سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور در پاسخ به درخواست همتای آمریکایی خود برای استفاده از نفوذ خود به منظور منصرف کردن ایران از پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، خواستار احترام به استقلال و حاکمیت ایران و ایفای نقش سازنده آمریکا در ... درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, ترکیه, چین, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, عربستان سعودی, غرب آسیا, گزارش

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که در حال بررسی درخواست استرالیا از آمریکا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, بایدن در پاسخ به سوالی درباره درخواست استرالیا مبنی بر پایان دادن به پیگرد قانونی آسانژ توسط دولت آمریکا گفت: ما ... بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

ادامه

آزادی, آزادی‌های دموکراتیک, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, افغانستان, اقیانوسیه, انگلیس, جهان, حقوق بشر, عراق, ویکی‌لیکس

نیویورک تایمز: فیسبوک اطلاعات کاربران را به شرکای تجاری داد

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد که شرکت ‘فیسبوک’ با وجود ادعای اجرای مقررات برای حفاظت از حریم شخصی مردم ، اطلاعات و داده های مربوط به کاربران را در اختیار شرکای تجاری خود قرار داده است.

 

به نقل از نیویورک تایمز ، سوابق داخلی و مصاحبه ها حاکی است که از سالها پیش فیسبوک به برخی از بزرگترین شرکت های تکنولوژی جهان دسترسی بیشتری به داده های شخصی نسبت به میزان اعلام شده داده بود و در حقیقت این شرکای تجاری خود را از مقررات متداول مربوط به حریم شخصی معاف کرده بود.

 

این ترتیبات خاص در صدها صفحه از اسناد فیسبوک که نیویورک تایمز به آنها دست یافته، تشریح شده است. این سوابق که در سال ۲۰۱۷ میلادی توسط سیستم داخلی پیگیری مشارکت های شرکت مزبور تهیه شده اند، کامل ترین تصویر را درباره رویه های به اشتراک گذاری داده ها توسط این شبکه اجتماعی ارائه می دهد.

 

 

این سوابق همچنین نشان می دهند که چگونه داده های شخصی به قیمتی ترین کالا در عصر دیجیتال تبدیل شده اند که برخی از بزرگترین شرکت ها در منطقه ‘سیلیکون ولی’ قطب فناوری جهان و فراتر از آن بطور گسترده این کالا را تجارت می کنند.

 

این تبادل قرار بود به نفع همه باشد. فیسبوک با رشد زیاد کاربران بیشتری پیدا کرد و درآمد تبلیغاتی آن افزایش یافت.

 

شرکت های شریک نیز موفق شدند کالاهای خود را جذاب تر کنند. فیسبوک قدرت فوق العاده ای بر اطلاعات شخصی ۲.۲ میلیارد کاربر خود یافت و کنترل بر این اطلاعات را با شفافیت کم و نظارت ناچیز بیرونی در دست گرفت. فیسبوک به موتور جستجوی ‘بینگ’ شرکت مایکروسافت اجازه داد که تقریبا نام تمام کاربران فیسبوک را بدون رضایت آنها ببیند و به شرکت های ‘نتفلیکس’ و ‘اسپاتیفای’ این قدرت را داد که پیام های خصوصی کاربران را بخوانند. فیسبوک به شرکت های آمازون و یاهو نیز اطلاعاتی فروخته است.

 

فیسبوک پیش از این نیز درگیر رسوایی هایی در زمینه افشای اطلاعات خصوصی بوده است. در ماه مارس افشا شد که یک شرکت مشاوره سیاسی به نام ‘کمبریج آنالیتیکا’ از داده های فیسبوک برای ساختن ابزارهایی برای کمک به مبارزات انتخابات ۲۰۱۶ دونالد ترامپ سوء استفاده کرد.

 

فیسبوک با اذعان به نقض اعتماد کاربران تاکید کرد که محافظت های گسترده تری در زمینه حفظ حریم خصوصی به کار بسته است و ‘مارک زوکربرگ’ مدیر این شرکت در ماه آوریل به قانونگذاران آمریکایی اطمینان داد که مردم کنترل کامل بر آنچه در فیسبوک به اشتراک می گذارند را در دست دارند.

 

اما اسناد جدید و مصاحبه با حدود ۵۰ تن از کارکنان سابق فیسبوک و شریکان آن افشا می کند که فیسبوک به شرکت های خاصی اجازه داد که برخلاف این محافظت ها به داده ها دسترسی داشته باشند.

 

قراردادهای مذکور در این اسناد نشان می دهد که در مجموع بیش از ۱۵۰ شرکت که بیشتر آنها در بخش فناوری شامل خرده فروشان آنلاین و همچنین خودروسازها و سازمان های رسانه ای از این مساله سود برده اند. یک سخنگوی فیسبوگ گفته این شرکت هیچ مدرکی از سوء استفاده توسط شرکایش پیدا نکرده است. برخی از بزرگترین شرکای فیسبوک شامل آمازون، یاهو و مایکروسافت نیز گفته اند که از این اطلاعات بطور صحیحی استفاده کرده اند اما از بحث دقیق درباره این تبادل اطلاعات خودداری کردند.
ایرنا

کانادا قرارداد فروش تسلیحات به عربستان را لغو می‌کند

تارنمای شبکه خبری فرانس ۲۴ امروز دوشنبه گزارش داد: «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا روز گذشته اعلام کرد که کشورش در واکنش به دست داشتن عربستان در قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد و کشتارها در یمن، قرارداد تسلیحاتی بزرگ خود با این کشور را لغو می‌کند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, عربستان سعودی, کانادا

هم‌حزبی‌های ترامپ به‌پیشبرد قطعنامه ضدسعودی رای مثبت دادند

سنای آمریکا که اکثریت کرسی‌های آن در اختیار حزب جمهوریخواه است، روز چهارشنبه در اقدامی نادر علیه سیاست‌های دولت این کشور، به پیشبرد قطعنامه‌ای رای مثبت داد که در صورت تصویب نهایی، به حمایت آمریکا از ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان سعودی پایان می‌دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, شمال غرب آسیا, عربستان سعودی

با این‌ که ترامپ و می از برنامه قتل خاشقچی اطلاع داشتند اجازه جلوگیری از این جنایت را ندادند

ماجرای قتل جمال خاشقجی و نقش بن‌سلمان ولیعهد عربستان در این جنایت، حالا با گزارش رئیس سیا به نمایندگان مجلس آمریکا ابعاد تازه‌ای پیدا کرده است چرا که نشان می‌دهد دستگاه اطلاعاتی آمریکا به طور کامل در جریان سناریوی عربستان و ولیعهد این کشور برای قتل این روزنامه‌نگار سعودی بوده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ترکیه, جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, عربستان سعودی, کانادا

مدیر مالی شرکت هواوی با قید وثیقه در کانادا آزاد شد

منگ وانژو، مدیر مالی هواوی کمتر از دو هفته پس از بازداشتش در کانادا با قرار وثیقه آزاد شد. دادگاهی در ونکوور میزان وثیقه را ۱۰ میلیون دلار کانادا تعیین کرد. آمریکا وانژو را به دور زدن تحریم‌ها علیه ایران متهم کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, کانادا