شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

نسل پنجم اینترنت در چین آغاز بکار کرد

با آغاز تجاری شدن خدمات اینترنتی نسل پنجم در چین، شهروندان این کشور از این پس می‌توانند از پرسرعت‌ترین خطوط شبکه اینترنتی جهان بهره مند شوند.

 

تارنمای چاینا ارگ روز جمعه گزارش کرد سه اپراتور اصلی عرضه کننده این خدمات برنامه های خود را برای ارایه نسل پنجم به مردم عملیاتی کرده اند و شهروندان می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

 

این گزارش می‌افزاید ۸۶ هزار ایستگاه نسل پنجم اینترنت پرسرعت برای تلفن‌های هوشمند در سراسر کشور ایجاد شده است و این به مشترکان امکان می‌دهد تا با تلفن‌های خود به این شبکه پر سرعت و بی‌نظیر در جهان وصل شوند.

 

وزارت صنعت و فنآوری اطلاعات چین در بیانیه‌ای آورده است به دنبال پوشش بیشتر این شبکه هستیم و تا پایان سال جاری میلادی ۱۳۰ ایستگاه وارد مدار می‌شود و شمار مشترکان بر همین اساس افزایش می‌یابد.

 

چاینا تله کام، چاینا یونیکام و چاینا موبایل سه اپراتور اصلی و بزرگ چین هستند که این خدمات را با قیمت‌های مختلف و بر اساس سرعت درخواستی در اختیار مشترکان قرار می‌دهند.

 

آکادمی فناوری اطلاع رسانی و مخابرات چین اعلام کرده است در سه ماه گذشته نزدیک به ۵۰۰ هزار دستگاه تلفن هوشمند ویژه استفاده از خدمات اینترنتی نسل پنجم وارد بازار چین شده است.

 

اینترنت نسل پنجم یا همان ۵G که امروز زبانزد مردم در اقصی نقاط دنیا است در حال ایجاد تحولی شگرف در سراسر جهان است و چین به عنوان یکی از کشورهای پیشرو اینترنت نسل جدید اقدامات زیادی برای بکارگیری این تکنولوژی بکار گرفته است.

 

استفاده از این فناوری پیشرفته از عرصه ارتباطات، خودروهای هوشمند و لوازم الکترونیکی گرفته تا بخش‌های بهداشتی و پزشکی و همچنین آموزش و پرورش، در واقع باب تازه‌ای از پیشرفت و انقلابی در عصر نوین ارتباطات ایجاد می‌کند.

 

این فناوری به تدریج با گسترش خود دستکم می‌تواند ۲۲ میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده و جهان را بیشتر مرتبط و نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد دلار به اقتصاد دنیا تزریق می‌کند.

 

شبکه فنی نسل پنجم تلفن‌های همراه می‌تواند با سرعتی بسیار بالا به مشترکان خدمات دهد این ویژگی باعث صرف جویی در زمان می‌شود همزمان کارکرد ادارات و نهادها را تسریع می‌کند.

 

هر وسیله‌ای در این دنیا با بهره‌گیری از این فناوری می‌تواند اینترنتی و دیجیتالی شود این شرایط یک انقلاب فناوری در دنیا ایجاد می‌کند و مشترکان از مزایای آن بهره مند شده و همزمان می‌توانند هزینه کمتری نیز برایش پرداخت کنند.

ایرنا

رسیدن تسلیحات روسیه و چین به “بعد چهارم”

سرتیپ بازنشسته هوارد تامپسون، رئیس سابق فرماندهی شمالی ارتش امریکا در مقاله خود برای روزنامه هیل می‌نویسد روسیه و چین به “بعد چهارم” در زمینه دفاع رسیده اند و سلاح هایپرسونیک آن‌ها حاکی از این امر است.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, دانش, روسیه

چین، در تلاش برای تبدیل‌شدن به‌قدرت بی‌همتا در اینترنت

چین با ایجاد شبکه پیشرفته و فوق سریع نسل پنجم اینترنت و تلفن‌های سیار امیدوار است پیشرو دیگر کشورهای دنیا در استفاده از توسعه یافته‌ترین سامانه اینترنتی و تلفنی دنیا باشد و در عرصه مخابرات خود را به‌یک قدرت بی‌همتا تبدیل کند.

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا