بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

نیویورک تایمز: آمریکا و عربستان عامل فاجعه یمن هستند

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به حمایت‌های بی‌دریغ سیاسی و تسلیحاتی آمریکا از اقدامات سعودی‌ها در یمن نوشت که آمریکا و عربستان عامل اصلی فاجعه یمن هستند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت که فاجعه انسانی که در یمن به وقوع پیوسته، در نتیجه تسلیحاتی است که آمریکا به نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان فروخته است.

 

این نشریه آمریکایی در مقاله‌ای که دیروز سه‌شنبه باعنوان «فاجعه یمن، ساخته و پرداخته آمریکا» منتشر کرد، به بررسی اوضاع یمن و همچنین آمار مربوط به معامله‌های فروش تسلیحاتی آمریکا به عربستان اشاره کرده است.

 

این مقاله به بررسی روایت‌ها و داستانهای واقعی از افرادی می‌پردازد که زندگی خود را در حملات هوایی نیروهای متجاوز در منطقه ارحب واقع در حومه صنعا پایتخت یمن جان خود را از دست داده‌اند. این مقاله همچنین بر روی زندگی مردمی متمرکز می‌شود که در نتیجه وقوع جنگ به یک کابوس تبدیل شده است.

 

این گزارش به حمله صورت گرفته به منطقه ارحب در سپتامبر سال ۲۰۱۶ اشاره کرده و می‌نویسد این حمله در شرایطی صورت گرفت که تعدادی از روستاییان جمع شده بودند تا یک چاه آب برای خود حفر کنند. در نتیجه این حمله تعدادی از آنها کشته شدند و تعدادی دیگر نیز قطع عضو شدند. بر اساس این گزارش با وجود گذشت دو سال از این حادثه همچنان نشانه‌های این حمله در منطقه مشاهده می‌شود.

 

این روزنامه به نقل از یکی از پزشکان می‌‌نویسد که مصدومان این حادثه وقتی به بخش اورژانس بیمارستان انقلاب در صنعا رسیدند، سالن‌های بیمارستان مملو از مجروحان در آستانه مرگ وخانواده‌های آن‌ها شد.

 

گزارش مذکور همچنین تصاویری از کودکان و جوانان و سالخوردگانی که اعضای بدن خود را در نتیجه این حمله از دست داده‌اند، منتشر کرده و می‌افزاید که در این حمله ۳۱ نفر جان خود را از دست دادند که سه نفر از آنان کودک بودند. همچنین آمار منتشر شده از سوی سازمان‌های حقوق بشری ۴۲ نفر دیگر نیز در این حمله هوایی زخمی شدند.

 

نیویورک تایمز می‌افزاید که بمب‌های استفاده شده در این حمله بارکدهایی داشت که وزارت جنگ آمریکا روی آنها نصب کرده بود و نشان می‌داد که این بمب‌ها در شرکتی در ایالت تگزاس آمریکا تولید شده است.

 

بر اساس این گزارش از آغاز جنگ عربستان در یمن در سال ۲۰۱۵ تاکنون سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های حقوق بشری نسبت به خسارت‌هایی که در نتیجه حملات هوایی عربستان به غیرنظامیان و منازل آنها وارد می‌شود، هشدار داده‌اند. در سال ۲۰۱۵ آمریکا یک ناو هواپیمابر خود و محموله موشک‌های هدایت شونده و کشتی‌های جنگی دیگر را برای کمک به سعودی‌ها در اعمال محاصره یمن به منطقه فرستاد. بمب‌های آمریکاییِ سعودی‌ها کارگاه‌ها، مسیرهای مواصلاتی، پل‌ها، بیمارستان‌ها، چاه های آب، مراسم های ختم وعروسی ، تجمع‌های زنان و مردان و اتوبوس مدارس را که مملو از صدها کودک یمنی بوده، هدف قرار داده‌اند.

 

این گزارش می‌افزاید که محاصره یمن توسط عربستان باعث مانع تراشی در روند رسیدن کمک‌های انسانی و غذا و دارو به یمن شد. محاصره اقتصادی و حملات هوایی باعث شده ۸۵۰۰ کودک زیر ۵ سال جان خود را از دست بدهند و بیماری وبا در ۲۱ استان این کشور گسترش پیدا کند.

 

این روزنامه با اشاره به حمایت تسلیحاتی آمریکا از عربستان می‌نویسد که عربستان در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون و جورج بوش پسر و باراک اوباما میلیاردها دلار سلاح از آمریکا خریداری کرده است.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا نیز بلافاصله بعد از انتصاب به ریاست جمهوری آمریکا به عربستان سفر کرد و تصمیم باراک اوباما رئیس جمهور پیشین مبنی بر توقف فروش تسلیحات به عربستان را لغو کرد.

 

به این ترتیب آمریکا چندین میلیارد دلار سلاح با فناوری پیشرفته به عربستان فروخته است که شامل هواپیماهای جنگنده و بمب‌های لیزری و بمب‌های حامل گازهای مختلف و موشک‌های هوا به زمین است.

تسنیم

سنا امروز درباره طرح خاتمه حمایت از جنگ در یمن رای‌گیری می‌کند

برنی سندرز، سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد، سنا امروز چهارشنبه در خصوص طرحی که خود وی برای پایان دادن به حمایت غیرقانونی از جنگ تحت رهبری ائتلاف عربستان سعودی در یمن ارائه داده، رای‌گیری خواهد کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی

گاردین: تسلیحات آمریکایی و اروپایی در دست گروه‌های تروریستی، القاعده و داعش در یمن

روزنامه گاردین در گزارشی نوشته است: “در نقض آشکار توافق‌های تجاری توسط ائتلاف سعودی- امارات، تسلیحات و خودروهای سنگین زرهی، موشک‌اندازها و راکت‌اندازها، نارنجک و تفنگ‌های خریداری شده از شرکت‌های آمریکایی و اروپایی به دست جناح‌ها و گروه‌های محلی رسیده است.

ادامه

المان, امارات, امریکا, انگلستان, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, سوئیس, عربستان سعودی, کانادا, یمن

سناتور آمریکایی: دولت پنهان مانع حضور سناتورها در جلسه توجیهی قتل خاشقچی شد

«رند پال» سناتور «جمهوریخواه» آمریکایی اعلام کرد که «دولت پنهان» در دسیسه‌ای مانع از حضور وی و جمعی دیگر از سناتورها در جلسه توجیهی «جینا هاسپل» رئیس «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) در مورد قتل «جمال خاشقچی» در مجلس شده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ترکیه, جهان, خبر, عربستان سعودی