خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

نیویورک تایمز؛ پنهان‌کاری آمریکا درباره کشته‌شدن ده‌ها غیرنظامی در حمله به‌سوریه

نیویورک تایمز فاش کرد در دو حمله هوایی ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۹ به سوریه حدود ۶۴ زن و کودک کشته شدند که آمریکا از انتشار خبر آن خودداری کرد.

 

به گزارش ایسنا، نیویورک تایمز روز شنبه گزارش داد که ارتش آمریکا دو حمله هوایی را که در سال ۲۰۱۹ به سوریه انجام داد و حدود ۶۴ زن و کودک کشته شدند، پنهان کرده است.

 

بر اساس این گزارش، دو حمله هوایی متوالی در نزدیکی روستای الباغوز به دستور یگان عملیات ویژه مخفی آمریکا که وظیفه عملیات زمینی در سوریه را بر عهده داشت، انجام شد.

 

این روزنامه نوشت، فرماندهی مرکزی آمریکا که بر عملیات هوایی آمریکا در سوریه نظارت داشت، برای اولین بار در روزهای اخیر به این دو حمله اعتراف کرد و آن‌ها را “موجه” دانست!

 

فرماندهی مرکزی در بیانیه‌ای روز شنبه، روایتی را که به روزنامه واشنگتن پست درباره کشته شدن ۸۰ نفر از جمله ۱۶ داعشی و چهار غیرنظامی در این دو حمله گفته بود، تکرار و اعلام کرد که مشخص نیست ۶۰ نفر دیگر غیرنظامی بودند یا نه و احتمال دارد زنان و کودکان جزو عنصاصر داعش بوده باشند.

استقرار سامانه اس-۳۰۰ در فرودگاه نظامی الطبقه سوریه و آرزوهای برباد رفته اردوغان

استقرار سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ روسیه در داخل فرودگاه نظامی الطبقه در غرب رقه آرزوهای رئیس جمهوری ترکیه برای نفوذ به این مناطق را برباد داد.

ادامه

امریکا, ترکیه, حضور نظامی, خاورمیانه, روسیه, سوریه, گزارش

حضور نماینده کشور سوریه در نشستی مشترک با کشورهای عربی

پس از سفر اخیر وزیر خارجه امارات به دمشق و انتشار گزارش‌هایی از بهبود روابط کشورهای عربی با سوریه، منابع خبری گزارش دادند که مدیر سازمان اطلاعات کل سوریه در نشستی مشترک با کشورهای عربی حضور پیدا کرده است.

ادامه

اتحادیه عرب, اردن, امارات, امریکا, بحرین, جهان, خاورمیانه, سوریه, شرق افریقا, قطر, گزارش, لبنان, مصر

نیروهای یمنی آخرین پایگاه نظامی نیرو‌های دولت مستعفی در جنوب شهر مأرب را آزاد کردند

نیروهای یمنی منطقه استراتژیک «فلج» در جنوب شهر مأرب را آزاد کردند، همچنین نیرو‌های سعودی از ده‌ها پایگاه در جنوب و شرق الحدیده عقب‌نشینی کردند.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, یمن

آتلانتیک: ایران تجهیزات نظامی زیادی از روسیه خریده است

اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» روز چهارشنبه در گزارشی با اشاره به سفر اخیر «سرلشکر محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به مسکو در اواسط اکتبر و ملاقات با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه به موضوع خریدهای نظامی محتمل ایران از روسیه پرداخت.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, روسیه, گزارش, میلیتاریسم