گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

رسانه نظامی روسیه از ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین از طریق کشور سوم خبر داد، اما باکو آن را رد کرد. به گزارش ایسنا، یک رسانه مشهور حوزه نظامی روسیه می‌گوید با بررسی اسناد دادگاه‌های اوکراین به نکات جالب توجهی درباره همکاری نظامی باکو-کی‌یف رسیده است. کانال تلگرامی «ریبار» که بیش از ۱.۲ ... ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

ادامه

آذربایجان, اقتصادی, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

نگرانی فرانسه از جنگ تجاری چین و آمریکا

وزیر اقتصاد فرانسه با هشدار نسبت به عواقب جنگ تجاری بین چین و آمریکا تصریح کرد: تنش های تجاری و رو به افزایش این دو کشور، تاثیر منفی بر اقتصاد جهان و بویژه اروپا خواهد گذاشت.

 

اعتمادآنلاین|«برونو لو مر» (Bruno Le Maire) در گفت وگو با شبکه خبری “سی. ان. بی. سی” آمریکا افزود: یک جنگ تجاری به معنای بحران اقتصادی در سراسر جهان بویژه اروپا است.

 

وی ادامه داد: اقتصاد اروپا اکنون به خاطر این جنگ تجاری وضعیت بدی پیدا کرده است.

 

به گفته لو مر، اگر تنش‌های تجاری بین ایالات متحده و چین افزایش یابد، ممکن است این موضوع تأثیر مستقیم و بسیار منفی در سراسر جهان، بویژه اروپا و منطقه یورو برجای بگذارد. شد.

 

وی در پایان هفته نشست وزرای دارایی “جی ۲۰” در فوکوئوکا ژاپن گفت: دامنه تنش‌های تجاری که بین چین و آمریکا از ۲ سال گذشته آغاز شده، به سایر کشورها رسیده است. وضعیت اقتصادی اروپا اکنون به دلیل این تنش‌ها در حال وخیم‌تر شدن است.

 

لو مر به اقتصاد فرانسه و آلمان به عنوان نمونه‌هایی کشورهای متأثر از جنگ تجاری آمریکا و چین اشاره کرد و افزود: ما شاخص‌های شایسته رشد را به خاطر تنش‌های تجاری بین ایالات متحده و چین نداریم.

 

وزیر اقتصاد فرانسه گفت: «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا پیشنهاد کرده که می‌خواهد از افزایش جنگ تجاری بین آمریکا و چین جلوگیری کند. با این وجود، نتیجه این پیشنهاد منوط به دیدار پیش بینی شده بین رؤسای جمهوری دو کشور در ماه جاری است.

 

لو مر درباره اقدام اخیر واشنگتن برای تحریم “هوآوی” به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای به دست آوردن نفوذ در مذاکرات تجاری خود با پکن گفت: دولت‌ها نباید اختلافات تجاری و غیر تجاری را با یکدیگر در آمیزند.

 

وی افزود: تعرفه‌های تجاری هیچ ارتباطی با فن آوری ندارند. ما می‌خواهیم تجارت منصفانه داشته باشیم. ما می‌خواهیم تجارتی را مهیا کنیم که کارآمدتر باشد و رشد اقتصادی در آینده را تأمین کند و ما باید از وارد کردن تعرفه‌های جدید و ورود به جنگ تجاری جلوگیری کنیم.

 

در همین راستا سی. ان بی. سی نوشت: در عین حال، منوچین از رویکرد ترامپ دفاع کرده و در پاسخ به این سوال که آیا این رویکرد می‌تواند به عنوان سلاحی در اختلافات غیر تجاری مورد استفاده قرار گیرد، گفت: فکر می‌کنم بسیار مهم است که ما تمام این ابزارها را داشته باشیم و از آنها استفاده کنیم.

 

علاوه بر تحریم هوآوی، تازه‌ترین اقدام ترامپ علیه پکن که همان افزایش ۱۵ درصدی تعرفه‌ها بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی است، واکنش‌های زیادی در چین بدنبال داشت و دولت و مردم این کشور را خشمگین ساخت به طوری که وزارت بازرگانی چین اعلام کرد از راه مقابله به مثل وارد می‌شود.

 

مقامات فرانسوی می‌گویند که تشدید درگیری‌های تجاری میان چین و آمریکا به مثابه بزرگ‌ترین تهدید برای رشد و توسعه جهانی و فرصت‌های شغلی در تمامی اروپا است‌.

 

به اعتقاد وزیر اقتصاد فرانسه، تهدیدی بزرگ‌تر از تشدید تنش تجاری میان واشنگتن و پکن برای توسعه جهانی وجود ندارد. این مساله بیانگر این است که تعرفه‌های تجاری افزایش خواهد یافت و تعداد کالاهایی که در جهان توزیع می‌شود، کاهش خواهد یافت و فرصت‌های شغلی در فرانسه و اروپا از بین می‌رود.

صادرات چین به‌رغم افزایش تعرفه‌های گمرکی امریکا افزایش یافت

تحلیل‌گران تجاری می‌گویند صادرات چین به رغم افزایش تعرفه‌های آمریکا علیه چین در ماه گذشته میلادی به طور غیر مننظره‌ای افزایش یافته است این درحالی است که واردات این کشور در سه سال گذشته به دلیل افت تقاضا کاهش یافته است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر

چرا واردات نفت چین از ایران قطع شد؟ / وزارت نفت، شاه کلید بهبود روابط

وزیر نفت در حالی از صفر شدن صادرات نفت ایران به چین سخن گفته که به گفته کارشناسان، یکی از دلایل اصلی قطع این صادرات، تصمیمات وزارت نفت و بی توجهی به راهبرد انرژی این کشور است.

ادامه

اقتصادی, ایران, برزیل, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شرق آسیا

امریکا رسما به ترکیه اطلاع داد که در صورت خرید اس ۴۰۰ اجازه دریافت اف ۳۵ نخواهد داشت

وزیر دفاع موقت آمریکا رسماً به ترکیه اطلاع داد که اگر برنامه‌های خود برای خرید سیستم دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه را پیش ببرد، اجازه نخواهد داشت جنگنده‌های اف ۳۵ خریداری شده را دریافت کند.

ادامه

امریکا, تحریم, ترکیه, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه