تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

نماینده سازمان ملل؛ اسرائیل باید طرح الحاق را کنار بگذارد

نماینده سازمان ملل در امور غرب آسیا، طرح اسرائیل برای اشغال کرانه باختری را نقض جدی قوانین بین‌المللی دانست که باعث بسته‌شدن باب احیای مذاکرات می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «نیکلای ملادنوف» نماینده سازمان ملل در امور غرب آسیا شامگاه چهارشنبه به اسرائیل هشدار داد که دست از تهدید کردن درباره اشغال مناطق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری بردارد.

 

به نوشته وبگاه نشریه «اسرائیل هیوم»، ملادنوف طی گزارشی به نشست ویدئوکنفرانسی شورای امنیت، گفت: «تداوم تهدید اسرائیل به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، جدی‌ترین تخطی از قوانین بین‌المللی است که ضربه‌ای سخت به راهکار دو دولتی وارد می‌کند و باب تجدید مذاکرات [با فلسطینی‌ها] را می‌بندد».

 

وی با بیان اینکه اسرائیل باید تهدید به الحاق را کنار بگذارد، توضیح داد: «سران فلسطینی نیز باید با تمام اعضای گروه چهارجانبه [صلح خاورمیانه] دوباره وارد تعامل شود».

 

بر این اساس، ملادنوف از ۱۵ عضو شورای امنیت خواست تا از طرح «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در مخالفت با اقدامات یک‌جانبه‌ای که تلاش‌های دیپلماتیک جهت احیای مذاکرات فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها، حمایت کنند.

 

به نوشته اسرائیل‌هیوم، نماینده سازمان ملل همچنین از گروه چهارجانبه صلح خاورمیانه خواست تا پیشنهادی را تدوین کنند تا به موجب آن نقش میانجی‌گری این گروه دوباره ممکن شود.

 

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرده که بحث‌ها و مذاکرات کابینه در خصوص الحاق کرانه باختری و دره اردن به اراضی اشغالی در ماه ژوئیه (اواخر تیرماه و اوایل مردادماه) آغاز خواهد شد.

 

طبق این طرح، تمام مناطق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری به دیگر بخش‌های فلسطین اشغالی الحاق خواهد شد که حدود ۳۰ درصد از کل اراضی آن را تشکیل می‌دهد.

 

روز گذشته نیز کشورهای فرانسه و آلمان ضمن هشدار به اسرائیل درباره اشغال کرانه باختری، اعلام کردند این امر می‌تواند روابط تل‌آویو و اتحادیه اروپا را مخدوش کند

وال استریت ژورنال؛ تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران برای توقف فروش نفت به ونزوئلا صورت گرفته است

روزنامه وال استریت ژورنال افشا کرد که تحریم‌های جدید آمریکا علیه برخی از نهادها و مقامات ایران به امید توقف روند فروش نفت این کشور به ونزوئلا بوده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, ایران, تحریم, جهان, خبر, سازمان ملل