واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی مدعی شد که ممکن است رابرت مالی برخی اسناد محرمانه آمریکا را به ایران تحویل داده باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد ادعا کرد که اسناد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد رابرت مالی، نماینده ویژه ... واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, ایران, جهان, گزارش, مذاکرات اتمی

پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که انگلیس و آمریکا در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم جمهوری اسلامی رویکرد دوگانه دارند. به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (جمعه) در کنفرانس خبری خود به رویکرد دوگانه غرب به خصوص آمریکا و انگلیس در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم ایران واکنش نشان ... پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آکوس, آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, ایران, ایرلند, تحلیل, جهان, چین, خبر, صلح, مذاکرات اتمی

تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

شواهد حکایت از آن دارد که درهفتۀ اخیر، سرانجام فلسفه‌بافی‌های پوچ و تبلیغات پُرسروصدای حکومتی در مورد “سیاست‌های خارجی جدید” یا “گردش به شرق”، که قرار بود ایران را در مسیر تحولات مهم داخلی و خارجی قرار دهد، کنار گذاشته شده است. در عوض، نوعی “نرمش قهرمانانه” در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با اجازۀ ... تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

ادامه

آمریکا, استبداد, اقتصادی, امپریالیسم, اوکراین, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خصوصی‌سازی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, عربستان سعودی, مارکسیسم, مذاکرات اتمی, مقاله, نئولیبرالیسم, ناتو

واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران اعلام کرد که در حال گفت‌وگو با تهران درباره نتایج تحقیقات اخیر بازرسان این نهاد است. به گزارش ایلنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران ... واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, ایران, جهان, خبر, مذاکرات اتمی

بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه امکان اقدام نظامی آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را رد نکرد و گفت “همه گزینه‌ها روی میز است”. آنتونی بلینکن، این مصاحبه را روز یکشنبه ۹ بهمن و در جریان سفر خود به خاورمیانه انجام داد. ♦️سایت اشپیگل در گزارشی درباره این مصاحبه نوشته ... بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

نماینده پارلمان اروپا: اینستکس یک تراژدی است

یک نماینده پارلمان اروپا اینستکس را یک تراژدی دانسته و تاکید کرد که اروپا برای نشان دادن علاقه‌اش به توسعه مناسبات اقتصادی با تهران باید اقدامات بیشتری انجام دهد و در روابط با ایران منتظر نماند ببیند رئیس جمهور جدید آمریکا چه می‌کند.

 

به گزارش تسنیم، “راینهارد بوتیکوفر”، رئیس سابق سبزها در آلمان و اروپا و عضو فعلی کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا در گفتگو با “تاگس سایتونگ”، آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا “جو بایدن”، دوباره به توافق هسته‌ای با ایران که ترامپ از آن خارج شده است باز می گردد گفت: بایدن در مبارزات انتخاباتی خود گفته است در صورتی که ایران نشان دهد دوباره کاملا به برجام پایبند است می‌خواهد به این توافق بازگردد؛ با این همه وی این بازگشت را تنها نقطه آغازی برای مذاکرات بعدی دانسته است. بایدن با بازگشت ساده به برجام موافقت نمی‌کند.

 

وی افزود: به نظر من اصلا هنوز مشخص نیست که آیا بایدن می‌تواند در این راستا در مسیری حرکت کند. وی درباره این موضوع در سنا و نه تنها از طرف جمهوریخواهان با مقاومت قابل توجهی روبرو است. بنابراین بسیار محتاط عمل خواهد کرد.

 

این نماینده پارلمان اروپا در این باره که این اتحادیه در این شرایط چه کاری می‌تواند انجام دهد نیز گفت: اتحادیه اروپا، آلمان، انگلیس و فرانسه تمام مدت نقش فعالی را در برجام داشتند. بدون اروپا این توافق هسته‌ای هرگز شکل نمی‌گرفت. اخیرا هم اروپا در شورای امنیت سازمان ملل موضع بسیار روشنی در برابر استراتژی تقابل آقای ترامپ با برجام اتخاذ کرد.

 

وی با این همه اظهار داشت که در دو سال اخیر اروپا نشان داد که بدون همکاری آمریکا نمی‌تواند برجام را نجات دهد.

 

بوتیکوفر درباره سیستم مالی اینستکس هم گفت: این پروژه متاسفانه یک تراژدی است. تا به حال از طریق این مکانیسم تنها یک معامله انجام شده است. اگر ما اروپاییان می‌خواهیم به ایران این پیام را ارسال کنیم که به صورت جدی به توسعه روابط اقتصادی با ایران علاقمند هستیم باید کارهای بیشتری در این راستا انجام دهیم.

 

وی در عین حال مذاکرات درباره همه مسائل مورد مناقشه با ایران در قالب برجام را رد کرد و گفت: ما اروپایی‌ها باید ابتکار عمل را در دست گیریم و تنها منتظر نمانیم ببینیم که بایدن چه می‌کند. وی در این راستا همچنین بر لزوم برگزاری یک کنفرانس منطقه‌ای برای صلح و پایداری با حضور ایران تاکید کرده و مدعی شد که در چنین چارچوبی یک برجام جدید هم می‌تواند شکل گیرد.

 

توافق هسته‌ای موسوم به برجام که در سال ۲۰۱۵ بین ایران و کشورهای موسوم به ۱+۵ (شامل ۵ عضو دائم شورای امنیت + آلمان) منعقد شد، از اواسط سال ۲۰۱۸ به‌دلیل اقدامات یکجانبه آمریکا و بدعهدی طرف‌های اروپایی در وضعیت بدی قرار گرفته است.

 

پس از آن‌که دولت آمریکا با اعلام خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه ۹۷ تحریم‌های یکجانبه خود علیه ایران را بازگرداند و حتی اقدام به وضع تحریم‌های سنگین‌تر از گذشته کرد، طرف‌های اروپایی برجام وعده دادند که با اتخاذ اقداماتی، پیامدهای منفی خروج آمریکا از برجام را جبران خواهند کرد. اما تا به حال در این راستا هیچ اقدامی نکرده‌اند.

رویترز ؛ تهران راه واقعی عبور از تحریم‌ها را پیدا کرده است

خبرگزاری رویترز گزارش داد: تهران با ایستادگی ایرانیان و عملی‌شدن سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا، راه واقعی عبور از تحریم‌ها را پیدا کرده است.

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, فرانسه, مذاکرات اتمی

تلاش دیکتاتوری ولایی برای تغییرهای شکلی و دورِ باطلِ «اعتمادسازی با حاکمیت»

پس از سرکوب‌های خونین و سنگین سال ۱۳۸۸، تلاش برای جذب جریان‌های گوناگون سیاسی در داخل و خارج کشور زیر عنوان آنچه “قدرت نرم” نامیده می‌شد، در دستور کار دستگاه امنیتی-تبلیغاتی جمهوری اسلامی قرار گرفت.

ادامه

امریکا, ایران, سیاسی, مذاکرات اتمی, مقاله

ترامپ به ایران: مذاکره نکنید توافق پس از انتخابات سخت‌تر می‌شود

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که تاکنون مدام از احتمال توافق زودرس با ایران پس از انتخاب مجدد به ریاست جمهوری ایالات متحده سخن می‌گفت در چرخشی ناگهانی مدعی شد که توافق با تهران در دوره دوم ریاستش بر کاخ سفید بسیار دشوارتر خواهد بود.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, امریکای شمالی, ایران, بحرین, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوئیس, عمان, کویت, مذاکرات اتمی, ونزوئلا

پومپئو: دسترسی «دزدسالاران» حاکم برایران به۷۰میلیارد دلار را قطع کردیم

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌و‌گو با برنامه رادیویی لری اوکانر با اشاره به اینکه پیوستن دولت اوباما-بایدن به برجام «دیوانگی» بود، گفت: «این توافق راه ایران را به سوی سلاح هسته‌ای همواره می‌کرد و برای امنیت خاورمیانه، اسرائیل و ایالات‌متحده آمریکا غیرقابل پذیرش بود».

ادامه

اروپا, اسراییل, امارات, امریکا, ایران, تروریسم, خاورمیانه, مذاکرات اتمی