, عربستان سعودی

عطوان؛ ماموریت کلاه سبزهای آمریکایی در یمن

عطوان می نویسد: بعید نیست که دخالت مستقیم نظامی آمریکا در یمن در راستای پاداش به عربستان برای مشارکت در جنگ مستقیم یا غیرمستقیم ضد ایران که پس از خروج احتمالی آمریکا از برجام احتمال آن زیادتر هم می شود، باشد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, سودان, عربستان سعودی, مقاله, یمن

حزب چپ آلمان درصدد جلوگیری ازفروش سلاح به عربستان وامارات است

حزب چپ (دی لینکه) از احزاب مخالف دولت در پارلمان آلمان با تهیه پیش نویس طرحی قصد دارد صادرات سلاح و فروش اقلام و خدمات مرتبط نظامی به کشورهای عربستان و امارات را به علت جنگ دریمن متوقف کند.

ادامه

المان, امارات, ترکیه, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, یمن