تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

نیویورک تایمز؛ آنها فقط کودک بودند

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در اقدامی نادر اقدام به انتشار تصاویر ۶۴ کودکی کرد که در جریان جنگ ۱۲ روزه غزه توسط اسرائیل کشته شدند، همچنین در پس زمینه تمام سیاه این تیتر را زد: «آنها فقط کودک بودند».

 

به گزارش ایرنا، نیویورک تایمز دراین باره نوشت: زمانی که از والدین این کودکان می‌خواستیم تا احساسشان را بیان کنند، اکثر آن‌ها تنها با صدایی توام با بغض می‌گفتند «این خواست خدا بود».

 

این نشریه آمریکایی افزود: بنابر آمارهای منتشر یافته درجریان جنگ ۱۲ روزه غزه حدقال ۶۷ کودک که سنین آنها زیر ۱۸ سال بود کشته شدند این درحالی است که طرف اسرائیلی ۲ کشته داشت.

نیویورک تایمز با انتشار تصویر کودکان شهید فلسطینی غزه در جنگ ۱۲ روزه نوشت: غزه منطقه‌ای با تراکم جمعیتی بالا است، حدود نیمی از این جمعیت زیر ۱۸ سال بوده و زمانی که هواپیماهای جنگی اسرائیل منازل و مناطق مسکونی را مورد حملات هوایی و بمباران قرار می‌داد در نتیجه خطر کشته‌شدن این کودکان و نوجوانان به مراتب بیشتر بود، گاهی یک ساختمان مسکونی تنها با یک انفجار (از سوی اسرائیل) تماما منهدم می‌شد.

 

نیویورک تایمز که هر پارگراف از متن خبر خود را به قرار نهادن تصاویر کودکان شهید فلسطینی در این جنایت جنگی اسرائیل اختصاص داده بود، نوشت: منتقدان شمار بالای چنین کشته شدگان از کودکان را گواهی بر بی هدفمند بودن حملات هوایی اسرائیل می‌دانند.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که تاکنون بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شده‌اند.

 

اقدامات اسرائیل برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی بیت‌المقدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.

کابینه اسرائیل پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و اسرائیل برقرار شد.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل: حملات اسرائیل به غزه می‌تواند جنایت جنگی محسوب شود

میچل باچله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه گفت که حملات اسرائیل به نوار غزه می‌تواند «جنایت جنگی» محسوب شود.

ادامه

اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

سندرز: به‌جای تأمین تسلیحات برای کشتن کودکان غزه به‌دنبال صلح باشید

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی گفت کاخ سفید باید «رویکردی منصفانه» در قبال درگیری‌‌ها میان گروه‌های فلسطینی و اسرائیل اتخاذ کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین