نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

نماینده طرقبه؛ فروش غارت‌گونه هفت‌تپه ۸ هزار میلیاردی به ۱۰ میلیارد تومان/ ماشین‌سازی تبریز را پنهانی فروختند

نماینده طرقبه در مجلس گفت مجتمع ۲۴ هزار هکتاری، نیشکر هفت تپه، ۸ هزار میلیارد تومان ارزش دارد که در ابتدا به ۲۶۰۰ میلیارد تومان و درنهایت به ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروخته شد که در حقیقت غارت صورت گرفته است.

 

به گزارش ایلنا، “محمد دهقان” نماینده طرقبه و همچنین رمضان علی سبحانی‌فر (نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی) در برنامه “تیتر امشب” شب گذشته حضور یافتند و نکاتی را در مورد خصوصی‌سازی واحدهای تولیدی مطرح کردند.

 

دهقان با بیان اینکه مجتمع هفت تپه را دلالان دلار با پرداخت رشوه چند صد سکه خریداری کردند، گفت: این مجتمع ۲۴ هزار هکتاری، ۸ هزار میلیارد تومان ارزش دارد که در ابتدا به ۲۶۰۰ میلیارد تومان و در نهایت به ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروخته شد که در حقیقت غارت صورت گرفته است.

 

وی افزود: بنده با خصوصی‌سازی مخالف نیستم. نگرانی‌ها از خصوصی‌سازی نیست بلکه از نحوه واگذاری‌ها، مفت‌فروشی‌ها و فساد و زیر پاگذاشتن قانون است.

 

وی با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی باید قراردادهای واگذاری را برای عموم منتشر می‌کرد و هم در قوانین و هم در آیین نامه‌های قرادادها شفاف سازی می‌شد، گفت: اما مجلس فقط در واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز در زمان آقای کرباسیان با فشار مجلس و دیده بان شفافیت و عدالت تقاضا کرد.

 

دهقان افزود: سوال ما این است که چقدر در واگذاری‌ها شفافیت رعایت شده است؟ آیا قانون در واگذاری‌ها رعایت شده است؟ چون واگذاری‌ها باید طبق قانون کارشناسان در هیئت عالی رتبه متشکل از مسئولان صورت گیرد. در شرکت ماشین‌سازی تبریز و هفت تپه و واگذاری دشت مغان با توجه به اعتراضات گسترده مشخص شد که شفافیت صورت نگرفته است.

 

او گفت: با توجه به اینکه سیاست‌های مقام معظم رهبری در خصوصی‌سازی تاکید برشفافیت دارد اما به این نکته رعایت نشده به طور مثال؛ شرکت ماشین‌سازی تبریز را به قیمت ۶۸۷ میلیارد فروخته‌اند و واگذری‌ها به صورت پنهان و بدون نظارت انجام شده است و به مجلس اطلاع رسانی نشده است. ضمن اینکه سازمان خصوصی‌سازی موظف است خلاصه‌ای معامله و کارشناسی‌ها باید در روزنامه‌های کثیرالانتشار منعکس شود که این اتفاق نیفتاده است.

 

دهقان گفت: شرکت ماشین‌سازی تبریز شرکتی است که صنایع کشور به این شرکت وابسته است و دهها هزار ماشین در این شرکت ساخته شده است. مساحت زمین کارخانه این شرکت ۱۲۶ هکتار است، ۸۳ هزار و ۵۰۰ متر زمین در منطقه ایلگلی تبریز که در بهترین منطقه شهر تبریز قرار دارد که ارزش هر متر آن حداقل ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است و با این حساب ارزش واقعی آن ۸۳۵ میلیارد تومان می‌شود که کل شرکت را ۶۸۷ میلیارد تومان فروخته اند و قرار است تا مبلغ فروخته شده ظرف چندسال پرداخت شود. طبق گفته کسی که این شرکت را خریده است، خرید از طریق مذاکره و پنهان بوده است نه مزایده و شخص خریدار اصلا اهلیت این کار را ندارد، اکنون هم در زندان است.

 

وی تصریح کرد: هفت تپه را دلالان دلار خریداری کرده‌اند و در اصل اموال ملت را غارت کرده‌اند. هفت تپه ۲۴ هزار هکتار زمین دارد که در واگذاری به دو فرد جاعل و رشوه دهنده در حد چندصد سکه واگذار شده است. زمین هفت تپه اکنون حدود ۸ هزار میلیارد تومان ارزش دارد که ۲۶۰۰ میلیارد تومان فروخته شده و آنهم به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافته و بازهم در آخر به ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروخته شد که در حقیقت فروشی نبوده بلکه غارت صورت گرفته است.

 

دهقان گفت: مجلس انتظار دارد فهرستی از خصوصی‌سازی که در حقیقت خصوصی‌سازی بوده نه خصوصی‌خواری ارائه شود و اگر قرار است شرکت‌ها به قیمت پایین و به افراد نااهل فروخته شود بهتر است به صورت سهم بندی به خود افرادی که در شرکت کار می‌کنند واگذار شود.

 

سبحانی فر گفت: واگذاری‌ها در خصوصی‌سازی ۳ گروه است … گروه ۳ در اختیار دولت قرار می‌گیرد، گروه ۲ باید ۸۰ درصد واگذار شود و گروه ۱ نیز گروهی است که باید به مردم واگذار شود.

 

او گفت: ۲۳۰ بنگاه از گروه یک به گروه ۲ و ۳ تبدیل کرده اند.

امام جمعه کرمانشاه: واگذاری سه سیلوی کرمانشاه، کنگاور و سنقر به‌بخش خصوصی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان زیر قیمت

به نوشته دانشجویان «ارزش واقعی پالایشگاه کرمانشاه ۲ هزار میلیارد تومان بوده اما طی فرایندی مشکوک به قیمت ۲۱۰ میلیارد تومان آن هم در ازای دریافت تنها ۱۷ میلیارد تومان نقدی، به فردی که سابقه فعالیت در حوزه نفت و پالایش را نداشته، واگذار شده است.»

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر, فساد

نامه حسین راغفر و احسان سلطانی به‌مردم راجع به؛ بحران بانکی و فساد بانک­‌های خصوص

متن گزارش نهم حسین راغفر و احسان سلطانی به این شرح است:   نظام اقتصادی کشور اسیر مناسبات رانت و فساد است و مادامی که عزم سیاسی کافی برای مقابله با این عوامل نابسامانی شکل نگرفته باشد، امکان خروج اقتصاد از این مسیر نزولی وجود ندارد.

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر, فساد

افشای پشت‎پرده ارزان‎فروشی ۴ شرکت بزرگ دولتی / حراج کارخانه ۵ هزار میلیاردی به‌قیمت ناچیز

به گزارش تسنیم، داریوش اسماعیلی با نام بردن برخی شرکت‌های بزرگی چون ماشین‌سازی تبریز، نیشکر هفت‌تپه، آلومینیوم المهدی، هپکو و پالایشگاه کرمانشاه و جزئیات واگذاری این شرکت‌ها گفت: ۵۵ نماینده مجلس شورای اسلامی اخیراً از رئیس قوه قضائیه خواستند برای بررسی روند این واگذاری‌ها و تخلفات کمیته ویژه‌ای تشکیل شود.

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر, فساد