گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

حداقل دستمزد ۱۱ میلیونی در سال ۱۴۰۳ یعنی فقر و فلاکت باز هم بیشتر و گسترده‌تر

مطابق مصوبه شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ به میزان ۳۵.۳ درصد افزایش یافت. براساس درصد اعلام شده از سوی صولت مرتضوی، وزیر کار، حداقل دستمزد کارگران، شامل مزد پایه و سایر مزایا و اقلام، در سال ۱۴۰۳، ۱۱ میلیون تومان خواهد بود. طبق ادعای اعضای به اصطلاح ... حداقل دستمزد ۱۱ میلیونی در سال ۱۴۰۳ یعنی فقر و فلاکت باز هم بیشتر و گسترده‌تر

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بیانیه, حقوق بشر, سرمایه‌داری, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت

در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

به‌رغم مخالفت سرسخت وزارت کار با ترمیم مزد یک‌چهارم خط فقر زحمتکشان و ارائهٔ آمارهای رسمی ساختگی مرکز آمار، بار دیگر با تأکید فراوان روی “تورم انتظاری”، در گفتگویی با ایلنا در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: “آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم ما در دولت برای افزایش حقوق و ... در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

ادامه

استبداد, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, درمان, عدالت اجتماعی, غارتگری, فقر, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت

نرخ فقر در آمریکا افزایش یافت

براساس مطالعه جدید دانشگاه شیکاگو، نرخ فقر در آمریکا دو درصد افزایش یافته و حدود هفت میلیون نفر در این کشور به زیر خطر فقر رسیده‌اند.

 

به گزارش ایرنا از شبکه ان بی سی نیوز، براساس مطالعه دانشگاه شیکاکو که درآمد ماهانه مردم آمریکا را مورد بررسی قرار می‌دهد، برنامه بسته های حمایتی دولت آمریکا از مردم در دوران کرونا به پایان رسیده است.

 

بسته های حمایت مالی دریافتی شهروندان بیکار آمریکایی که از ۲۰۰ تا ۶۰۰ دلار در هفته دریافت می کردند، قطع شده و بالارفتن نرخ فقر در آمریکا با پایان یافتن بسته های حمایتی در ارتباط بوده است.

 

بروس مایر استاد دانشگاه شیکاکو به ان بی سی گفت: نرخ فقر در ابتدای دوران کرونا کاهش یافت زیرا اوایل کمک های زیادی به افراد آسیب دیده در جامعه صورت می‌گرفت. اما هم اکنون پس‌اندازهای مردم رو به اتمام است، آنان حتی رو به قرض گرفتن از خانواده و دوستان آورده‌اند.

 

مایر افزود: این واقعیت که درآمد مردم هنوز کمتر از آنچه قبل از همه گیری بوده، یک مشکل بزرگ است.

 

به گفته مایر، با پایان یافتن بسته حمایت مالی (FPUC) نرخ فقر از ۹.۳ به ۱۰.۳ درصد افزایش یافت.

 

نرخ فقر در آمریکا در حالی افزایش یافته که قرار است تا ماه دیگر بسته های مانده کمک های اضطراری به مردم آسیب دیده در دوران کرونا به پایان برسد و انتظار می رود که این اقدام شوک دیگری به نرخ فقر وارد کند.

 

به گزارش رسانه ها، هنوز دو بسته حمایتی کرونایی دیگر دولت آمریکا باقی مانده که در تاریخ ۲۶ دسامبر (ششم دی ماه) به اتمام خواهد رسید.

 

یکی از بسته های کمک های حمایتی کرونا، قانون امداد و امنیت اقتصادی است که براساس این بسته شماری از بیکاران در مدت زمان شیوع ویروس کرونا بیمه بیکاری دریافت میکردند، در صورت پایان یافتن این بسته و عدم تمدید آن در حدود ۷.۳ میلیون شهروند بیکار آمریکایی از دریافت بیمه بیکاری محروم می شوند.

 

بسته دیگر حمایتی کرونا تحت عنوان جبران خسارت بیکاری اضطراری (PEUC) است که با اتمام آن نیز ۴.۶ میلیون شهروند آمریکایی که تا امروز بیمه بیکاری دریافت میکردند، دیگر قادر به دریافت آن نخواهند بود.

 

از زمان شیوع کرونا و قرنطینه سراسری در آمریکا، دولت این کشور مخارج خود را به شدت افزایش داده است. تاکنون بیش از ۲۵۵ هزار آمریکایی جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند و وزارت خزانه داری در نظر دارد سه تریلیون دلار دیگر تا پایان سال میلادی استقراض کند.

 

پیشتر دفتر کنترل بودجه کنگره پیش بینی کرده بود کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان امسال به رقم ۳.۸ تریلیون دلار برسد.

پوتین: بیکاری گسترده و افزایش فقر اصلی‌ترین خطرات برای کل جهانیان است

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه بیکاری و فقر گسترده، از جمله عواقب خطرناک اپیدمی کرونا در جهان است، گفت: در شرایط کنونی باید سیاست اعمال تحریم‌ها را کنار گذاشت و برای فایق آمدن بر این خطرات همکاری کرد.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, فقر

تورم فزاینده و روند صعودی قیمت‌ها

بر اساس گزارش اخیر مرکز آمار ایران، نرخ تورم نقطه‌ای در مهرماه ١٣٩٩ به عدد ۴۱/۴ درصد رسیده است، یعنی خانوارهای کشور به‌طور میانگین ۴۱/۴ درصد بیش از مهرماه ١٣٩٨ برای خرید یک “مجموعه [از] کالاها و خدمات یکسان” هزینه کرده‌اند.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, فقر, مقاله