مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

نماینده روسیه در شورای‌امنیت خطاب به آمریکا و انگلیس: حقه‌های کثیف‌تان را کنار بگذارید

واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست جاری شورای امنیت در باره آخرین تحولات غوطه شرقی در سوریه به ابهام افکنی‌های آمریکا و انگلیس در این باره پاسخ داد.

 

نماینده روسیه در سازمان ملل در این باره گفت: نماینده آمریکا در نشست کنونی باز هم فقط بر روسیه تمرکز داشت. از وی می پرسم، قطعنامه چند روز پیش درباره آتش بس و امدادرسانی تأکید داشت. آیا تروریست ها اجازه این اقدام را دادند؟

 

واسیلی نبنزیا با انتقاد از رویکرد غرب به ویژه آمریکا درخصوص تحولات سوریه تصریح کرد: بسیاری از کشورهای غربی قطعنامه های شورای امنیت را گزینشی مورد توجه خود قرار می دهند. در قطعنامه ۲۴۰۱ از همه طرف ها خواسته شده است تا با آتش بس امکان امدادرسانی در غوطه شرقی را فراهم کنند. اکنون می خواهم از نماینده آمریکا بپرسم، آیا مفاد این قطعنامه را خوانده اید؟ در این قطعنامه قرار بود همه کشورها در راستای توقف درگیری ها تلاش کنند؛ این چه تلاش جمعی است که اکنون اظهارات این چنینی را از آمریکا می شنویم؟

 

وی ادامه داد: از همگان می خواهم تا خصومت ها را کنار گذاشته و به امدارسانی کمک کنند. از همه نهادهای امدادرسان ذیل مجموعه سازمان ملل متحد می خواهیم تا به کمک رسانی در سوریه بپیوندند.

 

نبنزیا در پاسخ به انتقادهای صوری واشنگتن از قطعنامه چند روز گذشته شورای امنیت چنین گفت: در روز دوم آتش بس نیز گلوله باران تروریست ها آنقدر ادامه داشت که هیچ کسی نتوانست از گذرکاه های ویژه عبور غیرنظامیان بگذرد.

 

دیپلمات ارشد روسیه در شورای امنیت در واکنش به اتهام زنی معاون نماینده آمریکا در این شورا درباره استفاده دمشق از تسلیحات شیمیائی نیز گفت: این اطلاعات را چه کسی به شما داده است که بر آن اصرار دارید؟ ایا اطلاعات مذکور را کلاه آبی ها به شما داده اند؟

 

نماینده روسیه در سازمان ملل تصریح کرد: تروریست ها باید هدف مشروع تمام عملیات ها در سوریه باشند. چرا شما (کشورهای غربی) تمایل به همکاری خود در این راستا را نشان نمی دهید؟ اگر قطعنامه ۲۴۰۱ تصویب نمی شد؛ می دانید اکنون رسانه های غربی از اوضاع سوریه چه تصاویری می ساختند؟

 

واسیلی نبنزیا به کشورهای غربی مدعی توجه به اوضاع سوریه گفت: برخی کشورها توهم انسان دوستی دارند. از شما می پرسم، آیا نیروی هوائی شما در این راه کمک کرد؟ گزارش های جدید نشان می دهد که تلفات انسانی ائتلاف آمریکائی رو به افزایش است. آیا این ها شهروندان درجه دو سوریه هستند که هدف گلوله های شما قرار گرفته اند؟ به جای لفّاظی به وظایف خود عمل کرده و در راستای حل بحران در این کشور تلاش کنید نه اینکه به دنبال توجیه کردن حضور خود در سوریه باشید.

 

نماینده مسکو در شورای امنیت خطاب به لندن نیز خاطرنشان کرد: وزیر خارجه انگلیس مانند دادستان ها می خواهد ما را مجازات کند. از او نیز می پرسم، شما برای اجرای قطعنامه ۲۴۰۱ چه کردید؟ یک کار در راستای توقف تنش ها و خشونت ها انجام دادید که اینگونه حرف می زنید؟

 

وی ادامه داد: امروز بار دیگر ادعاهای دیگری علیه سوریه درباره استفاده از سلاح شیمیائی مطرح می کنید. چرا درباره استفاده تروریست ها از این تسلیحات حرفی نمی زنید؟ واضح است که هدف فعالیت های شما چیست؟ از شما می خواهم تا حقه های کثیف تان را کنار بگذارید.

مهر

پنتاگون: آمریکا مدرکی دال بر کاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه در دست ندارد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرهنگ «راب منینگ» روز دوشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که آمریکا گزارش ها در مورد نشر احتمالی اطلاعات غلط در خصوص کاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه را پیگیری می کند، اما در حال حاضر هیچگونه مدرکی دال بر کاربرد اینگونه تسلیحات در اختیار ندارد.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه

صالح مسلم آزاد شد

به گزارش رویترز، صالح مسلم، رهبر پیشین حزب «اتحاد دموکراتیک کرد سوریه»، که در جمهوری چک بازداشت شده بود، امروز – سه‌شنبه – در دادگاهی در شهر پراگ حاضر شد.   طبق این گزارش، قاضی این دادگاه پس از بررسی اتهام وارده علیه صالح مسلم، حکم آزادی وی را صادر کرد.   این در حالی ... صالح مسلم آزاد شد

ادامه

ترکیه, جهان, چک, خبر, سوریه, قضایی

نمایندگان پارلمان عراق پرونده حضور نظامی آمریکا را باز می کنند

نماینده فراکسیون ائتلاف ملی در پارلمان عراق گفت تعدادی از نمایندگان مجلس ملی این کشور قصد دارند پرونده حضور نظامی آمریکا در خاک این کشور را باز و پیشنهاداتی را برای تصمیم گیری پارلمان در این خصوص مطرح کنند.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, خبر