انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

یک نماینده آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور به شدت از سیاست‌های اسرائیل در نوار غزه انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، الکساندر کورتز، نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل گفت: ۱.۱ میلیون انسان بی‌گناه در غزه در معرض خطر قحطی قرار دارند. قحطی‌ای که عامدانه از طریق ممانعت رهبران اسرائیل برای ورود ... انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی

واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

یک روزنامه آمریکایی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در یادداشتی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. واشنگتن پست علام کرد که کی‌یف بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند مانع ... واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

«اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق آمریکا هم بوده، گفت حمله تروریستی در مسکو شبیه به اقدامات داعش نیست و گمانه‌زنی‌ها را به سوی اوکراین و سازمان سیا سوق داد. به گزارش ایسنا، مقامات روسیه در پی حمله تروریستی در مسکو با اشاره به بیانیه منتسب به داعش که مسؤولیت ... افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بند‌های آن به‌ صورت یک‌طرفه به نفع اسرائیل بود، وتو کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه را وتو کرد. نبنزیا در سخنرانی خود پیش از رأی‌گیری گفت پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در‌ها را ... روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, الجزایر, چین, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, صلح, فلسطین

نشریه اتریشی: جنگ تجاری ترامپ به آمریکا بیشتر ضربه زده است

رئیس جمهوری ایالات متحده اعلام کرده که از ابتدای ماه سپتامبر بسیاری از کالاهای چینی مشمول تعرفه گمرکی تنبیهی می‌شوند. برخی ناظران معتقدند تاکنون بیشترین خسارت جنگ تجاری به اقتصاد آمریکا وارد شده است.

 

روزنامه اتریشی “اشتاندارد” روز جمعه دوم اوت (۱۱ مرداد) به بررسی مرحله جدید جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین پرداخت و نوشت به نظر می‌رسد محاسبات دونالد ترامپ در تشدید این جدال درست از آب در نیامده است.

 

رئیس جمهوری آمریکا پنج‌شنبه اعلام کرد که از ابتدای سپتامبر بر کالاهای وارداتی از چین به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار ۱۰ درصد تعرفه گمرکی تنبیهی اعمال خواهد شد.

 

دور تازه‌ای از مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین به تازگی در پکن خاتمه یافت و ترامپ گرچه این مذاکرات را سازنده خوانده از نتایج آن راضی نیست. او روز گذشته همتای چینی خود را “دوست من” خواند و در عین حال از شی جینپینگ انتقاد کرد که برای دست یافتن به توافق نهایی تعلل می‌کند.

 

گمان می‌رود که چین امیدوار است دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا شکست بخورد و به این ترتیب مناقشه و جنگ تجاری که او از زمان ورود به کاخ سفید آغاز کرده خاتمه یابد.

 

آمریکا پیش از این ۲۵۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین را مشمول یک تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی کرده بود. ترامپ می‌گوید، تعرفه‌هایی که از ابتدای سپتامبر اعمال می‌شوند شامل این کالاها نیستند.

 

ترامپ تراز تجاری منفی آمریکا در مقابل چین را ناعادلانه توصیف می‌کند و گلایه دارد که پکن به رغم وعده‌هایی که داده واردات کالای آمریکایی، به خصوص محصولات کشاورزی را افزایش نداده است.

 

برهم خوردن بیشتر توازن به نفع چین

 

به نوشته “اشتاندارد”، شواهد حکایت از آن دارند که تاکنون سیاست‌های سخت‌گیرانه دونالد ترامپ به نتیجه مطلوب نرسیده و داده‌های آماری از بازرگانی دو کشور نشان می‌دهند که واشنگتن در این رویارویی تاکنون خسارت بیشتری دیده تا پکن.

 

بنابر این گزارش تراز تجاری چین در مبادلات کالا با آمریکا در ماه ژوئن ۳۰ میلیارد دلار مثبت بوده، در حالی که این رقم در ماه قبل از آن ۲۷ میلیارد دلار بوده است.

 

افزون بر این، روند مبادلات تجاری در نیمه اول سال جاری میلادی تغییر موازنه به سود چین را تأیید می‌کند؛ در شش ماه اول سال گذشته صادرات چین به آمریکا ۱۳۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بیش از واردات بوده، این میزان در مدت مشابه امسال به ۱۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

 

روزنامه اتریشی در تحلیل خود نوشته که بر همین اساس انتقاد از سیاست‌های تهاجمی تجاری دونالد ترامپ در آمریکا رو به افزایش است و فروشگاه‌ها معتقدند که این سیاست‌ها به زیان مصرف‌کنندگان تمام می‌شود. صنعتگران نیز شکایت دارند و هشدار می‌دهند که جنگ تجاری ترامپ می‌تواند به کاهش سرمایه‌گذاری منجر شود.

 

پیامدهای ادامه جنگ تجاری

 

در کنار مشکلات داخلی، تجارت خارجی آمریکا از زمان ریاست جمهوری ترامپ و شدت گرفتن جنگ تجاری، نه فقط در ارتباط با چین که به طور کلی با مشکلاتی روبرو شده است. تنها در ماه مه امسال واردات کالاهای آمریکایی توسط کشورهای مهم آسیایی، به نسبت ماه قبل هشت و نیم در صد کاهش یافته است.

 

با این همه، گرچه تاکنون زیان آمریکا بیشتر بوده، شواهد دیگری حاکی هستند که تاثیر منفی جنگ تجاری بر اقتصاد چین نیز به مرور آشکارتر خواهد شد. بنادر مهم لس‌آنجلس و لانگ بیچ هم اکنون نیز با معضل کاهش ورود کانتینرها از چین روبرو هستند.

 

یک کارشناس آمریکایی در گفت‌وگو با روزنامه “اشتاندارد” احتمال می‌دهد رکود تجارت خارجی ایالات متحده در سه ماهه آینده آشکارتر شود.

 

جنگ تجاری ترامپ فقط علیه چین نیست. او کشورهای اروپایی را نیز تهدید کرده که تعرفه گمرکی بر خودروهای ساخت این کشورها را افزایش دهد. ترامپ همچنین به تازگی تهدید کرده که به خاطر اعمال مالیات بر شرکت‌ها و خدمات دیجیتالی در فرانسه، شراب فرانسوی را مشمول تعرفه‌های تنبیهی کند. اتریش نیز ممکن است به خاطر مالیات‌های مشابه هدف بعدی حمله‌های ترامپ باشد.

 

روزنامه “اشتاندارد” می‌نویسد، واکنش‌های بازار بورس در ایالات متحده می‌تواند جدی شدن اوضاع را نمایان کند؛ ظهر جمعه، دوم اوت، ارزش سهام داو جونز، شاخص سهام در بازار بورس آمریکا، حدود دو درصد کاهش یافت. ترامپ البته در جمع خبرنگاران گفته که بابت سقوط شاخص سهام در بازار بورس که پس از اعلام افزایش تعرفه‌ها رخ داد نگران نیست.

ایسنا

سناتور آمریکایی امنیت اف۳۵ را زیر سوال برد

در حالی که بیش از یک دهه از آغاز پروژه جنگنده‌ اف-۳۵ می‌گذرد و بیش از یک تریلیون دلار در این پروژه هزینه شده و چندین بار نیز بودجه این برنامه افزایش یافته است اما گزارش‌های متعددی درباره مشکلات این جنگنده‌ها منتشر شده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

اتحادیه کشاورزان و دامداران امریکا؛ ترامپ باید سیاست‌های جنگ‌طلبانه خود با چین را متوقف کند

اتحادیه کشاورزان و دامداران امریکا روز جمعه در بیانیه ای رسمی تصمیم اخیر دونالد ترامپ برای افزایش تعرفه بر کالاهای چینی را نابخردانه و زیانبار خواند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا