ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایرانی پاسخ داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لری جانسون تحلیل‌گر سابق سازمان سیا به ادعای اسرائیل در مورد رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران، پاسخ داد. جانسون گفت: اسرائیل اجازه نشان دادن خسارات را به خبرنگاران نمی‌دهد؛ زیرا آسان‌ترین راه برای اقناع عمومی این است که بگویی ... خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, فیلم, گزارش

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

فرمانده آمریکایی؛ هرگز خروجی از سوریه وجود نداشت

جیم جفری، نماینده در حال کناره‌گیری آمریکا برای سوریه اعتراف کرد که تیم او به طور رایج ترامپ را درباره تعداد سربازان در سوریه فریب داده است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از دیفنس وان، جیمز جفری، نماینده ویژه ترامپ در امور سوریه گفت: ما همواره بازی‌های فریبکارانه انجام می‌دادیم تا به رهبران‌مان آشکار نکنیم چه تعداد سرباز در آنجا داریم. به گفته جفری، تعداد واقعی سربازان در شمال شرق سوریه  “خیلی بیش تر از” رقم ۲۰۰ سربازی بوده که ترامپ در ابتدا با حضورشان در آنجا در سال ۲۰۱۹ موافقت کرده است.

 

جفری گفت: کدام خروج از سوریه؟ هرگز خروجی از سوریه وجود نداشت… ترامپ تمایل به خارج شدن داشت. در هر مورد ما سپس تصمیم گرفتیم پنج استدلال بهتر را درباره اینکه چرا نیاز به باقی ماندن داریم مطرح کنیم و هر دو دفعه ما موفق شدیم. ماجرا این است.

 

جفری در عین حال مجادله‌ای بر سر کاراکتر ترامپ حتی با وجود اینکه تاکید بر دفاع از تصمیمش در امضای نامه سرگشاده سال ۲۰۱۶ علیه ترامپ می‌کند، ندارد.

 

جفری که سفیر سابق آمریکا در عراق نیز بوده، اظهار کرد: من میدانم در ۲۰۱۶ چه کار کردم. با آن مخالف نیستم. من داشتم از نزدیک وضعیت را در قبال ایران، عراق و سوریه دنبال می‌کردم و تحیر کردم از اینکه سیاست منسجمتری نداریم. این یک تصمیم سیاسی نبود.

 

او بیان کرد: بن بست و بلوکه کردن پیشرفت‌ها و مهار چیز بدی نیست. این کاری است که کشورهای قدرتمند –فرانسه، انگلیس، آمریکا – در انجامش در دهه ۱۹۳۰ شکست خوردند و سپس دریافتند باید در جاهای واقعا مهمی همچون پاریس و دریای چین جنوبی و شمال آفریقا برای جانشان بجنگند. این ماهیت سیاست عملی و سیاست خارجی یک قدرت بزرگ است.

 

جفری گفت، تردیدی نیست که ترامپ از بسیاری از هم‌پیمانان آمریکا هم در اروپا و هم در خاور میانه خواسته‌های زیادی داشته است. او با این مفهوم که ائتلاف‌های آمریکا تحت فشار های وارده شده از سوی آمریکا به متحدان برای انجام کارهایی نظیر صرف هزینه بیشتر برای امور دفاعی یا تلاش بیشتر برای مقابله با ایران فرو می‌ریزد، موافق نیست.

 

وی تاکید کرد: ترامپ خیلی دور تر از اینکه هم‌پیمانان در خاورمیانه را تضعیف کند “به دنبال تقویت سیستم ائتلاف ما و اساسا توقف خرده گرفتن به آن‌ها بوده و اینکه نشان دهد واشنگتن از جمله در قبال وضعیت‌های داخلی پشت آن‌هاست – آن‌ها می‌توانند به راحتی خیلی از چیزهایی را که بخواهند انجام دهند ام‌ا آن‌ها باید برخاسته و کارها را انجام دهند.

 

او به برقراری روابط سیاسی میان اسرائیل و برخی کشورهای سلطنتی حوزه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: هیچ کس در میان هم‌پیمانان ما در خاورمیانه نمی‌خواهد شاهد کنار رفتن ترامپ باشد. حقیقت این است که ترامپ و سیاست‌هایش نسبتا در میان همه دولت‌های محبوب ما در منطقه محبوب هستند. نام یکی را که از این بابت خرسند نباشد، ببرید.

 

جفری عنوان کرد، در عراق روابط با بغداد حتی با وجود آنکه او تهدید وزارت خارجه برای بستن سفارت در صورت عدم تلاش بیشتر عراق برای مهار فعالیت شبه نظامیان ایران را تایید کرد، سالم مانده است. او بیان داشت: این یک مساله جاری است. این یک تهدید ساختگی نیست بلکه بسیار جدی است.

 

او با حمایت از آنچه که رویکرد ” سیاست عملی” در قبال منطقه خواند، توصیه کرد که دولت بایدن به سیاست خارجی ترامپ در خاورمیانه پایبند بماند.

مسکو: آمریکا در حال آموزش نیروهای داعشی در سوریه است

رئیس «مرکز هماهنگی بازگشت پناهندگان روسیه و سوریه» می‌گوید که نیروهای آمریکایی در حال آموزش دهها داعشی برای استفاده از آن‌ها در تشکیلات شبه نظامیان وابسته به خود در سوریه است.

ادامه

اردن, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, لبنان

استرالیا از ائتلاف دریایی آمریکا خارج می‌شود/ جنایات استرالیا در افغانستان را منتشر کنید

شبکه ای بی سی گزارش داد، استرالیا تا پایان سالجاری میلادی از ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا که در حال گشت زنی در تنگه هرمز است، خارج می‌شود.

ادامه

استرالیا, افغانستان, امریکا, تروریسم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر