ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

روسای جمهوری کلمبیا، بولیوی و هندوراس در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، بر تعهد خود به بازگرداندن صلح در غرب آسیا و جلوگیری از جنگ جدیدی در خاورمیانه با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی تاکید کردند و تشکیل جلسه فوری سازمان ملل متحد را خواستار شدند. به گزارش ... درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, بولیوی, تجاوز نظامی, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, ضد جنگ, غرب آسیا, فلسطین, کلمبیا, گزارش, نسل‌کشی, هندوراس, ونزوئلا

برزیل جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد

دولت برزیل با ابراز «نگرانی شدید» نسبت به تحولات خاورمیانه و پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، خطاب به جامعه بین‌المللی خواست تا برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه، تلاش‌ها را بسیج کند. به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه ال پائیس، بر اساس یادداشتی که وزارت امور خارجه برزیل ... برزیل جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, لبنان, یمن

نماینده کوبا: تحریم‌های آمریکا نمونه بارز نسل‌کشی است

نماینده دائم کوبا در یونسکو با توصیف تحریم‌های غیر قانونی آمریکا به عنوان «نسل‌کشی»، بررسی تاثیر منفی این اقدامات غیر قانونی بر حوزه آموزش در این کشور آمریکای لاتین و اجرای اصول منشور سازمان ملل متحد را از این نهاد خواستار شد.

 

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای تله‌سور، «یائیما اِسکیبِل» نماینده دائمی کوبا در صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونسکو) با اشاره به تاثیر منفی تحریم‌های آمریکا بر توسعه علم و فناوری، همکاری‌های علمی و تبادل فرهنگی بین مردم و دسترسی به فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، اجرای منشور سازمان ملل متحد را از این نهاد خواستار شد.

 

اِسکیبِل تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا علیه کوبا را غیر قانونی و نمونه روشن نسل‌کشی دانست.

 

این مقام کوبایی همچنین برتاثیر تحریم‌ها بر آموزش از راه دور، راهکار مورد استفاده بیشتر کشورها به منظور پیشبرد فعالیت‌ها و اهداف آموزشی در دوران همه‌گیری کرونا تاکید کرد.

 

وی همچنین پیرامون نقش این نهاد بین‌المللی در برابر واقعیت‌ها از وجود چنین نابرابری‌هایی گفت: یونسکو مسئولیتی اساسی در برانگیختن تامل جهانی پیرامون ابعاد اخلاقی این بحران بی‌سابقه بر عهده دارد. بنابراین مطالبه فعلی ما، اقدام سیاسی هماهنگ، قاطع و خلاقانه مبتنی بر اصول منشور سازمان ملل متحد است.

 

نماینده کوبا همچنین هشدار داد که بحران همه‌گیری و پیامدهای آن، تحقق اهداف سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ را تهدید کرده و نابرابری‌ها و تبعیض را تشدید خواهد کرد.

 

تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه هاوانا در حالی به عنوان معضلی مضاعف دامنگیر بخش آموزش این جزیره شده است که سازمان یونسکو اخیرا اعلام کرد آمریکای لاتین و کارائیب از جمله مناطقی است که در یکسال اخیر و در به دنبال شیوع ویروس کرونا،  شاهد بیشترین افت تحصیلی بوده است.

 

تحریم های ظالمانه علیه کوبا شامل تحریم تجاری، اقتصادی و مالی است که آمریکا آن را به کوبا تحمیل کرده‌است. نخستین تحریم توسط آمریکا در مورد فروش اسلحه به کوبا در سال ۱۹۵۸، در زمان رژیم باتیستا تحمیل شد.

 

با روی کار آمدن ترامپ فشارها علیه کوبا افزایش یافت و فهرست افراد، نهادها و سازمان‌های کوبایی به تدریج طولانی تر شد. جو بایدن رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا در جریان کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ وعده لغو سیاستهای ترامپ در قبال کوبا را داد و گفت که این تحریم‌ها نه تنها به مردم کوبا لطمه می‌زند، بلکه برای پیشبرد دموکراسی و حقوق بشر نیز فایده‌ای ندارد.

کوبا پایین‌ترن نرخ ابتلا به ویروس کرونا را در سال گذشته داشته است

دانشمند ارشد کوبایی گفت مراحل  پایانی و آزمایشی واکسن های کووید-۱۹ ساخت این کشور بسیار امیدبخش بوده و مطمئن است واکسن‌های ساخت این کشور موفقیت آمیز خواهند بود.

ادامه

ارژانتین, امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, چین, روسیه, کوبا, گزارش, مکزیک, ونزوئلا

آیا چین به‌راستی «قدرت امپراتوری» جدیدی در آمریکای لاتین است؟

ارزیابی‌ها نمایش دهنده این حقیقت‌اند که سرمایه‌گذاران چینی با کشورهای وام گیرنده عادلانه برخورد کرده و متقابلاً معاملاتی سودمند انجام می‌دهند.   در مقاله قبلی این مجموعه، این اتهام را که چین قدرت امپریالیستی‌ای نوظهور در آفریقا است، افشا و رد کردیم. مقالهٔ حاضر به آمریکای لاتین می‌پردازد که چین در خلال سال‌های دو دهه ... آیا چین به‌راستی «قدرت امپراتوری» جدیدی در آمریکای لاتین است؟

ادامه

افریقا, اقتصادی, امپریالیسم, امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, جهان, چین, شرق آسیا, کوبا, وزنه‌برداری