هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

نگاهی به لیست بلند موساد برای ترور دانشمندان

هفته جاری رسانه‌ها از مرگ مشکوک «ابوبکر عبدالمنعم رمضان» دانشمند هسته‌ای مصر در الجزائر خبر دادند و احتمال دست داشتن موساد در آن را بعید ندانستند.

 

به گزارش افکارنیوز، هفته جاری رسانه‌ها از مرگ مشکوک «ابوبکر عبدالمنعم رمضان» دانشمند هسته‌ای مصر در الجزائر خبر دادند و احتمال دست داشتن موساد در آن را بعید ندانستند.

 

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» به همین بهانه در گزارشی به ترور دانشمندان مختلف در جهان عرب پرداخته که در بسیاری از آنها (اگرچه ثابت نشده) ردپای موساد اسراییل دیده می‌شود. این گزارش به شرح زیر است:

 

حسن کامل الصباح

 

دانشمند و مخترع لبنانی برجسته که در آمریکا ترور شد و عوامل پشت پرده این اقدام هنوز در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

 

 

در ۳۱ مارس ۱۹۳۵ خودوری وی به دره‌ای عمیق سقوط و وی به بیمارستان منتقل شد اما در بیمارستان فوت کرد و دانشمندان نتوانستند دلیل دقیق مرگ را مشخص کنند.

 

رمال حسن رمال

 

دانشمندی لبنانی که در یک آزمایشگاه پژوهشی در فرانسه فوت یا ترور شد و دلیل مرگ وی هنوز مبهم است. یک مجله فرانسوی وی را یکی از دانشمندان بزرگ عصر در زمینه فیزیک توصیف کرده بود.

 

نبیل فلیفل

 

دانشمند هسته‌ای فلسطینی که سن او از ۳۰ سال نمی‌گذشت؛ وی ناگهان ناپدید شد و پس از مدتی جسدش در منطقه «بیت عور» در غرب رام‌الله و در تاریخ ۱۹۸۴ پیدا شد؛ مقامات اسرائیلی تحقیقاتی درباره پرونده وی انجام ندادند.

 

یحیی المشد

 

دانشمند هسته‌ای مصری که پس از جمع شدن برنامه هسته‌ای مصر در دوره «انوار سادات»، در برنامه هسته‌ای عراق مشارکت کرد اما در ژوئن ۱۹۸۰ در فرانسه ترور و جسدش در هتلی در این کشور پیدا شد؛

 

بر اساس این گزارش، علت قتل وی زدن یک شیء تیز به سر اعلام شد. شبکه «الجزیره» در برنامه «سری للغایه» در سال ۲۰۰۲ اعلام کرد، پلیس فرانسه انگشت اتهام خود در این موضوع را به سمت سازمانی یهودی دراز کرده که با مقامات فرانسه ارتباط داشته است.

 

جمال حمدان

 

مورخ مصری که در سال ۱۹۹۳ و در پی آتش گرفتن منزلش در قاهره ترور شد؛ بر اساس روایت‌های رسمی نیمی از جسدش بر اثر نشت گاز و آتش‌سوزی سوخته بود اما برادر وی گفته آثار اصابت شیء تیز به سر جمال را دیده است. سه کتاب که حمدان تألیف آنها را به پایان رسانده بود از خانه وی ناپدید شد که مهمترین آنها «الیهود و الصهیونیه و بنواسرائیل» است. پس از این موضوع یک زن و مرد خارجی که دو ماه و نیم در واحدی دیگر از آپارتمان مورد اقامت حمدان زندگی می‌کردند، ناپدید شدند.

 

سمیر نجیب

 

دانشمند هسته‌ای مصر و استاد دانشگاه «دیترویت» آمریکا. پس از جنگ ۱۹۶۷ میان مصر و اسراییل تصمیم گرفت به کشورش بازگردد اما در شب سفر خودروی وی به یک کامیون بزرگ برخورد کرد و وی در جا کشته شد.

 

ابراهیم الظاهر

 

دانشمند هسته‌ای عراقی که در این رشته دکترا گرفت و پس از سقوط صدام در ۲۰۰۳ به کشورش بازگشت. افراد مسلح ناشناس ازداحل یک تاکسی به سمت وی که در حال رانندگی بود شلیک کردند؛ خودروی الظاهر در نهر آبی افتاد و وی جان سپرد.

 

جاسم الذهبی

 

پروفسور عراقی و رئیس دانشکده مدیریت و اقتصادی که در نوامبر ۲۰۰۶ به همراه همسر و فرزندش در ورودی دانشکده به ضرب گلوله کشته شد.

 

محمد الزواری

 

مهندس پرواز تونسی که به گردان‌های عزالدین القسام در ساخت پهپادهای ابابیل کمک می‌کرد. در شهر صفاقس واقع در جنوب شرق تونس به ضرب ۲۰ گلوله کشته و ردپای موساد در این ترور دیده شد.

 

سمیره موسى

 

تحصیلات خود در زمینه هسته‌ای و اشعه ایکس را در بریتانیا تمام کرد، آمریکا که از استعداد و نبوغ وی آگاه بود به او پیشنهاد تابعیت داد اما وی با رد این پیشنهاد به مصر بازگشت و با تاسیس کمیسیون انرژی هسته‌ای، نشست‌های بین‌المللی در زمینه انرژی هسته ای به پا کرد.

 

وی برای بازدید از رآکتورهای هسته‌ای کالیفرنیا در آمریکا راهی این کشور شد در ۱۵ آگوست زمانی که در حال پیمودن مسیری ناهموار در ارتفاعات کالیفرنیا بود ناگهان یک خودرو از جهت مخالف به او می‌زند و درجا کشته می‎شود.

 

مصطفى مشرفه

 

در سال ۱۹۲۰ به کالج پادشاهی بریتانیا وارد شد و در سال ۱۹۲۳ دکترای خود در فلسفه علوم تحت نظارت دانشمند فیزیک مشهور «چارلز توماس ویلسون» گرفت. در ۱۵ ژانویه ۱۹۵۰ فوت کرد و علت فوت وی سکته قلبی اعلام شد اما اعتقاد بر آن بود که وی مسموم شده و موساد در این مسأله دست داشته است.

 

سعید السید بدیر

 

دانشمند مصری متخصص در ارتباطات ماهواره‌ای و فضاپیماها در خارج از جو. در ۱۴ جولای ۱۹۸۹ در اسکندریه فوت کرد و بسیاری آن را قتل عمد دانستند. همسر وی در آن زمان تأکید کرد سازمانهای اطلاعاتی در پشت پرده کشته شدن وی بدیر قرار دارند.

 

وی از خلال پژوهش‌هایش به نتایجی پیشرفته رسیده بود به طوری که از ۱۳ دانشمند در این زمینه کاری، در رتبه سوم قرار داشت.

 

فادی البطش

 

دانشمند فلسطینی که در زمینه مهندسی برق از مالزی جایزه بهترین پژوهشگر را گرفته بود؛ در ۲۱ آوریل ۲۰۱۸ ترور شد. «زاهد حمیدتی» نخست‌وزیر اسرائیل در آن زمان اسرائیل را مسئول این ترور دانست اگرچه به صراحت نامی از آن نبرد.

 

وی گفت؛ طرفی در غرب آسیا وجود دارد که حاضر است هر کاری برای نابود کردن توانایی های ملت فلسطین انجام دهد تا جلوی انتفاضه جدید را بگیرد.

پکن: واشنگتن باید از اعمال فشار و تحریم علیه ایران دست بردارد

سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه با انتقاد از «رویکردهای غلط» واشنگتن در قبال تهران، گفت آمریکا باید از اعمال فشار و تحریم علیه ایران دست بردارد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا, فرانسه

وزارت خارجه روسیه: بیش از دو هزار تروریست به اروپا بازگشته‌اند

معاون وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که اروپا با چالش بزرگی در زمینه تروریسم بین‌المللی مواجه است چرا که دو هزار جنگجو پس از شکست داعش در سوریه و عراق به اروپا بازگشته‌اند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

«اروپا نمی‌تواند برجام را حفظ کند اما سکوت می‌کند»

اتحادیه اروپا چشم‌اندازی برای حفظ برجام ندارد ولی در این باره سکوت می‌کند. این را گزارشگر تلویزیون آلمان در بروکسل می‌گوید. به نظر او تلاش‌های اروپا در برابر قدرت ایالات متحده آمریکا به احتمال قوی نتیجه‌ای نخواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, فرانسه