ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایرانی پاسخ داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لری جانسون تحلیل‌گر سابق سازمان سیا به ادعای اسرائیل در مورد رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران، پاسخ داد. جانسون گفت: اسرائیل اجازه نشان دادن خسارات را به خبرنگاران نمی‌دهد؛ زیرا آسان‌ترین راه برای اقناع عمومی این است که بگویی ... خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, فیلم, گزارش

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

نیویورک تایمز: نظامیان آمریکایی چندان‌ هم قرار نیست ازسوریه خارج شوند

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نوشت، اگر چه در ادامه دستور رئیس جمهوری آمریکا صدها سرباز این کشور در حال ترک خاک سوریه هستند اما در عین حال موج دیگری از نظامیان آمریکایی هم وارد سوریه می‌شوند و در خاتمه این آمدوشدها قرار است تعداد این نظامیان در سوریه به حدود ۹۰۰ تن برسد و این عدد تفاوت چندانی با تعداد ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی مستقر در سوریه در زمان دستور ترامپ به خروج از این کشور نمی‌کند.

 

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، آلکساندر بیک، یک کارشناس مرکز بین‌المللی وودرو ویلسون و کسی که در زمان دولت باراک اوباما ناظر بر مسائل سوریه در شورای امنیت ملی آمریکا بوده گفت: این یک فرآیند کنترل آسیب است. با این حال این آسیب قبلا وارد شد وقتی که شرکای ما زنگ خطر را در خصوص سیاست‌های دمدمی مزاج دولت آمریکا، تغییر مواضعش در طول مرز ترکیه و قبول این که آمریکا در مسیر خروج از سوریه است، به صدا درآوردند.

 

نیویورک تایمز می‌نویسد، تا هفته جاری، دست کم نیمی از تعداد ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی مستقر در سوریه آنجا را ترک کرده‌اند و در ادامه تعداد هر چه بیشتری نیز از طرق هوایی و زمینی از این کشور خارج خواهند شد تا زمانی که از آن گروه اولیه تنها تعداد ۲۵۰ تن باقی بماند و عمدتا در اطراف دیرالزور در جنوب حضور خواهند داشت. در ادامه اولین گروه چند صد نفری از سربازان پیاده نظام و بعد از آنها واحدهای نظامیان مکانیزه مجهز به خودروهای زرهی برادلی و احتمالا چند تانک از خاک عراق وارد سوریه خواهند شد. مقام‌های وزارت دفاع آمریکا گفتند، مجموع تعداد نظامیان آمریکایی در نظر گرفته شده برای ماموریت محافظت از میادین نفتی در عراق حدود ۵۰۰ نفر خواهد بود.

 

این تعداد به اضافه تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در حوزه التنف موجب می‌شود که مجموع تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در سوریه به حدود ۹۰۰ تن برسد و این تعداد هم به آسانی ممکن است در آینده و به ویژه به بهانه اعلام آغاز بازگشت گروه تروریستی داعش افزایش یابد.

 

ژنرال کنت اف. مک‌کنزی، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در یک کنفرانس خبری روز چهارشنبه در پنتاگون گفت: ما این توهم را نداریم که داعشی‌ها چون که ما ابوبکر البغدادی را کشتیم ناپدید خواهند شد. از آنجا که ما با یک ایدئولوژی سر و کار داریم هرگز نمی‌توان آنها را از بین برد.

 

نظامیان آمریکایی که در سوریه باقی می‌مانند شامل کماندوهای واحد فرماندهی مشترک عملیات‌های ویژه خواهند بود و انتظار می‌رود که ماموریت‌های ضد تروریستی را با مشارکت شبه‌نظامیان کرد علیه اهداف متعلق به داعش ادامه دهند.

ایسنا

برهم صالح؛ نخست وزیر عراق با تقدیم استعفای خود موافقت کرده است

«برهم صالح» رئیس جمهوری عراق پس از یک هفته اعتراضات در نقاط مخالف این کشور امروز (پنج شنبه) در سخنرانی تلویزیونی خود از قبول عادل المهدی نخست وزیر کشور برای استعفا و برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمان برای تشکیل دولت جدید خبر داد.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر

اعتراض‌های توده‌ای در عراق، هشداری به نظام مبتنی بر سهمیه‌بندی قدرت و فساد

هیئت سیاسی حزب کمونیست عراق به مناسبت حوادث اخیر این کشور و اعتراضات گسترده‌ی مردم در شهرهای مختلف بیانیه‌ای صادر کرده است. در این بیانیه ضمن حمایت از خواست‌های عادلانه‌ی مردم، پایان دادن به نظام فاسد و ناعادلانه‌ی سهمیه‌ی قدرت درخواست و سرکوب و کشتار مردم محکوم شده است.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, بیانیه, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

آغاز تحریم‌های جدید آمریکا و متحدان عرب آن علیه ایران

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که این کشور به همراه متحدان عرب خود تحریم‌هایی را علیه نهادهای وابسته به ایران و گروه‌های مقاومت وضع کرده است.

ادامه

امارات, امریکا, ایران, بحرین, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, کویت