گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

کره‌شمالی، آمریکا را به دلیل تلاش برای ایجاد مکانیسم جدیدی برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی محکوم کرد و نسبت به «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد. به گزارش ایسنا، آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشورها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد ... پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

ادامه

آمریکا, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

نیویورک تایمز : تحریم‌های آمریکا علیه ایران در بحبوحه کرونا کاملاً ظالمانه است

یک روزنامه مشهور آمریکایی نوشت، تلاش‌های آمریکا برای قطع ارتباط ایران با جهان در بحبوحه شیوع ویروس کرونا اقدامی کاملاً ظالمانه است.

 

به گزارش تسنیم، روزنامه نیویورک تایمز در تحلیلی نوشت: تلاش‌های ایالات متحده برای اعمال فشارهای حداکثری علیه ایران و قطع ارتباط تهران با جهان در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، یک اقدام ظالمانه به‌شمار می‌رود.

 

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۰۳ که زلزله بم موجب کشته شدن هزاران نفر شد، جورج دبلیو بوش رئیس جمهور وقت آمریکا، بخشی از تحریم‌های مربوط به ارسال پول و دارو را به‌طور موقت لغو کرد.

 

در آن زمان جورج دبلیو بوش در مصاحبه با سی‌ان‌ان با ژست انسان‌دوستی مدعی شد که “این اقدام درستی است که مراقب انسان‌هایی که از این بحران آسیب دیده‌اند، باشیم.”

 

پاییز امسال در حالی که تلفات ویروس کرونا در ایران رو به افزایش است، دولت ترامپ نرمش چندانی را نشان نداده است. دولت ترامپ با درخواست وام ۵ میلیارد دلاری ایران از صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مخالفت کرده است.

 

در حالی که تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد قربانیان به بیش از ۲۷ هزار نفر رسیده است، دولت ترامپ در حال افزودن تحریم‌ها علیه ایران است، آن هم در شرایطی که تهران پیش از این نیز برای تأمین داروهای ضروری و مورد نیاز با چالش‌ها و مشکلات زیادی روبه‌رو بود.

 

هفته گذشته دولت ترامپ ۱۸ بانک ایرانی را تحریم کرد تا ارتباط آخرین بانک‌ها و مؤسسات مالی ایران با نهادهای مالی بین‌المللی را قطع کند.

 

باربارا سالوین مدیر بخش ایران در شورای آتلانتیک در این باره گفت: کارزار فشار حداکثری علیه ایران یک سادیسم در سیاست خارجی آمریکا به‌شمار می‌رود.

 

در گذشته، تحریم‌ها علیه بانک‌های ایرانی بخشی از یک راهبرد گسترده‌تر برای تحت فشار قراردادن ایران بود تا با محدودیت برنامه هسته‌ای‌اش موافقت کند، این تحریم‌ها با حمایت متحدان آمریکا یعنی اروپا و همین طور روسیه و چین اعمال شد ولی دولت ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شد و پس از آن سعی کرده است به‌طور یکجانبه شورای امنیت سازمان ملل را برای افزایش فشار علیه ایران متقاعد کند.

رویترز ؛ تهران راه واقعی عبور از تحریم‌ها را پیدا کرده است

خبرگزاری رویترز گزارش داد: تهران با ایستادگی ایرانیان و عملی‌شدن سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا، راه واقعی عبور از تحریم‌ها را پیدا کرده است.

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, فرانسه, مذاکرات اتمی

چین خواستار تعمیق مشارکت راهبردی جامع دوجانبه با ایران شد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز شنبه در ارتباط با سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به کشورش گفت که چین خواستار تعمیق مشارکت راهبردی جامع دوجانبه با ایران است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, خبر, سازمان ملل

آلمان؛ در سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران مشارکت نمی‌کنیم

وزارت خارجه آلمان در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا اعلام کرد این کشور در سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران مشارکت نخواهد کرد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

بورل: تعهدات هسته‌ای و حقوق بشر دو شرط حیاتی اروپا برای تعامل با ایران است

جوزپ‌ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه هفتم اکتبر طی سخنانی در نشست عمومی پارلمان اروپا در بروکسل ضمن ابراز نگرانی از موارد نقض حقوق بشر در ایران، خواستار آزادی زندانیان سیاسی و تحقیق درباره اعدام‌های اخیر در این کشور شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, صندوق بین‌المللی پول, مذاکرات اتمی