مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

نشست میان رهبران عراقی و ترامپ لغو شد/ اعتراض به نقض حاکمیت عراق

دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نشست میان رهبران عراقی و رئیس جمهوری آمریکا به علت وجود اختلاف در مورد برنامه‌ریزی این دیدار لغو شد.

 

دفتر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در این بیانیه‌ گفت: نشست میان رهبران عراقی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به علت وجود اختلاف در مورد چگونگی برگزاری دیدار لغو شد . طبق بیانیه‌ دفتر نخست وزیری عراق، مقامات این کشور از سوی آمریکا در جریان سفر ترامپ به عراق قرار گرفته بودند.

 

در این بیانیه آمده است که ترامب از عبدالمهدی برای سفر به واشنگتن دعوت به عمل آورده است.

 

برخی از نمایندگان اظهار داشتند، نشست میان ترامپ و عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق به دلیل وجود اختلافات در مورد مکان برگزاری آن لغو شد.ترامپ درخواست برگزاری نشست در پایگاه هوایی عین الاسد را مطرح کرد که با مخالفت عبدالمهدی روبه رو شد.

 

روزنامه فرا منطقه‌ای القدس العربی در این گزارش نوشت، رهبران سیاسی و رهبران گروههای مسلح عراق سفر غیر منتظره دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به عراق و دیدار با نیروهای آمریکایی در این کشور را محکوم کردند و آن را نقض حاکمیت عراق دانستند.

 

در همین راستا، صباح الساعدی، رهبر فراکسیون پارلمانی “الاصلاح” به رهبری مقتدی صدر در بیانیه‌ای خواستار برگزاری نشست فوق العاده پارلمان برای گفتگو درباره “نقض آشکار حاکمیت عراق و توقف این رفتارهای افراطی از سوی ترامپ و تاکید بر پایان اشغالگری عراق توسط آمریکا برگزار شود.

 

ائتلاف “البنا”، رقیب فراکسیون پارلمانی الاصلاح به رهبری هادی العامری نیز مراتب اعتراض خود را درمورد سفر ترامپ به عراق اعلام کرد.

 

فالح الخزعلی، سیاستمدار همپیمان فراکسیون البنا نیز آمریکا را به “تمایل به گسترش حضور خود در عراق” متهم کرد و گفت: رهبران آمریکایی که در عراق شکست خوردند به دنبال این هستند که تحت هر بهانه‌ای به این کشور باز گردند و ما هرگز اجازه این کار را نخواهیم داد.

 

فراکسیون البنا گفت، سفر ترامپ سوالات زیادی را در خصوص ماهیت حضور نظامی آمریکا و اهداف واقعی آن و اینکه این اهداف می‌تواند تهدیدی برای امنیت عراق باشد بر می‌انگیزد.

 

قیس الخزعلی، رهبر گروه “عصائب اهل الحق” در صفحه توئیتر خود نوشت، “پاسخ عراقی‌ها پیرو تصمیم پارلمان مبنی بر خروج نیروهای نظامی‌ آمریکا از عراق خواهد بود و اگر خارج نشوید ما تجربه و توانایی بیرون راندن شما را داریم”.

 

اما عراقی‌ها به سفر ترامپ به کشورشان اهمیت خاصی نشان ندادند.

 

محمد عبدالله ، از ساکنان بغداد گفت: از آمریکا چیزی عایدمان نشد .آنها ۱۶ سال در عراق بودند و جز ویرانی و خرابی چیزی به ارمغان نیاوردند.

 

در سفری غیر منتظره؛ ترامپ به آلمان رفت

 

رئیس‌جمهوری آمریکا و همسرش امروز (پنج‌شنبه) در راه بازگشت از عراق، در پایگاه نیروی هوایی رامشتاین در آلمان توقف کرده و با نظامیان کشورشان دیدار کردند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در پایگاه آلمانی رامشتاین با سربازان کشورش دیدار کرد و با آنها عکس یادگاری انداخت. برخی از آنان کلاه‌هایی با نوشته “دوباره آمریکا را با عظمت می‌کنیم” به سر داشتند که یکی از شعارهای انتخاباتی ترامپ بود.

 

ترامپ پیش از آن در سفری غیر منتظره به پایگاهی در غرب عراق رفته بود که اولین دیدار او با نیروهای آمریکایی مستقر در خارج محسوب می‌شد. سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به آلمان هم گرچه اعلام‌نشده بود، اما به نیت سوخت‌گیری مجدد بود و بعد دیدار با نظامیان آمریکایی هم انجام شد.

 

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید در ایر فورس وان به خبرنگاران گفت، نخست‌وزیر عراق دعوت ترامپ برای سفر به آمریکا را پذیرفته است. این رهبران به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند و زمانی که رئیس‌جمهوری آمریکا در بغداد بود حضوری دیدار نداشتند.

ایسنا

دبکا: مسکو به تل آویو نسبت به”مقابله به مثل” سوریه هشدار داد

سایت عبری زبان “دپکا” با افشای نوع موشک شلیک شده از سوی اسرائیل در جریان بمباران هوایی پایگاه‌های اطراف دمشق گفت: اسرائیل در پی این حادثه هشدار سختی را از سوی روسیه دریافت کرده است.

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

العربی الجدید: خروج آمریکا از سوریه منجر به‌درگیری نظامی ترکیه با ایران و روسیه می‌شود؟!

جابر عمر در رسانه قطری العربی الجدید نوشت: اخباری که پس از تماس تلفنی ترامپ و اردوغان منتشر شد، زمینه گسترده‌ای برای ارزیابی‌ها مبنی بر اینکه واگذاری نقش بیشتری به ترکیه در سوریه، از چارچوب توافق های «استانه» فراتر می‌رود، فراهم کرد. از این رو، چه بسا این مساله منجر به درگیری سیاسی و حتی ... العربی الجدید: خروج آمریکا از سوریه منجر به‌درگیری نظامی ترکیه با ایران و روسیه می‌شود؟!

ادامه

امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه

ائتلاف سائرون: قانون اخراج نظامیان آمریکایی از عراق سریعا تصویب شود

به نقل از النشره، فراکسیون پارلمانی «سائرون» عراق وابسته به جریان صدر در واکنش به سفر و اظهارات جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا در استان «الانبار» واکنش نشان داد و خواستار تصویب فوری قانونی برای اخراج نظامیان آمریکایی از کشور شد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شمال غرب آسیا, عراق