کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

نقش عربستان در ادامه روند نزولی بهای نفت

قیمت‌ها در بازار نفت خام بی‌وقفه کاهش می‌یابد. از بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هفت درصد کاسته شده است. این پایین‌ترین قیمت نفت در یکسال گذشته است. نفت برنت هم ارزان شده و بهای هر بشکه آن به زیر ۶۰ دلار رسیده است.

 

بهای نفت خام همچنان در حال کاهش است. صبح جمعه ۲۳ نوامبر (دوم آذر) بهای یک بشکه نفت خام دریای شمال به ۶۱ دلار و ۸۶ سنت رسید که ۷۴ سنت کم‌تر از روز پنجشنبه است.

 

همچنین قیمت یک بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا یک دلار و ۳۷ سنت کاهش یافت و به ۵۳ دلار و ۲۶ سنت رسید.

 

بدین ترتیب از بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت از جمعه هفته پیش تاکنون بیش از سه دلار کاسته شده است.

 

در هفت هفته اخیر بهای نفت خام به طور مداوم رو به کاهش بوده است. در حال حاضر بهای نفت خام را دو چیز تعیین می‌کند. از یک سو عرضه زیادی وجود دارد. اخباری که درباره میزان تولید نفت عربستان سعودی در روز پنجشنبه ۲۲ نوامبر منتشر شد، تأییدکننده این موضوع است. احتمالا در اجلاس آتی سازمان اوپک در آغاز ماه دسامبر درباره کاهش تولید نفت در این کشور بحث خواهد شد.

 

از سوی دیگر بهای نفت به دلیل ادامه نگرانی‌های مربوط به رشد اقتصادی کاهش می‌یابد. داده‌های راجع به وضعیت رونق اقتصادی در کشورهای صنعتی اغلب ناامیدکننده هستند. این داده‌ها حاکی از کاهش تقاضا برای منابع خام چون نفت هستند که عاملی برای پایین آمدن قیمت نفت است.

 

شایعات راجع به کاهش تولید نفت

 

به گفته کن اودلوگا، از مؤسسه سرمایه‌گذاری سیتی ایندکس در بریتانیا، “مهم‌ترین نگرانی در حال حاضر مسئله نفت خام است، چون این موضوع می‌تواند وضعیت رو به بهبود کنونی را خراب کند”. اولودگا می‌گوید کسانی که در بازار نفت سرمایه‌گذاری می‌کنند مایلند شواهدی قابل اطمینان در دست داشته باشند که نشان دهد عربستان سعودی در برابر آمریکایی‌ها تسلیم نمی‌شود و از کاهش تولید نفت چشم‌پوشی می‌کند ، چون این درست همان چیزی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد.

 

کریگ ارلام، تحلیلگر مؤسسه اقتصادی اوآندا در آمریکا، در یک گزارش پژوهشی می‌نویسد: «بهای نفت زیر فشار می‌ماند، حتی اگر چند کشور عضو اوپک، به خصوص عربستان سعودی، شایعاتی مبنی بر کاهش هماهنگ‌شده تولید نفت را پخش کنند. من منتظرم ببینم که بهای نفت تا چه حد پایین می‌آید و این تهدیدها تا چه اندازه محتمل هستند.»

 

در گزارشی که بانک آلمانی کومرتس منتشر کرده، آمده است: «الفالح، وزیر نفت عربستان، روز گذشته دریافته که کشورش مایل نیست بازار را در نفتش غرق کند. این یعنی ممکن است که به افزایش تولید نفت خاتمه دهد. افزایش تولید نفت عربستان در پی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران صورت گرفته است.»

صدای آلمان

بلومبرگ آخرین وضعیت خرید مشتریان عمده نفت ایران را بررسی کرد

به گزارش پایگاه خبری آمریکایی بلومبرگ با بررسی آخرین وضعیت مشتریان نفتی بزرگ ایران نوشت: این معافیت‌ها به‌معنای آن است که صادرات نفت ایران که سومین تولیدکننده بزرگ اوپک است، هم‌چنان ادامه پیدا خواهد کرد. شرکت ملی نفت ایران برای حفظ مشتریانش، تخفیف‌های قابل توجهی داده است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, ژاپن, کره جنوبی, هندوستان

داعش؛ مهره نفتی آمریکا در سوریه

میادین استخراج نفت و گاز نقش مهمی در آینده سوریه ایفا خواهند کرد و تحریم‌های آمریکا ادامه نبرد تروریست‌ها با دولت قانونی سوریه است.

ادامه

اسراییل, اقتصادی, امریکا, ایران, ترکیه, تروریسم, جنوب غرب آسیا, جهان, روسیه, سوریه, عراق, عربستان سعودی, فلسطین, قطر, لبنان, مقاله

توافق جامع مشارکتی اقتصادی، اتحادی جدید علیه آمریکا

پس از آنکه چین در زمینه تجاری با آمریکا سرشاخ شد و منافعش را در خطر دید بیش از هر زمان دیگری به فکر افتاد «توافق تجاری جامع مشارکتی اقتصادی» را نهایی کند توافقی که حالا بحث های جدی تری روی آن شروع شده است و می تواند اتحادی قوی علیه واشنگتن شکل دهد.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی, هندوستان

پس از شکست اپک، چشم‌ها به‌گروه ۲۰ دوخته شده است

در حالی که نشست همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (اپک) بدون صدور بیانیه به پایان رسید، چشمان سرمایه گذاران و رهبران دنیا به نشست پیش روی روسای جمهوری چین و آمریکا در آرژانتین دوخته شده است با امید اینکه جنگ و تنش‌های تجاری میان این دو کشور پایان یابد.

ادامه

ارژانتین, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, کانادا, مکزیک