تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

یک منبع کارگری در شهرداری دزفول به خبرنگار ایلنا گفت: گروهی از کارگران قرارداد حجمی شهرداری دزفول در ادامه بی‌توجهی کارفرما به وضعیت مطالبات معوقه، اعتراض صنفی برگزار کردند. به ادعای این کارگر؛ پرداخت مطالبات سنواتی، تسریع در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، به روز شدن حقوق‌ها و تامین امنیت شغلی مجموعه این مطالبات است. وی ... تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس؛ حقوق ۴ میلیون تومانی پاسخگوی نیاز فعلی کارگران است

زهرا ساعی گفت؛ طی بررسی‌های علمی در جلسه فراکسیون کارگری با توجه به تورم و وضعیت اقتصادی موجود به این نتیجه رسیدیم که باید حداقل دستمزد کارگران به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد و بنده به عنوان اولین نفر در مجلس شورای اسلامی اعلام کردم که حداقل حقوق کارگران در سال ۹۸ باید حداقل ۴ میلیون تومان باشد.

 

به گزارش ایلنا، زهرا ساعی که در جمع روسای شورای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی سخن می‌گفت، با تأکید بر اینکه بحث افزایش حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده چالش مهمی برای جامعه کار و تولید است، اظهار داشت: طی بررسی‌های علمی در جلسه فراکسیون کارگری با توجه به تورم و وضعیت اقتصادی موجود به این نتیجه رسیدیم که باید حداقل دستمزد کارگران به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد و بنده به عنوان اولین نفر در مجلس شورای اسلامی اعلام کردم که حداقل حقوق کارگران در سال ۹۸ باید حداقل ۴ میلیون تومان باشد.

 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه متاسفانه با وجود آنکه در حوزه حقوق و دستمزد جلسات متعددی هم در کمیسون اجتماعی و هم در فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی برگزار شده ولی تصمیم گیری به لحظه آخر موکول می‌شود، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات رسیده در آخرین جلسه شورایعالی کار کارفرمایان افزایش حدود ۵ /۲۳ درصدی را مطرح کرده‌اند که نمایندگان کارگری به حالت اعتراض جلسه را ترک کرده‌اند.

 

ساعی با اشاره به اینکه باید کارگران و کارفرما با تعهد و انصاف با همدیگر تعامل داشته باشند، تاکید کرد: متاسفانه همیشه حداقل حقوق برای کارگران در نظر گرفته شده و ما در مورد افزایش حقوق کارگران به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد چراکه کارفرمایان باید وضعیت معیشت کارگران را در نظر بگیرند و همه دست به دست هم دهند تا حقوق کارگران در سال آینده به صورت منطقی افزایش یابد.

 

وی با اشاره به اینکه حقوق کارگران در برخی واحدها چندین ماه به تعویق افتاده است، تأکید کرد: باید تلاش شود حق و حقوق کارگران قبل از اینکه کار به تجمع بکشد پرداخت شود و شاهد تجمعات کارگری در سال آینده نباشیم.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخالف نگاه امنیتی به تجمعات کارگران هستم، گفت: اینکه از سوی برخی تشکلات کارگری شنیده می‌شود برخی مسئولان در استان آذربایجان شرقی از دیدار و ملاقات با نماینده کارگران برای بررسی مشکلات پرهیز می‌کنند قابل قبول نیست و بنده پیگیر این مسأله خواهم بود.

 

وی با تأکید بر اینکه باید بصورت منطقی به مشکلات کارگران رسیدگی شود، افزود: بنده نیز به عنوان نماینده کارگران تلاش به صورت مستمر از واحدهای کارگری مشکل‌دار بازدید کرده و این روند را با جدیت دنبال خواهم کرد تا از نزدیک در جریان مشکلات عزیزان قرار بگیرم.

 

ساعی در ادامه با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی استانی صنعتی است و باید برای توسعه صنعت در این استان گام‌های اساسی برداشته شود، گفت: در صورت ادامه روند فعلی دیگر اثری از صنعت در استان باقی نخواهد ماند.

 

ساعی با اشاره به اینکه باید صنایع مادر مورد توجه بیشتری قرار گیرند خاطرنشان کرد: پیشرفت صنایع مادر باعث رشد کشور می‌شوند و خوشبختانه در استان سرمایه‌گذاران و علاقمندان زیادی به بحث صنایع وجود دارد و باید این سرمایه‌گذاران به بهترین شکل مدیریت شوند تا باعث ایجاد رونق اقتصادی در سطح استان شوند.

 

وی افزود: در استان ظرفیت برای سرمایه‌گذاری در صنایع بسیار زیاد است و بنده به عنوان نماینده مردم شریف تبریز، اسکو و آذرشهر تمامی موضوعات و مشکلات واحدهای صنعتی اعلام شده را پیگیری خواهم کرد و از طریق فراکسیون کارگری در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر موضوعات و مشکلات کارگری هستم.

در دو حادثه کاری، یک کارگر جان خود را از دست داد و در حادثه دیگری کارگری از مرگ حتمی نجات یافت

در حادثه اول که روز گذشته (۲۳ اسفند ماه) در دولت‌آباد، ابتدای بلوار قدس، کوچه سنگبری‌ها رخ داد، یک کارگر حدودا ۲۲ ساله حین کار در یک ساختمان هشت طبقه در حال ساخت، با سقوط از طبقه هفتم به طبقه منفی دو (در انتهای چاهک آسانسور) به دلایل نامشخصی جان خود را از دست داد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

واگذاری «شستا» و طرح اصلاح «پراسنج» (پارامتریک) تأمین اجتماعی

اجرای سیاست‌های نولیبرالی طی سه دهه گذشته، واردات، و فساد لگام‌گسیخته، همراه با افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی نرخ ارز در ماه‌های اخیر و تحریم‌های امپریالیستی، موجب شدت بحران در اقتصاد کنونی کشور و ویرانی بیشتر آن شده است.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, کارگری, مقاله

تجمع اعتراضی کارگران کارگاه مرکزی پالایشگاه آبادان

صبح امروز ۲۱ اسفندماه، نزدیک به ۲۱۰ کارگر بخش تعمیرات پالایشگاه آبادان که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «نسیم پاک» در کارگاه مرکزی مشغول کارند برای پیگیری وصول مطالبات معوقه خود، تجمع اعتراضی برپا کردند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

در نامه‌ی ۱۳۰ کارگران پروژه‌ای به نمایندگان مجلس؛ هیات نظارت بر پرداخت حقوق نیروهای پارس جنوبی برقرار کنید

۱۳۰ کارگر پروژه‌ای عسلویه در نامه‌ای که آن را به سه نماینده مجلس تحویل دادند، خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی کارگران پارس جنوبی شدند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری