شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

نشریه لنست؛ یک دوز واکسن آکسفورد فقط ۷۶ درصد کارآمد است

تحلیلی جدید از آزمایش بالینی واکسن کووید۱۹ دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد یک دوز از این واکسن در برابر ویروس کرونا فقط ۷۶ درصد کارآمد است.

 

به گزارش مهر به نقل از ایندپندنت، طبق تحلیلی جدید واکسن کووید ۱۹ اکسفورد تا ۱۲ هفته پس از دریافت دوز اول فقط ۷۶ درصد کارآمد است.

 

محققان دانشگاه آکسفورد ادعا می‌کنند این واکسن انتقال ویروس را ۶۷ درصد کاهش می‌دهد. همچنین طبق تحقیق جدیدی که روز سه شنبه منتشر شده کارآمدی واکسن پس از تزریق دوز دوم با فاصله زمانی ۳ ماه، در جلوگیری از ابتلاء به کووید ۱۹ به ۸۲.۴ درصد اعلام شده است.

 

به گفته پژوهشگران این یافته‌ها هم اکنون در لنست منتشر شده است.

 

اندرو پولارد محقق ارشد آزمایش بالینی واکسن آکسفورد در این باره می‌گوید: اطلاعات جدید تاییدیه‌ای بر اطلاعات به دست آمده از مرحله میانی آزمایش بالینی است. همچنین از توصیه کمیته واکسیناسیون و ایمن سازی انگلیس برای تزریق دوز ارتقادهنده در فاصله ۱۲ هفته پشتیبانی می‌کند.

 

این نخستین باری است که اطلاعاتی از قابلیت واکسن آکسفورد برای متوقف کردن گسترش ویروس کرونا منتشر شده است.

 

هیچیک از ۱۲۴۰۸ نفر واکسینه شده با یک دوز، ۲۲ روز پس از ایمن سازی به دلیل کووید ۱۹ در بیمارستان بستری نشده است.

 

این محققان ادعا می‌کنند فاصله میان دریافت دو دوز تأثیری قابل توجه روی کارآمدی آن دارد. طبق این پژوهش واکسن پس از تزریق ۲ دوز با فاصله دریافت ۱۲ هفته یا بیشتر ۸۲.۴ درصد کارآمد است. حال آنکه تزریق دو دوز واکسن با فاصله ۶ هفته ۵۴.۹ درصد کارآمد است.

اولین محموله واکسن «اسپوتنیک وی» هفته جاری به ایران ارسال می‌شود

جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه ظرفیت واکسن سازی ایران هم بالاست طرف روس و ما توافق کردیم که این واکسن در داخل ایران نیز به شکل مشترک تولید شود.

ادامه

اجتماعی, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش

هشدار کارشناسان درمانی چین درباره عوارض مرگبار واکسن فایزر

پس از آنکه ۲۳ سالمند نروژی به دلیل دریافت واکسن آمریکایی فایزر جان باختند، کارشناسان بهداشتی چین از نروژ و دیگر کشورها خواستند برنامه تزریق واکسن فایزر را به دلیل عدم اطمینان از ایمنی‌ آن معلق کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, نروژ

رئیس انستیتو پاستور ؛ صنعت تولید واکسن کوبا بسیار پیشرفته است

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: کوبا یکی از معدود کشورهایی است که صنعت تولید واکسن آن بسیار پیشرفته است و در سال‌های قبل نیز تنها کشوری بوده که فناوری تولید واکسن را به ایران انتقال داده است.

ادامه

اجتماعی, امریکای لاتین, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

ایران؛ آمادگی۵۰هزار داوطلب، برای انجام کارآزمایی بالینی مرحله سوم واکسن “سوبرانا-۲”

کوبا باید این واکسن را بر روی انسان‌های کشوری در خارج از کوبا نیز آزمایش کنند که میزان مبتلایان بسیار دارد. میزان ابتلا به ویروس کووید۱۹ در کوبا به دلیل مدیریت مطلوب در سطحی نازل نگه داشته شده است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, ایران, تحریم, جهان, خبر, کوبا