مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

نیروهای عراقی در چند قدمی رود دجله در مرکز موصل / کشف اسناد محرمانه داعش

نیروهای عراقی در ادامه پیشروی‌ خود در موصل به رود دجله در مرکز این شهر نزدیک شدند. همزمان گروه داعش برای جلوگیری از پیشروی ارتش پل چهارم موصل را که شرق این شهر را به غرب آن متصل می‌کند تخریب کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، صباح النعمان، سخنگوی نیروهای وابسته به دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروهای عراقی در ادامه پیشروی خود با آزادی چند محله موفق شدند به چند صد متری رود دجله برسند؛ این رود در مرکز موصل قرار دارد.

 

همچنین نیروهای عراقی به تقاطعی که به پل استراتژیک موسوم به “پل چهارم” در موصل منتهی می شود کنترل یافتند؛ این پل نزدیکترین نقطه به رود دجله است و شرق این شهر را به غرب آن متصل می‌کند.

 

النعمان افزود: در جریان پیشروی‌های چند روز اخیر شمار زیادی از تندروها از شرق رود دجله به غرب آن رانده شدند و تاکتیک‌های جدید و هماهنگی‌های بهتر به این پیشروی کمک بسیاری کرد.

 

سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق ادامه داد: داعش همزمان با از دست دادن مناطق بسیاری و برای ممانعت از پیشروی ارتش در اقدامی “ناامیدانه” پل چهارم موصل را تخریب کرد.

 

ارتش عراق روز شنبه محله‌ الغفران را تحت کنترل درآورده و وارد محله الوحده در مجاورت آن شد.

 

النعمان افزود: نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم و پلیس فدرال همگام با یکدیگر در دو محور در جنوب شرق موصل حرکت می‌کنند.

 

وی ادامه داد: ما همزمان با نیروهای پلیس فدرال و همگام با آنها حرکت می‌کنیم، این واقعیت عامل مهمی است که اجازه نمی‌دهد داعشی‌ها اقدامی برای انتقال نیروهای خود و یا حمایت از یک محور براساس محور دیگر انجام دهند. ما در این مدل پیشروی داعش را در هم شکستیم.

 

همزمان با این پیشروی مسئولان بغداد و آنکارا درخصوص عقب نشینی نیروهای ترکیه از منطقه بعشیقه واقع در نزدیکی موصل به توافقی دست یافتند.

 

دو کشور در راستای بهبود روابط خود پس از بروز اختلافاتی از حدود یک سال قبل تلاش می‌کنند.

 

بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر عراق در جریان سفرش به بغداد در راس هیاتی اعلام کرد که این مساله مورد بررسی قرار گرفت و به زودی حل خواهد شد.

 

کشف اسناد محرمانه داعش در شرق موصل

 

از سوی دیگر، عبدالرحمان الخزعلی، سخنگوی پلیس فدرال عراق در گفت‌وگویی مطبوعاتی از کشف نقشه‌ها و اسنادی متعلق به داعش در شرق موصل در داخل پایگاهی موسوم به پایگاه‌ “تکفیری‌های چچنی” خبر داد.

 

به گفته الخزعلی در این اسناد حاوی اطلاعاتی دال بر قصد داعش برای انجام حملات تروریستی در استان‌های مختلف عراق و مراکز دولتی بود.

 

طبق بیانیه منتشر شده از سوی وزارت دفاع عراق، در حمله جنگنده‌های ارتش عراق که براساس اطلاعات ارائه شده از سوی مرکز امنیت و اطلاعات این کشور اجرا شد، یک کارگاه ساخت خمپاره، یک انبار اسلحه و مهمات و چند خودروی بمب‌گذاری هدف قرار گرفته و ۲۰ تروریست کشته شدند.

 

همچنین وزارت دفاع عراق اعلام کرد که جنگنده‌های عراقی با هماهنگی مرکز امنیت و اطلاعات این کشور یک پایگاه برج ارتباطی انبار اسلحه و مهمات و کارگاه ساخت بمب و مواد منفجره تروریست‌ها را هدف قرار داده و تعدادی از آنها را در محله‌های الیرموک ، حاوی الکنیسه و المامون‌ در موصل از پای در آوردند.

ایسنا

خاطرات «رُز» دختر مبارز سوری از روزهای پرالتهاب شرق «حلب»

«رُز» دختری سوری است که در عملیات آزادسازی شرق حلب از اشغال گروه‌های تروریستی مشارکت داشت و دوشادوش نیروهای ارتش سوریه با تروریست‌ها جنگید و ثابت کرد که دوستی و علاقه به وطن و دفاع از آن فقط منحصر به مردان نیست.   «لمی کیالی» خبرنگار تسنیم در حلب با دختر سوری مبارزی در حالی ... خاطرات «رُز» دختر مبارز سوری از روزهای پرالتهاب شرق «حلب»

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, زنان, سوریه

فرار داعشی ها از شرق به غرب موصل

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، به دنبال پیشروی نیروهای عراقی در شرق شهر موصل تروریست‌های داعش مجبور شدند با قایق از رودخانه دجله عبور کرده و خود را به بخش غربی این شهر برسانند.   نیروهای ارتش عراق توانستند دو محله جدید در بخش شرق موصل را آزاد کرده و تقاطع منتهی به پل ... فرار داعشی ها از شرق به غرب موصل

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق

روسیه: پوشش دفاع هوایی سوریه یکپارچه شد

ژنرال کارتاپولوف فرمانده نیروهای روسیه در سوریه روز جمعه گفت که سامانه های اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ مراکز حیاتی و نظامی این کشور واقع در خشکی و دریا را زیر پوشش دفاعی مطمئن قرار داده‌اند.   خبرگزاری روسی اینترفاکس به نقل از وی نوشت: واحدهای دریایی روسیه مستقر در سواحل سوریه نیز با گروه هوافضای روسی ... روسیه: پوشش دفاع هوایی سوریه یکپارچه شد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه

آزاد سازی ۷۰ درصد از شرق موصل

منابع امنیتی عراقی از ادامه عملیات ضد داعش در الانبار در غرب این کشور و پیشروی نیروها در این محورها و آزاد سازی ۷۰ درصد از شرق موصل از لوث تکفیری ها خبر دادند.   به گزارش النهرین، منابع عراقی اعلام کردند: نیروهای عراقی در عملیات آزاد سازی مناطق غرب الانبار به دستاوردهای خوبی رسیده ... آزاد سازی ۷۰ درصد از شرق موصل

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق