انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

یک نماینده آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور به شدت از سیاست‌های اسرائیل در نوار غزه انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، الکساندر کورتز، نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل گفت: ۱.۱ میلیون انسان بی‌گناه در غزه در معرض خطر قحطی قرار دارند. قحطی‌ای که عامدانه از طریق ممانعت رهبران اسرائیل برای ورود ... انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی

واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

یک روزنامه آمریکایی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در یادداشتی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. واشنگتن پست علام کرد که کی‌یف بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند مانع ... واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

«اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق آمریکا هم بوده، گفت حمله تروریستی در مسکو شبیه به اقدامات داعش نیست و گمانه‌زنی‌ها را به سوی اوکراین و سازمان سیا سوق داد. به گزارش ایسنا، مقامات روسیه در پی حمله تروریستی در مسکو با اشاره به بیانیه منتسب به داعش که مسؤولیت ... افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بند‌های آن به‌ صورت یک‌طرفه به نفع اسرائیل بود، وتو کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه را وتو کرد. نبنزیا در سخنرانی خود پیش از رأی‌گیری گفت پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در‌ها را ... روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, الجزایر, چین, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, صلح, فلسطین

نوام چامسکی: این بحران با خیانت نظام سیاسی آمریکا وخیم‌تر شد

به گفته نوام چامسکی، بحران کرونا ویروس قابل پیشگیری بوده زیرا اطلاعات کافی برای جهان در این زمینه در دسترس بوده است. او همچنین درباره ادامه چالش‌هایی همچون تهدید جنگ هسته‌ای و گرمایش زمین به محض پایان این همه‌گیری هشدار داد.

 

به گزارش ایسنا، نوام چامسکی، زبان شناس و فیلسوف آمریکایی اظهار کرد، همه گیری کرونا با توجه به اطلاعاتی که در این زمینه در دسترس قرار داشت، قابل پیشگیری بود و در اکتبر ۲۰۱۹ نیز یک مانور شبیه سازی شده گسترده در خصوص یک همه گیری احتمالی توسط مرکز جان هاپکینز با همکاری مجمع جهانی اقتصاد و بنیاد گیتز برگزار شد.

 

وی افزود، با این وجود “هیچ اقدامی صورت نگرفت و این بحران با خیانت نظام سیاسی (آمریکا) که به اطلاعاتی که از آن آگاه بود، توجه نکرد، وخیم‌تر شد.

 

به گفته او، کشورها در مواجهه با کرونا رویکردهای متفاوتی داشته‌اند و برای مثال در اروپا، آلمان ظرفیت تشخیصی مناسبی در اختیار داشت و می توانست بسیار خودخواهانه عمل کند و به دیگر کشورها کمک نکند و این در حالی است که “کشورهای دیگر این بحران را نادیده گرفتند و بدترین آن ها انگلیس و از همه بدتر آمریکا بود”.

 

چامسکی با اشاره به اظهارات دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا گفت: یک روز می گوید “بحرانی در کار نیست، این بیماری مثل آنفولانزا است”. روز بعد می گوید “این بحرانی وحشتناک است و از همان اول این را می‌دانستم” و فردای آن می‌گوید “باید به کارهایمان بازگردیم چون من باید در انتخابا‌ت پیروز شوم”. اینکه جهان در چنین دستانی است، شوکه کننده است.

 

او با تشبیه ترامپ به “دلقکی که مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی است” گفت: ما به سمت مرز فاجعه پیش می‌رویم که بسیار وخیم‌تر از هر چیزی است که تاکنون در تاریخ بشریت پیش آمده است.

 

وی افزود: دونالد ترامپ و نوکرانش در مسابقه برای رسیدن به پرتگاه از دیگران پیشی گرفته‌اند. ما در واقع با دو تهدید عظیم مواجهیم، یکی تهدید فزاینده جنگ هسته‌ای و دیگری تهدید فزاینده گرمایش زمین.

 

چامسکی تاکید کرد، در حالی که “پیامدهای هولناک” کرونا جبران شدنی است، در مورد دیگر تهدیدها “جبرانی وجود نخواهد داشت”.

 

او همچنین به دلیل ادامه تحریم ها علیه ایران در چنین شرایطی، از ترامپ انتقاد کرد.

 

چامسکی گفت: احتمالا روی مثبت کروناویروس این است که این بیماری ممکن است مردم را به اندیشه درباره اینکه چه جهانی را می‌خواهند، سوق دهد.

 

وی با اشاره به این که پیش از این نیز گونه‌های دیگری از کروناویروس در جهان شیوع یافته است، گفت، آزمایشگاه‌ها می‌توانستند با توجه به تجربه‌هایی که از گسترش این بیماری ها مانند سارس داشتند، روی ساخت واکسن کار کنند و تدابیر محافظتی دیگری کار کنند اما چرا این کار را نکردند؟ وی افزود: ما سرنوشت خود را در دست استبدادهای خصوصی به نام شرکت ها قرار داده‌ایم که در برابر مردم مسئول نیستند.

 

او هشدار داد که گزینه‌هایی که در دوران پس از این همه گیری وجود خواهند داشت، “روی کار آمدن دولت های بسیار مستبد تا بازسازی افراطگرایانه جامعه و صحبت‌های انسانی بیشتر در زمینه نیازهای بشری و رد منافع شخصی” خواهند بود.

 

به گفته چامسکی، “باید در ذهن داشت که دولت های بسیار مستبد با نئولیبرالیسم کاملا سازگاری دارند”.