اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین در دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکید کرد که روابط دو جانبه با برلین پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد و پکن به دنبال زمینه‌های مشترک است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، شی امروز سه‌شنبه در دیدار با شولتس در پکن گفت: ما باید روابط دو جانبه را از منظر ... چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

ادامه

آلمان, اروپا, اروپای مرکزی, اسراییل, اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین, گزارش

نمایش قدرت ارتش چین در مرز هنگ کنگ

خبرگزاری فرانسه با اشاره به اینکه پکن آماده پایان دادن به ناآرامی‌ها در هنگ کنگ می‌شود، اعلام کرد که هزاران نفر از نیروهای ارتش چین به منظور قدرت نمایی در مرز هنگ کنگ رژه رفتند.

 

خبرنگار این خبرگزاری که امروز پنجشنبه شاهد حضور نیروهای ارتش چین در مرز هنگ کنگ بوده، گفته که هزاران نفر از نیروهای این ارتش در یک استادیوم ورزشی در شهری در آن سوی مرز به منظور قدرت نمایی رژه رفتند.

 

بر اساس این گزارش، وسایل نقلیه زره پوش نیز در داخل استادیوم شهر “شنژن” (Shenzhen) در نزدیکی مرز هنگ کنگ در خاک چین مستقر شده‌اند.

 

خبرگزاری فرانسه افزود:‌ با افزایش نگرانی‌ها از درگیری های هنگ کنگ، ممکن است چین برای پایان دادن به ۱۰ هفته ناآرامی در این منطقه مداخله کند.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین دیروز در یک کنفرانس خبری در پکن گفت: اگرچه آمریکا منکر ارتباط با خشونت‌های هنگ کنگ است، اما باید گفت که هدف مقامات این کشور ناآرام کردن و به آشوب کشاندن این دولت شهر است.

 

«هوا چون یینگ» افزود: مقامات آمریکایی بدون توجه به واقعیت و با سیاه نمایی، جنایات خشونت آمیز را به عنوان تلاش در راه حقوق بشر و آزادی زیبا جلوه می دهند و اجرای قانون، مبارزه با جنایت و دفاع از نظم عمومی جامعه از سوی پلیس هنگ کنگ را به سرکوب با توسل به زور تعبیر و تحریف می‌کنند.

 

او افزود: آنها همچنین مردم هنگ کنگ را به مقابله با دولت منطقه اداری ویژه این دولت شهر و دولت مرکزی چین تحریک می‌کنند.

 

«نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان، «میچ مک کانل» و «مارکو روبیو» اعضای مجلس سنا و «تد یوهو» عضو مجلس نمایندگان آمریکا در روزهای گذشته پلیس منطقه اداری ویژه هنگ کنگ را به سرکوب تظاهرکنندگان با توسل به زور متهم کردند و گفتند که دولت مرکزی چین به دمکراسی و آزادی هنگ کنگ تجاوز می‌کند.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین در مقابل گفت: از نمایندگان کنگره آمریکا که قانونگذار هستند، می خواهم بپرسیم که شما واقعاً قانونگذار هستید یا پایمال کننده قانون.

 

مسایل هنگ کنگ از امور داخلی چین است

 

هوا چون ادامه داد: به شما رسما اعلام می کنیم امور هنگ کنگ از امور داخلی چین است. شما حق ندارید و واجد شرایط دخالت در امور هنگ کنگ نیستید و بهتر است به کار خودتان برسید، ما به توجه شما نیازی ندارد.

 

نا آرامی‌های هنگ کنگ از دو ماه پیش به دلیل اعتراض به لایحه استرداد متهمان به چین آغاز شد. خانم «کری لام» رئیس اجرایی هنگ کنگ با هدف پایان دادن به اعتراضات مردمی، دو هفته بعد اعلام کرد که «لایحه استرداد مرده» است، اما معترضان به این لایحه همچنان خیابان‌های این دولت‌ شهر را ترک نمی کنند و خواهان اصلاحات دمکراتیک در این دولت شهر هستند.

در این پیوند، روزنامه “ایندیپندنت” هم امروز نوشت: ارتش چین در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواستار “ملاقات شخصی” با «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین برای حل بحران است ، در نزدیکی مرز این کشور رژه را آغاز کرده است.

 

رئیس جمهوری آمریکا در اقدامی مداخله‌جویانه با گره زدن مساله هنگ کنگ به جنگ تجاری با چین، به رئیس جمهوری این کشور پیشنهاد داد، برای حل مشکل هنگ کنگ با هم دیدار کنند.

 

ترامپ پیشنهاد دیدار حضوری برای حل این مشکل را داد و توافق تجاری با چین را به حل تنش های هنگ کنگ منوط کرد.

 

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به اقدامات تقابلی دو کشور، تداوم این وضعیت را به ضرر پکن دانسته و تاکید کرد: هزاران کسب‌ و کار در حال ترک [چین] هستند. قطعا چین می‌خواهد که توافقی داشته باشیم. (اما) اجازه بدهید ابتدا به صورت انسانی و بشردوستانه مساله هنگ کنگ را حل کنیم.

 

همچنین اعلام شد که انجمن گردشگری چین صدها گروه چینی را که قرار بود راهی این منطقه شوند، از این کار برحذر داشته و مبالغ دریافتی را بابت گردشگری و خرید بلیت به آنها بازگردانده است. بسیاری از گروه‌های گردشگری از کشورهای مختلف نیز سفرها به هنگ کنگ را متوقف کرده‌اند و به اتباع خود برای این منظور هشدار داده‌اند.

ایرنا

آمریکا هم اکنون به‌ازای هر۱ دلار صادرات به چین حدود ۳ دلار از این کشور واردات دارد

“دونالد ترامپ” در برابر سیاست اعمال تعرفه بر کالاهای چینی و جنگ تجاری با سرزمین اژدهای زرد عقب‌نشینی کرد و وضع تعرفه بر برخی کالاهای وارداتی چینی را تا ۱۵دسامبر سال جاری میلادی به تعویق انداخت.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

با امتناع چین از خرید محصولات کشاورزی آمریکا، ترامپ از ژاپن خواهان خرید این محصولات شد

دونالد ترامپ از نخست‌وزیر ژاپن درخواست کرد در راستای گسترش تجارت واشنگتن-توکیو، محصولات کشاورزی این کشور را از آمریکا خریداری کند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, ژاپن, شرق آسیا