روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نگرانی از جنگ با روسیه وزرای دفاع و امورخارجۀ آمریکا را راهی بروکسل می‌کند

وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا برای گفتگو با متحدان این کشور در ناتو دربارۀ ایران، افغانستان و اوکراین عازم بروکسل می‌شوند. سفر وزرای دفاع و امور خارجۀ آمریکا همزمان است با افزایش تنش‌ها در مرزهای شرقی اوکراین و تقویت قوای نظامی روسیه در این مرزها.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ آنتونی بلینکن، وزیر دفاع آمریکا، در مصاحبه‌ای تلویزیونی به روسیه هشدار داد که هرگونه اقدام خصمانۀ مسکو علیه اوکراین هزینه‌ها و پی‌آمدهای سنگینی در پی خواهد داشت.

 

آنتونی بلینکن ضمن ابراز نگرانی دربارۀ اقدام‌های روسیه در مرزهای اوکراین گفت که ایالات متحد آمریکا در تماس و هماهنگی بسیار نزدیک با متحدان اروپایی خود است که همانند واشنگتن نگران از اقدام‌ها روسیه هستند.

 

او سپس تأکید کرد : “رئیس جمهوری آمریکا صریحاً گفته است که اقدام نسنجیده و خصمانۀ روسیه هزینه‌ها و پی‌آمدهایی خواهد داشت.”

 

در هفته‌های گذشته نبردها میان ارتش اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین افزایش یافته‌اند و تقویت قوای روسیه در مرزهای اوکراین نگرانی از جنگی درازمدت را تشدید کرده است.

 

به گفتۀ مقامات اوکراین، روسیه هزاران نیروی نظامی در مرزهای شمالی و شرقی خود و همچنین در شبه‌جزیرۀ کریمه که به خاک خود ضمیمه کرده، متمرکز نموده است. روسیه که تقویت نیروهای خود را در این مناطق انکار نکرده، گفته است که هدفش جنگ با اوکراین نیست، اما در قبال سرنوشت روس‌زبان‌های اوکراین بی تفاوت نخواهد ماند.

 

روسیه به امریکا هشدار داد

 

وزارت خارجه روسیه هشدار داد که به نفع آمریکا است که قدرت شکیبایی مسکو را محک نزند و رزم ناوهایش را از سواحل کریمه دور نگه دارد.

 

به گزارش مهر به نقل از رویترز، سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه هشدار داد که بهتر است آمریکا محض خاطر خودش هم که شده، رزم ناوهایش را از منطقه کریمه و سواحل روسیه در دریای سیاه دور نگه دارد.

 

وی در این باره افزود: کشتی‌های آمریکایی مطلقاً هیچ کاری برای انجام دادن در سواحل روسیه ندارند و حضور آنها اقدامی تحریک‌آمیز است. به بیان ساده‌تر، تحریک‌آمیز بودن یعنی آنکه آنها قدرت (شکیبایی) ما را محک می‌زنند و با اعصابمان بازی می‌کنند.

 

قرار است در واکنش به تحولات شرق اوکراین، دو رزم ناو آمریکایی طی هفته جاری میلادی وارد دریای سیاه شوند.

 

این اقدام به بهانه افزایش حضور نظامی روسیه در مرزهای شرقی اوکراین و در شبه جزیره کریمه انجام می‌شود. البته پنتاگون مدعی است که اعزام رزم ناوها امری معمول است و از توضیح بیشتر در این زمینه طفره رفت.

 

کریمه در سال ۲۰۱۴، طی یک همه پرسی از اوکراین جدا شد حال آنکه غرب الحاق آن را به روسیه، به رسمیت نمی‌شناسد.

 

ناوگان دریای سیاه روسیه به همراه برخی از قوی‌ترین تجهیزات راداری و موشکی این کشور در کریمه مستقر است.

حمایت روزنامه «نیویورک تایمز» از چین در برابر خودشیفتگی‌های استراتژیکی آمریکا

یک ستون نویس مشهور آمریکایی به نام «توماس فریدمن» اخیرا مقاله ای در روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» منتشر کرده که بحث های داغی به راه انداخته است.  

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, سوریه, شرق آسیا, عراق, لیبی, مقاله

آمریکا به‌دنبال عقب‌نشینی تاکتیکی از خاورمیانه با هدف تمرکز بر چین

کارشناسان بر این باورند که ایالات متحده، چین را یک تهدید مهم راهبردی می‌داند و به همین علت آمریکایی‌ها قصد دارند حضور خود در بخش‌هایی از خاورمیانه را کاهش دهند.

ادامه

امریکا, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, خاورمیانه, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, عراق, عربستان سعودی, مقاله