چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

آمریکا و نمایش قدرت چین با حرکت ناو گروه «لیائونینگ» به اقیانوس آرام

نیروی دریایی چین در تقابل با نیروی دریایی آمریکا حاضر در منطقه، ناو هواپیمابر و ناو گروه همراه آن را راهی اقیانوس آرام کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، ناو هواپیمابر بر چین و ناو گروه همراه آن در نمایش قدرت به حضور آمریکا در منطقه برای استقرار در اقیانوس آرام از یک آبراه مهم در ژاپن عبور کرد.

 

به نوشته خبرگزاری «نیکی» دفتر ستاد مشترک وزارت دفاع ژاپن یکشنبه اعلام کرد که ناو هواپیمابر چینی «لیائونینگ» و پنج ناو همراه آن از یک مسیر مهم آبی ژاپن عبور کرده و راهی اقیانوس آرام هستند. ستاد مشترک ژاپن افزود که این ناو گروه در ۴۷۰ کیلومتری جنوب غربی جزایر «دانجو» در استان ناگازاکی مشاهده شد. این ناو گروه سپس از تنگه میاکو، به عرض ۲۵۰ کیلومتر بین جزیره اوکیناوا و جزیره میاکو عبور کرد.

 

این اولین باری است که از آوریل سال ۲۰۲۰ به این سو ناو هواپیمابر لیائونینگ از این آبراه عبور می‌کند. این رویداد درست چند روز پس از تمرین بین نیروی دریایی ایالات متحده و استرالیا در شرق اقیانوس آرام رخ داد.

 

ستاد مشترک ژاپن نیز از تحرک ناوشکن، هواپیمای گشت دریایی و یک هواپیمای ضد زیر دریایی خود برای جمع آوری اطلاعات و نظارت بر حرکات شناورهای چینی خبر داد.

 

این تحرکات در حالی صورت می‌گیرد که نیروی دریایی ایالات متحده همکاری با ژاپن، هند و استرالیا را در اقیانوس هند و اقیانوس آرام تشدید می‌کند. در پی سفر «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده به هند، ناو گروه «تئودور روزولت» عملیات مشترک چند جانبه‌ای را با نیروی دریایی و هوایی هند در اقیانوس هند در ۲۸ و ۲۹ مارس (یکشنبه و دوشنبه هشتم و نهم فروردین) انجام داد.

 

چندی قبل یک مقام نظامی ارشد سابق چین از سناریوهای مختلف این کشور برای پاسخگویی به حملات اتمی آمریکا علیه چین خبر داد. «وانگ ژیانگسویی» مقام ارشد نظامی سابق چین و استاد کنونی دانشگاه «بیهانگ» در پکن در این زمینه گفت چین دو دهه برای ساختن استحکامات دفاعی لازم برای زرادخانه‌ای اتمی خود در دریا و زمین وقت گذاشته تا اطمینان حاصل شود که می‌تواند یک حمله اتمی و موارد دیگر را دفع کند.

 

این مقام نظامی چین با اشاره به گزینه حملات اتمی به کشورش از سوی آمریکا گفت، به خاطر تغییراتی که ما در ۲۰ سال گذشته انجام دادیم، آنها نسبت به موفقیت این گزینه اطمینان نخواهند داشت.

 

چین همچنین در سال ۲۰۱۵ با تجهیز زیردریایی‌های خود به موشک‌های اتمی، توانایی اتمی مستحکمی در دریا ایجاد کرده است.

مسکو: اقدامات نظامی در پاسخ به تحرکات موشکی آمریکا را رد نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به برنامه پنتاگون برای استقرار موشک‌های میان‌برد گفت درهای گفت‌وگو از سوی مسکو باز است اما با در نظر گرفتن شرایط، احتمال این که روسیه مجبور شود بر پاسخ نظامی متمرکز شود وجود دارد.

ادامه

امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه

نگرانی متفاوت روسیه و اروپایی‌ها از وخامت اوضاع در منطقه دونباس اوکراین

در حالی‌که مقامات پارلمانی روس، آمریکا و اروپا را شریک جنایت ارتش اوکراین در کشته شدن یک کودک در دونباس نامیدند، فرانسه و آلمان از وخامت اوضاع در این منطقه ابراز نگرانی کرده و خواستار توقف نقض آتش‌بس شدند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, فرانسه

سود هوآوی علی‌رغم افزایش فشارهای آمریکا رکورد زد

داده‌های جدید نشان می‌دهد سود غول تکنولوژی، هوآوی، سال گذشته علی‌رغم فشارهای آمریکا و قرار گرفتن این شرکت در لیست سیاه واشنگتن، به بالاترین سطح تاریخ رسیده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا