بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی یک نشست خبری ضمن قدردانی از موضع چین در حمایت از روسیه در مذاکرات احتمالی اوکراین، به حضور نظامی غرب در منطقه قفقاز جنوبی اشاره کرد و گفت: نظامی سازی این منطقه بیشتر رویایی مسلحانه را تشدید می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، خانم ماریا ... قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ادامه

اتحادیه اروپا, ارمنستان, اوکراین, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, صلح, غرب, غرب آفریقا, قفقاز, کانادا, گزارش, ناتو

پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

نشریه آمریکایی «پالتیکو» اوضاع ارتش اوکراین را به لحاظ تسلیحات و تعداد سربازانش ناگوار دانسته و معتقد است که کی‌یف در آستانه شکست از روسیه قرار دارد. به گزارش ایسنا، روزنامه پالتیکو در مطلبی با عنوان «اوکراین به سمت شکست به پیش می‌رود» به قلم «جیمی دتمر»، تحلیگر بخش اروپای این نشریه نوشته است: «کافی ... پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

نشریه پولیتیکو شکست ارتش اوکراین در نبرد با روسیه را طی ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، بنا به پیش‌بینی یک رسانه غربی، ارتش اوکراین احتمالاً در چند ماه آینده در جبهه نبرد دچار شکست می‌شود. نشریه پولیتیکو به نقل از چند افسر بلندپایه نظامی روز چهارشنبه اعلام کرد ... پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

نشریه آمریکایی: زیردریایی‌های روسیه به‌تنهایی قادر به‌نابودی آمریکا هستند

به نوشته مجله «نشنال اینترست»، روسیه زیردریایی‌هایی در اختیار دارد که قادرند شهرها و پایگاه‌های نظامی در خاک ایالات متحده را نابود کنند، حتی اگر آمریکا در حمله پیش‌دستانه نیروهای هسته‌ای روسیه را از بین برده باشند.

 

مجله آمریکایی «نشنال اینترست» نوشته است: زیردریایی روسیه از نوع “بوری” قادر است آمریکا را خالی از سکنه کند، حتی اگر نیروهای هسته‌ای روسیه در حمله پیش‌دستانه از بین رفته باشند.

 

این نشریه یادآور شده که برخلاف زیردریایی‌های شوروی سابق، زیردریایی طرح “بوری” به خاطر پوشش بدنی جدید و استفاده از انرژی هسته‌ای می‌تواند برای ماهها در زیر آب باقی بماند.

 

در این مقاله نوشته شده است: «زیر دریایی “بوری” در مقایسه با زیردریایی‌های آمریکایی، قابلیت حرکت ساکت‌تر و با سرعت سریع نامحسوس (به اندازه ۵۰ گره دریایی) را دارند. این زیر دریایی روسی به ۱۶ موشک پی-۳۰ “بولاوا” و شش واحد مانوردهنده دارای هدایت مجزا به وزن ۱۵۰ کیلوتن مجهز است. این به معنای آن است که این زیردریایی می‌تواند به سمت مناطق مسکونی و پایگاه‌های نظامی در فاصله ۹۰۰۰ کیلومتری،۷۲ کلاهک هسته‌ای شلیک کند.»

 

نویسندگان این مقاله یادآور شده‌اند که در حال حاضر روسیه فعالانه در حال ساخت زیردریایی های نسل جدید “بوری” است. این زیردریایی‌های دارای مانور پذیری بیشتر، حرکت سریع و در عین حال نامحسوس و دارای تسلیحات نظامی مدرنیزه شده و همچنین سیستم‌های نظارتی و ارتباطی مدرن هستند.

 

به نوشته این نشریه، البته زیردریایی “بوری” تنها نیمی از نیروهای دریایی دارای بازدارندگی هسته‌ای را تشکیل می‌دهد. در ناوگان نظامی-دریایی روسیه چهار زیردریایی از نوع “خاباروفسک” مجهز به دستگاه‌های شناور اتمی بدون سرنشین هستند که قادر به نابودی شهرها و پایگاه‌های نظامی دریایی ساحلی دشمن را نابود است.

 

نویسندگان این مقاله معتقدند، در صورت بروز درگیری هسته‌ای و حمله به روسیه، این کشور همچنان می‌تواند به نیروهای دشمن پاسخ داده و با داشتن چنین زیردریایی‌هایی آنها را نابود کند.

تسنیم

انتقاد شدید پارلمان آلمان به‌دخالت‌های آمریکا در پروژه گازی”نورد استریم۲”

معاون رئیس پارلمان آلمان تحریم‌های آمریکا علیه پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ را دخالت در امور داخلی اروپا و آلمان و عامل تیرگی بیشتر مناسبات طرفین دانست.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, سیاسی, شرق اروپا, غرب اروپا

ادوارد اسنودن از زبان خودش

معروف‌ترین افشاگر فعالیت‌های اطلاعاتی آمریکا که در روسیه پناه گرفته است، از سازگار شدن با زندگی در این کشور می‌گوید؛ به گفته وی، تصویری که آمریکایی‌ها از او در سر دارند، در سال‌های اخیر کم‌ رنگ‌تر شده است.

ادامه

اسنودن, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا

هشدار روسیه به کشورهای اروپایی‌ درباره موافقت با استقرار موشک‌های آمریکایی

معاون وزیر خارجه روسیه با هشدار به کشورهای اروپایی درباره موافقت با استقرار موشک‌های برد متوسط آمریکایی در خاکشان، تأکید کرد که ‌روسیه تمامی امکانات نظامی – فنی لازم برای پاسخ‌گویی به هر نوع تهدیدی در این رابطه را دارد.

ادامه

امریکا, بلاروس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, رومانی, لهستان, ناتو