حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی نوشته که دموکراسی پاکستان در خطر است و از مجامع بین‌المللی درخواست اقدام کرده است. به گزارش شفقنا از نشریه هفتگی نیوزویک؛ پاکستان خود را در مقطعی حساس می‌بیند- و در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تحولات سیاسی و آشفتگی اقتصادی عظیمی است که بازتابی از تاریخ پرفراز و نشیب این ... گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

ادامه

اسلام سیاسی, بنگلادش, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, ژئوپلیتیک, سیاسی, گزارش

فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

رائو ایندرجیت سینگ، وزیر برنامه‌ریزی هند، در راجیا سبها (شورای ایالت‌ها، یکی از مجلس‌های قانون‌گذاری در هند) در ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری گفت دولت هیچ داده‌ای برای برآورد سطح فقر پس از سال‌های ‍۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ ندارد، بنابراین نمی‌داند چند نفر از چنبرهٔ فقر رهایی یافته‌اند. از طرف دیگر در ۲۷ تیرماه سال جاری برنامه ... فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

ادامه

جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فقر, کودکان, گرسنگی, مقاله, هندوستان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

عمران خان در پرونده افشای اسناد دولتی به۱۰سال زندان محکوم شد

نخست‌وزیر پیشین پاکستان عمران خان و وزیر خارجه پیشین این کشور شاه محمود قریشی در پرونده افشای اطلاعات محرمانه به ۱۰ سال زندان محکوم شدند. به گزارش خبرگزاری فارس، طبق گزارش رسانه‌های پاکستانی، در یک تحول سیاسی بزرگ، عمران خان نخست‌وزیر پیشین و شاه محمود قریشی وزیر خارجه پیشین این کشور امروز سه‌شنبه درست چند ... عمران خان در پرونده افشای اسناد دولتی به۱۰سال زندان محکوم شد

ادامه

آمریکا, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

نماینده مجلس افغانستان: دیگر تجمعات مردم تحت هیچ نامی در امان نخواهد بود

«عبیدالله بارکزی» نماینده استان ازرگان نیز در این باره گفت: چه کسانی داعش را از سوریه و عراق وارد افغانستان کرده و به مساجد و مراکز فرهنگی راهنمایی می کنند که اکنون قبرستان، مساجد، مدارس، مراکز فرهنگی و رسانه ای در امان نیستند.

 

شماری از نمایندگان مجلس در واکنش به حمله انتحاری روز پنجشنبه کابل که صدها کشته و زخمی برجای گذاشت و ادعای دولت افغانستان درباره ضعیف شدن داعش در این کشور، عملکرد دولت را زیر سوال بردند.

 

«ظاهر قدیر» نماینده استان شرقی «ننگرهار» روز شنبه در نشست عمومی مجلس اعلام کرد که رئیس جمهوری افغانستان یک ماه پیش ادعا کرد، داعش در این کشور ضعیف شده و در حال نابودی است، باید از ایشان پرسید که کشتن صدها تن در هر حمله داعش نشان ضعف است یا قوت؟

 

وی تصریح کرد: داعش موفق می شود در هر حمله خود صدها تن از مردم بی گناه و غیر نظامی را قربانی کند، اما دولت اعلام می کند که داعش ضعیت شده و در حال نابودی است.

 

«عبیدالله بارکزی» نماینده استان ازرگان نیز در این باره گفت: چه کسانی داعش را از سوریه و عراق وارد افغانستان کرده و به مساجد و مراکز فرهنگی راهنمایی می کنند که اکنون قبرستان، مساجد، مدارس، مراکز فرهنگی و رسانه ای در امان نیستند.

 

وی از مجلس و دولت این کشور خواست که تحقیقات جدی را انجام دهند تا مشخص شود چه کسانی در این پروژه دخالت دارند و روزانه صدها تن از هموطنانشان را کشته و زخمی می کنند.

 

«غلام حسین ناصری» نماینده استان «میدان وردک» نیز گفت: ۲ سال پیش «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان در مجلس حضور داعش در این کشور را تبلیغ عنوان و آن را رد کرده بود.

 

وی افزود: چند روز پیش ‘دولت وزیری’ سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز از شکست و ناتوانی داعش خبر داد و گفت که آنها دیگر توانایی انجام حمله را از دست داده اند .

 

ناصری تأکید کرد که اگر داعش توان حمله را ندارد و رو به شکست است، پس مسئول کشتار روز پنجشنبه گذشته به مرکز فرهنگی تبیان و خبرگزاری «صدای افغان» چه کسانی بوده اند.

 

این عضو مجلس گفت: انتقال عناصر داعش با بالگردهای ناشناس که تعداد زیادی از مردم نیز شاهد آن بوده اند، از طرف دولت رد می شود؛ دست هایی در پشت این توطئه ها حضور دارند که باید به آن توجه شود.

 

ناصری گفت که مردم افغانستان سران دولت وحدت ملی را هرگز نخواهند بخشید و از آنها سوال خواهند کرد که چگونه از ملت حفاظت کرده اند.

 

«سید علی کاظمی» نماینده کابل در مجلس نیز گفت: بارها به دولت هشدار داده بودیم که دست های پشت پرده در حال انتقال عناصر داعش از سوریه و عراق به افغانستان هستند، اما دولت صدای آنها را نشنید.

 

وی گفت: دیگر تجمعات مردم تحت هیچ نامی در امان نخواهد بود، از مساجد، مراکز فرهنگی، رسانه ها همه هدف حملات تروریستی داعش بوده اند که باید به این موضوعات توجه جدی شود.

 

روز پنجشنبه هفته گذشته یک مهاجم انتحاری به مراسم یاد بود از سی و هشتیمن سالروز حمله نظامیان شوروی سابق به افغانستان در مرکز «فرهنگی- اجتماعی تبیان» و خبرگزاری صدای افغان (آوا) در منطقه «ششم» در غرب شهر کابل حمله کرد که در آن ۵۰ تن کشته و ۹۰ دیگر زخمی شدند.

 

در این حمله یک خبرنگار افغان نیز کشته و ۱۱ تن دیگر از رسانه های مختلف زخمی شدند.

 

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را در حال بر عهده گرفت که روز دوشنبه گذشته ۴ دی ماه نیز یک مهاجم نوجوان این گروه در منطقه «نهم» شهر کابل در نزدیکی یکی از ادارات امنیت ملی خود را منفجر کرد که در آن ۶ غیر نظامی کشته و تعداد هم زخمی شدند.
ایرنا

روزنامه «ایزوستیا»: آمریکا تمایلی به‌همکاری با روسیه در افغانستان ندارد

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هفته گذشته به خبرنگاران گفته بود که روسیه آماده است تا برای مبارزه با تروریسم در افغانستان با آمریکا همکاری کند.   وی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت آشفته امنیتی در افغانستان تاکید کرده بود که تلاش‌های مشترک روسیه و آمریکا در مبارزه با تروریسم در این کشور می‌تواند بسیار ... روزنامه «ایزوستیا»: آمریکا تمایلی به‌همکاری با روسیه در افغانستان ندارد

ادامه

افغانستان, امریکا, جهان, خبر, روسیه

انفجارهای امروز کابل ۴۷ کشته و ۷۰ زخمی برجای گذاشت / داعش برعهده گرفت

به گزارش یورونیوز، وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که در انفجارهای امروز (پنجشنبه) در کابل دست کم ۴۷ تن کشته و ۷۰ تن زخمی شدند. وزارت کشور افغانستان مجموع کشته‌ها و زخمی‌های این انفجارها را ۱۲۵ تن اعلام کرد.   به گفته مسؤولان افغان، دو انفجار در نزدیکی یک مسجد و دفتر رسانه‌ای رخ داد. ... انفجارهای امروز کابل ۴۷ کشته و ۷۰ زخمی برجای گذاشت / داعش برعهده گرفت

ادامه

افغانستان, تروریسم, جهان, خبر

موافقت «اشرف غنی» با اجرای طرح کنترل حریم هوایی افغانستان

دفتر ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که طرح اداره هوانوردی افغانستان برای کنترل حریم هوایی این کشور توسط رادارهای سراسری مورد تصویب قرار گرفته است.   این طرح اخیرا برای قانونمندسازی و نظارت بر پرواز هواپیماها و بالگردهای نظامیان خارجی مورد تصویت پارلمان افغانستان نیز قرار گرفته بود.   این در حالی ... موافقت «اشرف غنی» با اجرای طرح کنترل حریم هوایی افغانستان

ادامه

افغانستان, امریکا, تروریسم, جهان, خبر

معاون رئیس سنای افغانستان: صلح در افغانستان با ادامه حضور نیروهای آمریکایی برقرار نخواهد شد

«آصف‌ صدیقی» معاون دوم رئیس سنای افغانستان نیروهای آمریکایی را در افغانستان به حمایت از گروه‌های تروریستی و قاچاق مواد مخدر متهم کرد.   وی در ادامه تصریح کرد حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان مانع تحکیم صلح و ثبات است، زیرا مقامات واشنگتن نمی‌خواهند که صلح در این کشور برقرار شود.   صدیقی اظهار داشت: ... معاون رئیس سنای افغانستان: صلح در افغانستان با ادامه حضور نیروهای آمریکایی برقرار نخواهد شد

ادامه

افغانستان, امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر