مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر اسرائیل در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد. به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر اسرائیل نوشت: «سیمونا، به من یادآوری ... دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

ادامه

اسراییل, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا

شورای امنیت ملی عراق؛ نیروهای امنیتی کنترل استانداری ذی قار را از اخلال‌گران پس گرفته‌اند + ویدئو

در ادامه اوضاع بحرانی عراق شورای امنیت ملی این کشور تاکید کرد، تلاش‌های دولت متمرکز بر پاسخ‌گویی به خواسته‌های مشروع و قانونی تظاهرکنندگان است.

 

به نقل از سومریه نیوز، شورای امنیت ملی عراق در جلسه امروز (چهارشنبه) خود به ریاست عادل عبدالمهدی،‌ نخست وزیر عراق تاکید کرد، تمام تدابیر مناسب برای حمایت از شهروندان و اموال عمومی و خصوصی اتخاذ شده است.

 

شورای امنیت ملی عراق تصریح کرد: نیروهای امنیتی کنترل استانداری ذی قار را از اخلال‌گران پس گرفته‌اند.

 

این شورا همچنین بر آزادی بیان، برگزاری تظاهرات و مطرح کردن خواسته‌های قانونی تظاهرکنندگان تاکید و هرگونه اقدام خرابکارانه در کنار تظاهرات را محکوم کرد.

 

یک مسؤول عراقی گفته است، با کشته شدن تظاهرکننده در شهر ناصریه در استان ذی قار تعداد کشته‌های تظاهرات از شروع اعتراضات به پنج تن افزایش یافت.

 

در این راستا خبرگزاری فرانسه گزارش کرده است در پی از سرگیری تظاهرات در مناطق مختلف عراق طی امروز یک تظاهرکننده کشته و ۱۷ تن در استان ذی قار در جنوب عراق زخمی شدند.

 

تلویزیون عراق نیز گزارش داد، طی درگیری‌ها بین معترضان در استان ذی قار یک تظاهرکننده کشته و ۲۵ تن زخمی شدند که پنج تن آنها نیروهای امنیتی هستند.

 

تلویزیون رسمی عراق همچنین گزارش داد، ساختمان استانداری ذی قار به طور کامل آتش گرفت. همچنین به گفته یک منبع امنیتی، معترضان دفتر کانون مهندسان و دفتر رزاق محیبس، نماینده پارلمان در استان ذی قار را به آتش‌ کشیدند.

 

استاندار ذی قار در واکنش به تظاهرات‌ها مردم را به حفظ آرامش و همکاری با نیروهای امنیتی به منظور حفظ جان شهروندان و آسیب نرسیدن به اموال دولتی و خصوصی فراخواند.

 

همچنین قانون ممنوعیت آمد و شد در ذی قار از ساعت هشت شب اجرایی شده است.

 

در همین راستا منابع پلیس به رویترز گفتند، دولت عراق در شهرهای ناصریه، العماره، الحله در جنوب کشور قانون منع آمد و شد را به اجرا گذاشته است.

 

در عین حال منابع محلی عراقی گفتند، نیروهای امنیتی در استان المثنی بعد از اعتراضات خشونت‌آمیز در مقابل مقرهای احزاب ۲۰ تظاهرکننده را بازداشت کردند.

 

همچنین یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد، تظاهرکنندگان قصد داشتند به ساختمان شورای استانداری دیوانیه هم هجوم ببرند.

 

این منبع امنیتی به سومریه نیوز گفت، برخی تظاهرکنندگان قصد داشتند وارد ساختمان شورای استانداری دیوانیه شوند اما نیروهای امنیتی با گاز اشک آور و به زور مانع آنها شدند.

 

همچنین رسانه‌ها گزارش می‌دهند، تظاهرکنندگان به میدان عباس بن فرناس منتهی به فرودگاه بغداد رسیدند و نیروهای امنیتی در صدد متفرق کردن آنها هستند. معترضان از پل الجمهوریه به سمت منطقه الخضراء (سبز) در بغداد عبور کردند که با ممانعت نیروهای امنیتی روبه‌رو شدند.

 

سومریه نیوز در این باره گزارش داد، نیروهای امنیتی ناگزیر شدند در پی شدت گرفتن اعتراضات و اقدامات خرابکارانه منطقه الخضراء را تا اطلاع ثانوی ببندند.

 

خبرگزاری عراق نیز گزارش داد: تظاهرکنندگان وارد ساختمان استانداری نجف شدند و بعد از آتش‌ زدن بخشی از ساختمان از آن خارج شدند.

 

صدها تظاهرکننده نیز در بصره به خیابان اصلی آمدند و خواستار بهبود وضعیت معیشتی خود شدند.

 

بغداد و استان‌های دیگر عراق از شب گذشته (سه‌شنبه) شاهد تظاهرات است در حالی از صبح امروز نیز تظاهرات‌ها با درخواست برای اصلاحات از سرگرفته شد.

ایسنا

ساعاتی پیش، معترضین مردمی ساختمان استانداری در «ذی قار» واقع در جنوب عراق را به آتش کشیدند.

معترضین در بصره

پوتین: تحریم‌های آمریکا علیه ایران به اقتصاد جهان لطمه زده است

رئیس جمهوری روسیه گفت: ایران نمی‌تواند بخاطر تحریم‌های آمریکا توانمندی‌های خود را تحقق بخشد و این مساله به اقتصاد جهانی و بازار انرژی لطمه زده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, عربستان سعودی, فرانسه

۴ درگیری استراتژیک که در نهایت می‌توانند منجر به بحران جهانی شوند

یک روزنامه آلمانی در مطلبی آینده اقتصاد جهانی را منوط به سرانجام چهار مناقشه مهم و استراتژیک جهانی دانست.

ادامه

اتحادیه اروپا, ارژانتین, اسراییل, اسکاتلند, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, انگلستان, ایران, ترکیه, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, شرق اروپا, عراق, ونزوئلا

رای الیوم: القائم جاده‌ای از چین تا بیروت

روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم در تحلیلی درباره بازگشایی گذرگاه مرزی راهبردی القائم – بوکمال در مرزهای مشترک عراق و سوریه آن را در بعد اقتصادی، نظامی و سیاسی بسیار برای محور مقاومت پر اهمیت خواند و افزود که این گذرگاه مسیری به طول چین تا مدیترانه را در برابر این محور خارج از هرگونه ... رای الیوم: القائم جاده‌ای از چین تا بیروت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امریکا, ایران, جهان, چین, سوریه, عراق, فلسطین, لبنان