مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین در دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکید کرد که روابط دو جانبه با برلین پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد و پکن به دنبال زمینه‌های مشترک است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، شی امروز سه‌شنبه در دیدار با شولتس در پکن گفت: ما باید روابط دو جانبه را از منظر ... چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

ادامه

آلمان, اروپا, اروپای مرکزی, اسراییل, اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین, گزارش

زلنسکی: با اوکراین مثل اسرائیل رفتار کنید

ولودیمیر زلنسکی از غرب خواست تا در جنگ اوکراین دخالت و از کی‌یف همانند تل‌آویو محافظت کند. به گزارش ایسنا، طبق گزارش راشا تودی، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین چنین مسئله‌ای را با اشاره به کمک‌های غرب به تل‌آویو در پیام‌رسان تلگرام خود عنوان کرده است. او نوشت: «اسرائیل، ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و اردن با ... زلنسکی: با اوکراین مثل اسرائیل رفتار کنید

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, انگلس, اوکراین, ایران, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, فلسطین

زلنسکی: اوضاع در دونتسک وخیم است/ چتربازان تیپ ۲۵ هوابرد ارتش اوکراین در «آودیوکا» تسلیم شدند

رییس‌جمهور اوکراین با مطرح کردن بحران این کشور در جبهه نبرد، خواستار کمک‌های بیشتر غرب شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ولودیمیر زلنسکی» رییس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه به اوضاع وخامت بار این کشور در جبهه نبرد با روسیه اعتراف کرد. رییس جمهور اوکراین همچنین کشورهای غرب را به دلیل کمک‌های نظامی محدود ... زلنسکی: اوضاع در دونتسک وخیم است/ چتربازان تیپ ۲۵ هوابرد ارتش اوکراین در «آودیوکا» تسلیم شدند

ادامه

آمریکا, اسپانیا, اوکراین, ایران, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, رومانی, شرق اروپا, فلسطین, لهستان

انهدام یک سایت پهپادی اوکراین توسط سامانه موشکی اسکندر روسیه + ویدئو

وزارت دفاع روسیع اعلام کرد، نیروهای روسیه با استفاده از سامانه موشکی اسکندر، یک انبار پهپادهای سنگین اوکراینی و یک کارگاه تولید آنها را در شهر زاپاروژیه منهدم کردند. به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه وزارت دفاع روسیه آمده است: “در ۸ آوریل ۲۰۲۴، نیروهای مسلح روسیه در نتیجه حمله دقیق سامانه موشکی عملیاتی – تاکتیکی ... انهدام یک سایت پهپادی اوکراین توسط سامانه موشکی اسکندر روسیه + ویدئو

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ویدیو

نخست وزیر کوزوو؛ آمریکا عامل سقوط دولت ما بود

نخست وزیر موقت کوزوو نماینده ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده را به ساقط نمودن دولتش متهم کرد.

 

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «آلبین کورتی» نخست وزیر موقت کوزوو، یک فرستاده ایالات متحده را به دخالت مستقیم در سرنگونی دولت خود در ماه گذشته متهم کرد و آن را بخشی از برنامه دستیابی به «پیروزی بزرگ دیپلماتیک» دونالد ترامپ، کمتر از یکسال مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، عنوان کرد.

 

آلبین کورتی گفت ریچارد گرنل، نماینده ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در مذاکرات بین کوزوو و صربستان نقش مهمی در تجزیه حزب نخست وزیر و هم چنین دوپارگی حزب ائتلافی با نخست وزیر در کوزوو داشته است.

 

کورتی که در یک کنفرانس خبری آنلاین شرکت داشت، گفت: «دلیل سرنگونی دولت من تنها به این دلیل بود که فرستاده آمریکا، گرنل، برای امضای قرارداد توافق بین کوزوو با صربستان عجله دارد؛ قراردادی که به اعتقاد من به شدت مضر است زیرا یک مبادله‌ای سرزمینی است.»

 

آلبین کورتی در این کنفرانس خبری آنلاین تاکید کرد که ریچارد گرنل بجای مفاد و متن قرارداد بین صربستان و کوزوو تنها به امضای پای این قرارداد اهمیت می داده است. سرپرست دولت در کوزوو، آمریکا را متهم کرد که سعی داشته کنترل روند مذاکرات را در دستان خود بگیرد.

 

نخست وزیر موقت کوزوو گفت که در قرارداد مرزی با صربستان، که مورد نظر ایالات متحده است، این کشور تازه استقلال یافته سرزمین‌هایی را از دست می‌دهد.

 

آلبین کورتی رهبر حزب Vetëvendosje، حزب سوسیال دموکرات و ملی‌گرای کوزوو است.

 

دولت کوزوو به رهبری آلبین کورتی، تنها پس از پنجاه روز، ۲۶ ماه مارس گذشته با رأی عدم اعتماد پارلمان سقوط کرد. کورتی تا تعیین نخست وزیر جدید، سرپرستی دولت را با عنوان نخست وزیر موقت عهده دار است.

 

حزب راست میانه LDK پس از چند هفته تنش با «آلبین کورتی» نخست وزیر وقت کوزوو، طرحی را برای عدم رأی اعتماد به پارلمان برد که سرانجام به سقوط دولت ائتلافی منجر شد.

 

تلاش‌های احزاب مخالف دولت برای برگزاری جلسه استیضاح دولت و رأی عدم اعتماد زمانی آغاز شد که آلبین کورتی، در مقام نخست وزیر، یکی از وزرای نزدیک به هیأت آمریکایی را از کار برکنار کرد. منتقدان اعلام کردند که نخست وزیر روابط کشور با آمریکا را به مخاطره می‌اندازد.

 

در این میان در پاسخ به سوال خبرگزاری آسوشیتدپرس سخنگوی ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان و فرستاده ایالات متحده در مذاکرات صربستان و کوزوو، به سخنان البین کورتی واکنش تازه ای نشان نداد و تنها به توئیت‌های گرنل اشاره کرد که در آن این مقام آمریکایی هرگونه مذاکره درباره مبادله سرزمینی را رد می‌کند.

 

استقلال کوزوو هیچ گاه از سوی صربستان برسمیت شناخته نشده است و صربستان آن را بخشی از خاک خود می‌داند. کوزوو در سال ۲۰۰۸ میلادی از صربستان اعلام استقلال کرد. بیش از ۱۱۰ کشور جهان این کشور را برسمیت شناخته‌اند.

سوخوی روسی هواپیمای آمریکایی را بر فراز مدیترانه رهگیری کرد

نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد که یک سوخوی ۳۵ روسیه در اقدامی «ناامن» بر فراز دریایی مدیترانه یک هواپیمایی آمریکایی را رهگیری کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه و چین خطاب به ترامپ: کرونا را سیاسی نکن!

وزارت خارجه روسیه، چین و سازمان بهداشت جهانی در پاسخ به تهدیدهای ترامپ که این سازمان را “طرفدار چین” خوانده بود، از آمریکا خواستند بحران شیوع ویروس کرونا را سیاسی نکند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

پکن در حال صدور الگوی مدیریتی خود برای مهار کرونا به کشورهای جهان

ماه گذشته میلادی شش کارشناس پزشکی چینی در حالی از یک جت هواپیمایی صربستان در فرودگاه شهر بلگراد خارج شدند که با استقبال و فرش قرمز آلکساندر ووجیچ، رئیس جمهور این کشور و تنی چند از وزرای کابینه وی مواجه شدند؛ ووجیچ بعد از خوش و بش‌های اولیه در اقدامی نمادین پرچم صربستان و سپس ... پکن در حال صدور الگوی مدیریتی خود برای مهار کرونا به کشورهای جهان

ادامه

امریکا, ایتالیا, ایران, پاکستان, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, صربستان, عراق, فیلیپین, کامبوج, کانادا, گزارش, ونزوئلا