یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

اپراتور بزرگترین رادیوتلسکوپ جهان با قطر ۵۰۰ متری چین با نام «فست» چهارشنبه از رصد بیش از ۹۰۰ تپ اختر جدید توسط این تلسکوپ از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۱۶ خبر دادند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تَپ‌اخترها یا تَپارها ستاره های نوترونی چرخانی هستند که با سرعت بسیار زیادی دوران (چرخش) دارند ... یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

نخست وزیر کره جنوبی: مذاکرات با کره شمالی باید بعد از المپیک هم ادامه یابد

نخست وزیر کره‌ جنوبی امروز (یکشنبه) تاکید کرد،‌ کره شمالی و کره‌ جنوبی باید به طور فعالانه با یکدیگر همکاری کرده تا شرایط مناسب را برای برگزاری نشست میان روسای جمهور این دو کشور ایجاد کنند.

 

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، لی ناک یون، نخست وزیر کره‌ جنوبی این اظهارات را در جریان مراسم صرف ناهار با هیات عالی‌رتبه کره‌ شمالی از جمله کیم یو جونگ، خواهر و نماینده ویژه کیم جونگ اون، رهبر این کشور و کیم یونگ نام، رئیس تشریفاتی دولت کره شمالی مطرح کرد. وی در جریان این اظهارات به دعوت رهبر کره شمالی از مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی برای سفر به پیونگ یانگ اشاره کرد.

 

لی ناک یون در جریان نشست امروز گفت: رهبر کره شمالی، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی را از طریق نامه‌ای شخصی برای سفر به پیونگ یانگ دعوت کرد. من امیدوارم شرایط لازم ایجاد شود تا رهبران دو کره بتوانند نشستی برگزار کنند.

 

وی افزود: کره شمالی و کره‌ جنوبی باید تلاش‌های فعالانه‌ای را برای ایجاد این شرایط انجام دهند. من امیدوارم جامعه بین‌الملل نیز حمایت‌های لازم را در این زمینه فراهم کنند.

 

نخست وزیر کره‌ جنوبی تاکید کرد: مذاکرات دو کره باید بعد از بازی‌های المپیک زمستانی نیز ادامه یابد.

 

کیم یونگ نام در واکنش به این اظهارات نخست وزیر کره‌ جنوبی گفت: مطمئنم روابط دو کره بیش از پیش بهبود خواهد یافت و تاریخ اتحاد مجدد دو کره جلو خواهد افتاد.

 

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی و خواهر کیم جونگ اون به تماشای کنسرت نشستند

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این کنسرت آخرین بخش از برنامه سفر هیات عالی‌رتبه کره‌شمالی به سئول بود که چشم‌انداز بهبود روابط میان دو کره را به تصویر کشید. مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی علاوه بر تماشای کنسرت، روز یکشنبه در افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی هم در یک قسمت نشسته بودند.

 

در همین حال رهبر کره‌شمالی، مون جائه-این را برای شرکت در نشستی در پیونگ‌یانگ دعوت کرد. این اولین بار است که فردی از خاندان حاکم کره‌شمالی از زمان جنگ کره به سئول سفر می‌کند. تصاویر نشان می‌دهد کیم یو یونگ، خواهر رهبر کره‌شمالی بین رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی و کیم یونگ نام، رئیس تشریفات کره‌شمالی که رسما رهبری هیات کره‌شمالی را بر عهده داشت، نشسته است و در این کنسرت موزیسین‌ها را تشویق می‌کرد.

 

این کنسرت از سوی ۱۴۰ عضو ارکستر سمجیون پیونگ‌یانگ اجرا شد و بخشی از توافق بین مرزی بود که بر اساس آن کره‌شمالی موافقت کرد صدها ورزشکار، هوادار تیم ورزشی و افراد دیگر را به بازی‌های المپیک پیونگچانگ در کره‌جنوبی بفرستد.

ایسنا

مقام کره جنوبی: خروج آمریکا از برجام وضعیت دشواری را برای سئول ایجاد می‌کند

‘چونگ این مون ‘(Chung-In Moon) مشاور ویژه رئیس جمهوری کره جنوبی در باره تغییر موضع آمریکا در قبال توافق های مهم بین‌المللی از جمله توافق هسته ای ایران و تاثیر آن بر تحولات اخیر در روابط پیونگ یانگ و سئول به سی ان ان گفت: خروج آمریکا از این توافق وضعیت دشواری را مقابل کره ... مقام کره جنوبی: خروج آمریکا از برجام وضعیت دشواری را برای سئول ایجاد می‌کند

ادامه

امریکا, جهان, خبر, کره جنوبی, کره شمالی

مایک پنس: هیچ اختلافی میان آمریکا و متحدانش در قبال کره شمالی وجود ندارد/ نقش مخرب امریکا در مناسبات دو کره

معاون رئیس جمهوری آمریکا در راه بازگشت از سئول تاکید کرد که هیچ اختلافی میان آمریکا و متحدانش، کره جنوبی و ژاپن، در قبال کره شمالی وجود ندارد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, کره جنوبی, کره شمالی