ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

نمایندگان پارلمان اروپا طرح الحاق کرانه باختری را محکوم کردند

بیش از یک‌هزار نفر از نمایندگان پارلمان اروپا طرح اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کردند.

 

به گزارش روز چهارشنبه بخش انگلیسی تارنمای شبکه تلویزیونی الجزیره، نمایندگان ۲۵ کشور اروپایی در پارلمان، از رهبران اروپایی خواستند مانع از اجرای طرح الحاق شوند و چشم انداز راهکار دو دولت را نجات دهند.

 

در نامه‌ای که از طرف نمایندگان پارلمان اروپا منتشر شد، با اشاره به اینکه «تصاحب قلمرو با زور در سال ۲۰۲۰ جایگاهی ندارد و باید تبعات متناسبی داشته باشد»، از رهبران اروپایی خواسته شد «در پاسخ به این چالش، قاطعانه رفتار شود.»

 

نمایندگان پارلمان اروپا در آستانه نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل که بر طرح الحاق متمرکز است، محکومیت خود با این طرح را اعلام کردند.

 

«ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد که شورای امنیت روز چهارشنبه نشستی را در جهت بررسی طرح الحاق کرانه باختری تشکیل می‌دهد.

 

وی تاکید کرد که «ریاض مالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز قرار است در این نشست سخنرانی کند …

 

وی گفت که این نشست در سطح وزیران خارجه کشورهای عضو شورای امنیت برگزار می‌شود.

 

سفیر فلسطین تاکید کرد که الحاق کرانه باختری نقض صریح قوانین بین‌الملل و قطعنامه های شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل و کنوانسیون چهارم ژنو است.

 

دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که از روز اول ماه ژوئیه (یازدهم تیر ماه)، شهرک‌های صهیونیستی را که به طور غیرقانونی بنا شده است، به کرانه باختری تحت اشغال ضمیمه می‌کند.

 

در نامه مزبور آمده است: ما نمایندگان پارلمان سراسر اروپا متعهد به نظم جهانی مبتنی بر قانون هستیم و نسبت به طرح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای درگیری فلسطین – اسراییل و احتمال قریب الوقوع الحاق کرانه باختری، به جد نگرانیم.

 

در مجموع یک هزار و ۸۰ عضو مجامع ملی و پارلمان اروپا ذیل این نامه را امضا کردند.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا طرحی مصطلح به «معامله قرن» را برای دو طرف فلسطینی و اسرائیلی ارائه داده که از سوی فلسطینی‌ها به شدت مورد مخالفت قرار گرفته است. در این طرح، اسرائیل مجاز می‌شود شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

 

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

 

آمریکا در سه سال گذشته حمایت همه‌جانبه خود را از اشغالگری اسرائیل نشان داده است به گونه‌ای که علاوه بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت این رژیم، بخش جولان اشغالی و کرانه باختری را هم تحت حاکمیت اسرائیل به رسمیت شناخته است.

هشدار لوگزامبورگ به تل آویو: فلسطین را به رسمیت خواهیم شناخت

وزیر امور خارجه لوگزامبورگ به اسرائیل نسبت به الحاق کرانه باختری هشدار داد و گفت این اقدام باعث به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی در اروپا خواهد شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, لوکزامبورک

بیانیهٔ مشترک حزب‌های کارگری کمونیستی جهان در اعتراض به‌سیاست الحاق دائمی مناطق اشغالی فلسطین به اسرائیل!

در شامگاه شنبه ۱۷ خردادماه ۹۹ هزاران نفر از شهروندان عرب و یهودی اسرائیل در اعتراض به سیاست‌ فاجعه‌بار الحاقِ دائمی سرزمین‌های اشغالی فلسطینی به اسرائیل به‌وسیلهٔ دولت راست افراطی حاکم در تل‌آویو و حامیانش در کاخ سفید آمریکا تظاهراتی گسترده در میدان “رابین” در قلب تل‌آویو برگزار کردند.

ادامه

اسراییل, امریکا, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کمونیسم

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه دیوان بین‌المللی کیفری وضع کرد

وزیر خارجه آمریکا در اقدامی یکجانبه، نهاد بین‌المللی دیوان کیفری لاهه را به خاطر پیگیری جنایات جنگی سربازان آمریکایی و اشغالگران بیت‌المقدس، تحت تحریم قرار داد.

ادامه

افغانستان, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, قضایی