درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی

روزنامه گاردین طی یادداشتی انتقادی، سیاست دخالت دولتمردان انگلیس در امور کشورهای دیگر و ادعای مهار بخشی از موشک‌ها و پهپادهای پرتاب شده ایران علیه اسرائیل را تنها اشتهای سیاستمداران بریتانیا برای حضور در عرصه جهانی قدرت ارزیابی کرد. به گزارش ایرنا به نقل از این روزنامه انگلیسی، در جریان پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل، ... انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی

ادامه

آمریکا, استعمار, اسراییل, افغانستان, اقیانوس هند, انگلیس, اوکراین, ایران, جهان, سودان, سوریه, صلح, عراق, فلسطین, لیبی, یمن

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

نیوزویک از هشدارهایی علیه خشونت صهیونیست‌ها می‌نویسد؛ اخراج فلسطینیان باید متوقف‌ شود

نشریه نیوزویک در گزارشی با اشاره به حمله اسرائیلی‌ها به خانواده های فلسطینی با هدف اخراج آنها از منازلشان نوشت: برنی سندرز و چندین نماینده حزب دموکرات آمریکا ضمن هشدار علیه خشونت صهیونیست‌ها خواستار توقف اخراج فلسطینیان از منازلشان شدند.

 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری این نشریه آمریکایی، «برنی سندرز» سناتور ترقی‌خواه مستقل و برجسته ایالت ورمونت، همانند سایر قانونگذاران هم حزبیش نسبت به سرکوب نمازگزاران فلسطینی در بیت المقدس شرقی توسط نیروهای امنیتی اسرائیل همزمان با تنش‌ها بر سر شهرک نشینان اسرائیلی برای اخراج فلسطینی‌ها از خانه‌هایشان، هشدار داد.

 

در پی ناآرامی‌های اخیر در بیت المقدس شرقی، پلیس اسرائیل گفته است که بیش از ۲۰۰ فلسطینی و ۱۷ افسر پلیس در درگیری‌های روز جمعه پس از سرکوب نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی زخمی شدند. بسیاری از نمازگزاران پس از نماز به حمایت از فلسطینیانی که در حال حاضر از طرف شهرک نشینان اسرائیلی با اخراج از منازلشان روبرو هستند، برخاستند.

 

سندرز روز شنبه در توییتی نوشت: «ایالات متحده باید به شدت خشونت‌های افراط‌گرایان اسرائیلی متحد دولت در بیت‌المقدس شرقی و کرانه باختری را محکوم کند و مشخص سازد که اخراج فلسطینیان باید متوقف شود».

 

«سناتور الیزابت وارن» دموکرات ایالت ماساچوست هم دیروز شنبه در توئیتی مشابه نوشت: «اخراج ساکنان فلسطینی که برای مدت طولانی در شیخ جراح (یکی از محله های بیت‌المقدس شرقی) ساکن بوده‌اند، شنیع و غیرقابل قبول است. کاخ سفید  باید برای دولت اسرائیل روشن کند که این اخراج‌ها غیرقانونی است و باید فورا متوقف شود».

 

«الکساندریا اوکاسیو-کورتز» دیگر نماینده دموکرات نیویورک هم گفت: «ما در ساکنان فلسطینی که با اخراج روبرو هستند، ایستاده‌یم».

 

اوکاسیو-کورتز در توئیتر خود نوشت: «نیروهای اسرائیلی خانواده‌های فلسطینی را در ماه رمضان از خانه‌های خود اخراج کرده و به خشونت می‌پردازند. این غیرانسانی است و ایالات متحده باید نقش رهبری خود را در حمایت از حقوق بشر فلسطینی‌ها نشان دهد».+

 

دیگر نمایندگان دموکرات از جمله «ایلان عمر» از مینه سوتا و «رشیده طلیب» از میشیگان هم ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت ساکنان فلسطینی بیت‌المقدس شرقی از واکنش پلیس و شهرک‌نشینان اسرائیلی انتقاد کردند. طلیب نخستین زن فلسطینی- آمریکایی منتخب کنگره در سال ۲۰۱۸ بود.

 

طلیب روز شنبه در توئیتر خود با انتشار ویدئویی نشان داد که نیروهای اسرائیلی چگونه در حال شلیک نارنجک های بیهوشی به داخل یک مرکز درمانی هستند. وی نوشت: «هیچ توجیهی برای حمله به مردمی که مشغول دعا و یا در پی مراقبت‌های پزشکی هستند وجود ندارد».

 

در واکنش به این انتقادات، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «ایالات متحده به شدت نگران درگیری‌های مداوم در بیت‌المقدس از جمله در حرم الشریف و شیخ جراح است که گفته می‌شود تعداد زیادی هم زخمی شده اند».

 

پرایس افزود: «هیچ بهانه ای برای خشونت وجود ندارد و چنین خونریزی‌هایی به ویژه در آخرین روزهای ماه رمضان نگران کننده است. این حملات شامل زخمی شدن سربازان اسرائیلی و حملات متقابل به فلسطینیان در کرانه باختری است که ما آنها را محکوم می‌کنیم».

 

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه از اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها خواست “تنش‌ها را کاهش دهند و خشونت را متوقف کنند.”

 

همزمان اسرائیل اخراج ۶ خانواده فلسطینی را به دلیل اختلاف در مورد املاک و مستغلات رد کرده است.

 

به گزارش نیویورک تایمز دیوان عالی اسرائیل قرار است روز دوشنبه درمورد اینکه آیا شهرک نشینان اسرائیلی می‌توانند خانواده هایی را که مدتها ساکن شیخ جراح بوده‌اند را اخراج کنند یا خیر، رای صادر کند.

 

دیده بان حقوق بشر در اواخر ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) گزارش دولت اسرائیل را به دلیل برخورد با فلسطینیان مورد انتقاد قرار داد. این گزارش ادعا کرد که برخی از بدرفتاری ها با فلسطینیان از سوی اسرائیلی‌ها مشابه “به جنایات ضد بشریت و آپارتاید و آزار و شکنجه” است.

 

اما «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این گزارش تاکید کرد که دولت «جو بایدن» این اقدام دولت اسرائیل را مشابه آپارتاید طبقه‌بندی نمی‌کند.

 

دور اخیر ناآرامی‌ها در بیت‌المقدس پس از آن آغاز شد که یهودیان افراطی با برپایی تظاهرات و حمله به شهروندان عرب خواستار پاکسازی بیت‌المقدس از غیریهودیان شدند.

 

این در حالی است که فلسطینیان می‌گویند از دهه ۵۰ میلادی در منطقه شیخ جراح زندگی کرده‌اند و شهرک نشین‌های یهودی می‌گویند زمین‌های مورد اختلاف را به طور قانونی از دو نهاد یهودی که این زمین‌ها را بیش از یکصد سال پیش خریده بودند، خریداری کرده‌اند.

 

اما فلسطینیان می‌گویند این زمین‌ها را از مقامات اردن خریده‌اند که کنترل بیت المقدس شرقی را از ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۷ در دست داشتند. هم اکنون دولت اردن هم به نفع فلسطینیان وارد عمل شده و اسناد و مدارکی در حمایت از ادعای آنها ارائه داده است.

اسرائیلی‌ها حاظر به دور ریختن میلیون‌ها دُز واکسن کرونا هستند اما به فلسطینی‌ها نمی‌دهد

رسانه‌های اسرائیل به نقل از مقامات این رژیم گزارش دادند که آنها حاضر هستند چند میلیون دُز واکسن کرونا را معدوم کنند ولی آن‌ها را به فلسطینی‌ها ندهند.

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

سازمان ملل: هرگونه تغییری در مرزهای ۱۹۶۷ از جمله بیت‌المقدس را به رسمیت نمی‌شناسیم

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد این سازمان هیچ گونه تغییری در مرزهای ۱۹۶۷ از جمله در ارتباط با بیت‌المقدس را هرگز به رسمیت نخواهد شناخت. رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نیز بر لزوم احترام به حقوق مردم فلسطین به ویژه فلسطینی‌هایی که از بیش از ۵۰ سال قبل تحت اشغال زندگی می‌کنند، تاکید ... سازمان ملل: هرگونه تغییری در مرزهای ۱۹۶۷ از جمله بیت‌المقدس را به رسمیت نمی‌شناسیم

ادامه

اسراییل, تبعیض‌نژادی, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین