انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

یک نماینده آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور به شدت از سیاست‌های اسرائیل در نوار غزه انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، الکساندر کورتز، نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل گفت: ۱.۱ میلیون انسان بی‌گناه در غزه در معرض خطر قحطی قرار دارند. قحطی‌ای که عامدانه از طریق ممانعت رهبران اسرائیل برای ورود ... انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی

واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

یک روزنامه آمریکایی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در یادداشتی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. واشنگتن پست علام کرد که کی‌یف بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند مانع ... واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

«اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق آمریکا هم بوده، گفت حمله تروریستی در مسکو شبیه به اقدامات داعش نیست و گمانه‌زنی‌ها را به سوی اوکراین و سازمان سیا سوق داد. به گزارش ایسنا، مقامات روسیه در پی حمله تروریستی در مسکو با اشاره به بیانیه منتسب به داعش که مسؤولیت ... افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بند‌های آن به‌ صورت یک‌طرفه به نفع اسرائیل بود، وتو کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه را وتو کرد. نبنزیا در سخنرانی خود پیش از رأی‌گیری گفت پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در‌ها را ... روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, الجزایر, چین, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, صلح, فلسطین

نیویورک تایمز: زمان برداشتن تحریم‌ها علیه ایران فرا رسیده است

روزنامه نیویورک تایمز تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران را غیراخلاقی توصیف و تاکید کرد که بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا زمان مناسبی برای برداشتن تحریم‌های علیه جمهوری اسلامی ایران است.

 

به گزارش ایرنا؛ این رسانه آمریکایی با اشاره به فشار ناشی از تحریم‌ها در ایران در شرایط شیوع کرونا این سوال را مطرح کرده که آیا آمریکا باید تحریم‌هایش علیه این کشور را تشدید کند به این امید که راهبرد «فشار حداکثری» در نهایت تهران را وادار به تسلیم شدن در برابر خواسته‌های واشنگتن کند؟ یا این که تحریم‌ها را کاهش دهد تا به ایرانی‌ها کمک کند؟

 

معلوم است که گزینه درست کدام است. رفتارهای دلسوزانه در شرایط بحران سیاست خارجی خوبی است و در این مورد خاص می‌تواند به ترامپ کمک کند.

 

این رسانه آمریکایی با اشاره به اقدام جدید دولت ترامپ در تشدید تحریم‌های ایران و بیانیه استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا در تاکید تداوم اقدامات آمریکا علیه کسانی که به ایران کمک می‌کنند نوشت، منوچین می‌گوید کشورش متعهد است کمک‌های انسان دوستانه در حمایت از مردم ایران را تسهیل می‌کند. او مدعی است که تحریم‌ها مانع چنین کمک‌هایی نمی‌شود.

 

چنین استدلال هایی در شرایط دشوار کنونی عجیب است.

 

ایران از صندوق بین‌المللی پول درخواست وام فوری ۵ میلیارد دلاری کرده و فهرستی از تجهیزات اساسی از دستکش و ماسک گرفته تا دستگاه‌های کمک تنفسی قابل حمل را ارائه داده است. باید همه این تجهیزات فورا در اختیار ایران قرار گیرد.

 

این رسانه افزود، دولت ترامپ مدعی است که انتقال تجهیزات پزشکی به ایران را تسهیل کرده است اما واردکنندگان می‌گویند مشکلات عمده‌ای در یافتن بانک‌هایی دارند که با توجه به فرایند تامین مالی تجاری علاقه‌مند به همکاری هستند.

 

در هر صورت افزایش تحریم‌های ایران با توجه به مشکلات ایران در مقابله با بحران کرونا از نظر اخلاقی نادرست است.

 

این رسانه افزود: دولت ترامپ باید از این بحران به عنوان یک فرصت دیپلماتیک استفاده کند. آمریکا باید در پیشنهاد کمک به ایران پیشتاز باشد. این به معنای ارسال تجهیزات پزشکی مانند دستگاه های تنفس مصنوعی نیست بلکه آمریکا باید راه را برای ارائه وام صندوق بین‌المللی پول هموار کند.

 

آمریکا همچنین می‌تواند کارشناسانی برای ارائه کمک‌های فنی اعزام کند؛ اقدامی که همچنین به نفع مقام‌های پزشکی آمریکا برای کسب تجربه درباره همه گیری کرونا است. دولت ترامپ همچنین باید تحریم‌های ایران را برای یک دوره محدود بردارد یا کاهش دهد و پیشنهاد کمک فنی به تهران دهد. چنین روندی در بهترین شکل می‌تواند تنش دو کشور را کاهش دهد.

 

اسنادی وجود ندارد که نشان دهد، راهبرد آمریکا در اعمال سیاست فشار حداکثری توانسته به دولت آمریکا برای تحقق اهداف کمک کند.

 

این رسانه تعلیق تحریم‌ها، تسهیل اعطای وام صندوق بین‌المللی به ایران و ارائه کمک واقعی، اقداماتی است که آمریکا باید برخلاف گزینه دیگر یعنی ادامه و تشدید تحریم‌ها، انجام دهد.

نشست وزرای خارجه گروه ۷ بدون توافق بر سر بیانیه مشترک پایان یافت

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد نشست مجازی وزرای خارجه گروه ۷ به دلیل مخالفت اعضا با پیشنهاد واشنگتن مبنی بر قید کردن عبارت «ویروس ووهان» بدون انتشار بیانیه به کار خود پایان داد.

ادامه

المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایتالیا, جهان, چین, خبر, ژاپن, فرانسه, کانادا

به دنبال ادعای یک خبرنگار آمریکایی؛ چین خواهان افشای اطلاعات هیات ورزشی ارتش آمریکا در ووهان شد

«گلوبال تایمز» از روزنامه های دولتی چین نوشت: مردم و کارشناسان چین خواستار آن هستند که واشنگتن اطلاعات ورزشکاران ارتش آمریکا را که در بازی های ارتش های جهان در شهر ووهان کانون شیوع بیماری در چین حضور داشتند، به صورت شفاف اعلام کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر