شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

خبرگزاری نووستی؛ امکان استفاده از واکسن کرونا اواسط تابستان در روسیه

چند مقام مسئول روس ابراز امیدواری کردند که نخستین نتایج مربوط به واکسن‌ ویروس کرونا و دسترسی آن برای استفاده گسترده‌تر در پایان ماه جولای (اوایل مرداد) ممکن شده و ابتدا افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند، واکسینه خواهند شد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “میخائیل موراشکو” وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد که نخستین نتایج مربوط به واکسن‌های ویژه برای ویروس کرونا و دسترسی آنها برای استفاده گسترده‌تر در پایان ماه جولای (اوایل مرداد ماه) در این کشور ممکن خواهد شد.

 

موراشکو شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی با یادآوری اینکه آزمایشات بالینی واکسن‌ها طبق برنامه در حال انجام است، افزود: «در حال حاضر، تحقیقات توسعه یافته زیادی در این زمینه انجام شده و آزمایشات بالینی به روی چند واکسن صورت می‌گیرد. وفعلا همه چیز طبق برنامه در حال انجام است، در حالی که هیچ اشکال خاصی بوجود نیاید، ما پیش بینی می کنیم که نخستین نتایج و دسترسی واکسن‌ها برای استفاده گسترده‌تر باید در اواخر ماه جولای (اوایل مرداد) امکان پذیر باشد.»

 

“آنا پاپووا”، رئیس سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه هم روز گذشته اعلام کرد که پس از شروع تولید واکسن علیه ویروس کرونا، آنها نخست برای افرادی مورد استفاده قرار خواهند گرفت که بیشتر در معرض خطر هستند.

 

وی گفت: «اگر فرصت کافی برای تولید انبوه واکسن کرونا وجود نداشته باشد، در این صورت طبق قوانین کلی، ابتدا گروه‌هایی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند، واکسینه خواهند شد و سپس در صورت امکان، واکسن کرونا در سطح سراسری اقدام شده و برای اکثریت شهروندان روسیه واکسن تهیه خواهد شد.»

 

“تاتیانا گلیکووا” معاون نخست وزیر روسیه نیز روز پنج شنبه درباره انجام آزمایشات بالینی به روس داروهای موثر برای درمان بیماری کووید-۱۹ در این کشور صحبت کرد و یادآور شد که در حال حاضر مطالعات به روی ۵ دارو از جمله داروهای تولید کنندگان داخلی در روسیه انجام می‌شود که می‌توان روی موثر بودن آنها امیدوار بود.

پژوهشگران چینی آنتی‌بادی مونوکلونال انسانی را که ویروس کووید۱۹ را خنثی می‌کند، کشف کردند

یک گروه پژوهشگر چینی اخیراً با انتشار رساله‌ای در مجله علمی «ساینس» اعلام کردند، انواع آنتی بادی مونوکلونال انسانی مانع آلایندگی ویروس کووید-۱۹ (کروناویروس) را که احتمالا می‌تواند برای توسعه دارو و واکسن بیماری کووید-۱۹ مورد استفاده قرار گیرد، کشف کرده‌اند.

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

روسیه از نتایج مثبت یک دارو در درمان بیماران کرونایی خبر داد

دست کم حال ۷۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا پس از استفاده از این دارو بهتر می‌شود. نکته جالب این است که در پایان هفته نخست استفاده از داروی مفلوخین، در ۶۰ درصد بیماران، ویروس کووید-۱۹ از بین می‌رود.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا