گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

نفتکش ایرانی با ردیاب خاموش به ونزوئلا رسید + فیلم

«این کشتی احتمالا مسیر طولانی جنوب آفریقا را طی کرده است»

 

به گزارش ایندپندنت؛ منابع خبری از ورود ناگهانی نفتکش بزرگ ایرانی حامل دو میلیون بشکه میعانات گازی به پایانه خوزه در ونزوئلا خبر دادند.

 

شرکت ردیابی نفت تنکر‌ترکرز در رشته‌توییتی اعلام کرد که با توجه به خاموشی ردیاب‌های این کشتی، به احتمال زیاد، مسیر طولانی جنوب آفریقا را طی کرده ‌است.

 

به گزارش این شرکت ردیابی دریایی، روی نام و شماره کشتیرانی بین‌المللی این نفتکش رنگ زده‌شده و با نام جدید هانی حرکت می‌کند.

 

تنکر‌ترکرز نوشته که این نفتکش خالی نیست. بالاتر بودن سطح آن (در فیلم)  از سطح دریا نسبت به سایر نفتکش‌ها به دلیل آن است که به جای نفت خام سنگین، محموله سبک میعانات گازی به نام NGL را حمل می‌کند که البته نباید با LNG اشتباه گرفته ‌شود.

 

این شرکت ردیابی توضیح داده که این میعانات گازی سوخت نیستند، بلکه می‌توانند پس از پالایش، به سوخت اکتان بالا و سوخت جت تبدیل شوند. اما این میعانات احتمالا برای مخلوط شدن با نفت خام خیلی سنگین ونزوئلا و تقویت تولید این کشور به کار خواهد رفت.

 

ایران سه تانکر پر از سوخت به ونزوئلا فرستاده است. این تانکرها در جنوب آفریقا هستند که تانکر ترکرز چند روز پیش از روانه شدن این تانکرها به سمت ونزوئلا خبر داده بود. این سه تانکر در مجموع حدود ۱۳۱ میلیون لیتر سوخت را حمل می کنند.

 

ونزوئلا که همچون ایران تحت تحریم‌های شدید آمریکا قرار دارد، این روزها بار دیگر با کمبود سوخت مواجه است و صف‌های طولانی پمپ بنزین به بیش از یک و نیم کیلومتر می‌رسد.

 

 

لاوروف: اروپایی‌ها ذلیلانه از آمریکا برای تجارت با ایران اجازه می‌گرفتند

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه درخواست کشورهای اروپایی برای معاف شدن از تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا و داشتن اجازه تجارت با ایران را اقدامی «ذلیلانه» توصیف کرده است.

ادامه

اروپا, امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

وزیر خارجه ونزوئلا: فشار خارجی نمی‌تواند مانع برگزاری انتخابات شود

کمتر از چهار ماه مانده تا انتخابات پارلمانی ونزوئلا، اقدام دیروز جمعه کاخ سفید در تحریم چهار تن از مقام‌های ارشد ونزوئلایی، نمونه‌ای دیگر از تلاش‌های نامشروع آمریکا برای مداخله در امور داخلی کشور بولیواری به شمار می‌رود که با واکنش دولت ونزوئلا روبرو شد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, جهان, خبر, ونزوئلا

فیلیپین بی‌اعتنایی به‌تحریم‌های امریکا علیه چین، منافع ملی خود را به‌منافع واشنگتن ترجیح می‌دهد

دولت فیلپین اعلام کرد علی‌رغم تحریم‌های آمریکا علیه چین، به همکاری با شرکت‌های چینی ادامه داده و منافع ملی خود را به منافع واشنگتن ترجیح خواهد داد.

ادامه

امریکا, تحریم, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, خبر, فیلیپین

جوسپ بورل: تحریم آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی غیرقابل قبول است

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه ۲ مقام ارشد دیوان کیفری بین‌المللی، این اقدام را غیرقابل قبول، بی‌سابقه و تلاشی برای کارشکنی در روند تحقیقات این دادگاه خواند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه