گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

رسانه نظامی روسیه از ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین از طریق کشور سوم خبر داد، اما باکو آن را رد کرد. به گزارش ایسنا، یک رسانه مشهور حوزه نظامی روسیه می‌گوید با بررسی اسناد دادگاه‌های اوکراین به نکات جالب توجهی درباره همکاری نظامی باکو-کی‌یف رسیده است. کانال تلگرامی «ریبار» که بیش از ۱.۲ ... ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

ادامه

آذربایجان, اقتصادی, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

نیوزویک؛ حجم مبادلات تجاری چین بااتحادیه اروپا برای نخستین‌بار از آمریکا پیشی گرفت

نیوزویک گزارش داده حجم مبادلات تجاری چین با اتحادیه اروپا برای نخستین بار از آمریکا پیشی گرفته است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «نیوزویک» این اتفاق را دستاورد تازه‌ای برای چین خوانده که جایگاهش در نظم بین‌المللی نگرانی و انتقاد آمریکا و برخی از دیگرکشورهای غربی را به همراه داشته است.

 

«هوا چان‌یینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس خبری روز جمعه ارقام جدید از حجم تجاری کشورش با اتحادیه اروپا را «خبری خوب هم برای چین و هم برای اتحادیه اروپا» توصیف کرد.

 

آمارهایی که اتحادیه اروپا در اختیار نیوزویک‌ قرار داده‌اند نشان می‌دهد که حجم مبادلات چین-اتحادیه اروپا از ماه ژانویه تا سپتامبر سال جاری ۴۲۵.۵ میلیارد یورو (تقریباً معادل ۵۱۶.۸ میلیارد دلار) بوده است.

 

حجم مبادلات تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا در بازه زمانی مشابه ۴۱۲.۵ میلیارد یورو (برابر با ۵۰۱ میلیارد دلار) بوده است.

 

در گزارشی رسمی که به رویت نیوزویک رسیده آمده است: «در ۹ ماه نخست ۲۰۲۰، چین شریک اصلی اتحادیه اروپا بوده است. این اتفاق، نتیجه افزایش واردات (٪۴.۵+) بوده در حالی که صادرات بدون تغییر باقی مانده است.»

 

مطابق این گزارش، در همین بازه زمانی تجارت با آمریکا هم در زمینه واردات (۱۱.۴٪-) و هم در زمینه صادرات (۱۰٪-) افت قابل توجهی را تجربه کرده است.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین، این مسئله را نشان‌دهنده روابط قوی میان چین و اروپا توصیف و خاطرنشان کرد اتحادیه اروپا اکنون بزرگترین شریک تجاری چین است.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «چین و اتحادیه اروپا به عنوان شرکای تجاری مهم برای یکدیگر از لحاظ اقتصادی مکمل یکدیگرند و پتانسیل‌های زیادی برای همکاری در زمینه‌های گسترده‌ای را دارند.»

این اتفاق در شرایطی رخ داده که اقتصاد دنیا به دلیل شیوع بیماری «کووید-۱۹» شرایط سختی را می‌گذراند. این بیماری نخستین بار در چین مشاهده شد ولی شرایط اقتصادی این کشور به سرعت بهبود پیدا کرد و به پکن اجازه داد به سرعت تجارت با سایر کشورها را از سر بگیرد.

تصویب اخذ مالیات از ثروتمندان برای کمک به هزینه‌های کرونایی آرژانتین

سنای آرژانتین طرح اخذ مالیات از حدود ۱۲ هزار شهروند ثروتمند این کشور را برای تامین هزینه های مرتبط با پیامدهای ناشی از شیوع کرونا تصویب کرد.   به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این طرح در حالی تصویب شد که قرار است از مالیات های بدست آمده از ثروتمندان آرژانتینی ... تصویب اخذ مالیات از ثروتمندان برای کمک به هزینه‌های کرونایی آرژانتین

ادامه

ارژانتین, اقتصادی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر

صادرات نفت ونزوئلا به‌رغم تحریم‌های آمریکا سه برابر شد

با وجود تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و سنگ‌اندازی واشنگتن در روابط این کشور با چین، کاراکاس با افزایش سه برابری، صادرات نفتی خود را به بیش از نیم میلیون بشکه در روز رساند.

ادامه

اکوادور, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, چین, ونزوئلا

فعال کارگری؛ خصوصی‌سازی عامل فساد، تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران بوده است

 «نصر الله دریابیگی» گفت: خصوصی‌سازی جز فقر، فساد بیکاری کارگران، تعطیلی واحدهای تولیدی وبدبینی جامعه کارگری نسبت به برخی مسئولین حاصل دیگری نداشته است.

ادامه

اقتصادی, ایران, تحلیل, حقوق بشر, کارگری