هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

نخست‌وزیرعراق؛ ستاد بحران برای بازنگری توافقنامه با آمریکا تشکیل می‌دهیم

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر جدید عراق شنبه شب اعلام کرد که دولت وی ستاد بحران برای گفت ‌وگو با آمریکا در خصوص بازنگری توافقنامه راهبردی میان دو کشور، تشکیل می‌دهد..

 

به گزارش تارنمای المسله عراق، الکاظمی در بیانیه‌ای که از سوی دفتر نخست‌وزیری منتشر شد، اعلام کرد: در نشست هیأت دولت تصمیم گرفتیم که یک ستاد بحران برای انجام گفت‌ وگو با طرف آمریکایی تشکیل دهیم.

 

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام نخست وزیر عراق، این ستاد با طرف‌های آمریکایی درباره بازنگری توافق راهبردی میان واشنگتن- بغداد در راستای حفاظت از وحدت و حاکمیت کشور عراق گفت ‌وگو خواهد کرد.

 

پیش‌تر نیز الکاظمی در دیدار با «متیو تولر» سفیر آمریکا تأکید کرده‌ بود که کشورش عرصه‌ای برای تسویه حساب و حمله به کشورهای دوست و همسایه نخواهد بود.

 

این بیانیه افزوده است: هیأت دولت همچنین تصمیم گرفت تا کمیته قانونی حقیقت‌یابی برای بررسی وقایع ماه‌های اخیر در عراق تشکیل دهد تا افرادی که در کشتار مردم دست داشتند، شناسایی و مجازات شوند.

 

نخست وزیر عراق همچنین «عبدالوهاب الساعدی» را با ترفیع درجه به سمت رییس دستگاه ضد تروریسم عراق منصوب کرد.

 

نخستین نشست دولت جدید عراق روز شنبه به ریاست «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور برگزار شد.

 

پنجشنبه گذشته نخست وزیر جدید عراق در آیین رسمی که در کاخ نخست وزیری بغداد برگزار شد، وظایف و مسوولیت دولتی را از سلف خود «عادل عبدالمهدی» به عهده گرفت.

 

الکاظمی در این آیین گفت: ما سوگند خورده‌ایم تا از کشور محافظت کنیم؛ به شهروندان اطمینان دهیم و برای آنها پیام بفرستیم که این دولت برای تأمین نیازهای زندگی مناسب و معقول، کوشش خواهد کرد.

 

دولت الکاظمی ساعاتی پس از کسب رأی اعتماد پارلمان، با استقبال گسترده بین‌المللی رو به رو شد.

 

از مجموع ۲۳ وزیر، پارلمان عراق در نشست خود به ۱۵ وزیر رأی اعتماد داد، پنج وزیر رد شدند و تکلیف سه وزارتخانه مهم دارایی، نفت و وزارت امور خارجه به زمان دیگر موکول شد

 

اعلام زمان مذاکره دولت الکاظمی با آمریکا برای تعیین جدول زمان بندی خروج از عراق

 

یک عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز یکشنبه زمان آغاز مذاکره دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق با آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق را اعلام کرد.

 

به گزارش تسنیم، بدر الزیادی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق به سایت المعلومه گفت: مصطفی الکاظمی نخست وزیر به نیروهای سیاسی پارلمان گفته است که اوایل ماه ژوئن آینده با آمریکا به منظور بحث درباره جدول خروج نیروهای بیگانه از خاک عراق جلسه برگزار خواهد کرد.

 

وی افزود: توافقی قبلی بین الکاظمی و نیروهای سیاسی برای اخراج همه نیروهای بیگانه از خاک عراق صورت گرفته بود.

 

الکاظمی روز گذشته تشکیل یک هسته بحران متشکل از کارشناسان امور خارجی و روابط بین الملل را برای مذاکره با آمریکا درخصوص بازنگری در توافقنامه راهبردی اعلام کرد.

 

القدس العربی؛ ایران و آمریکا چگونه برسر تشکیل دولت جدید عراق به‌توافق رسیدند؟

دولت مصطفی الکاظمی به موافقت دو دشمن لجوج، ایران و آمریکا دست یافت و حتی واشنگتن متعهد شد که معافیت واردات انرژی از ایران را به مدت ۱۲۰ روز دیگر برای عراق تمدید کند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, عراق

استراتژی پنهان دولت ترامپ در جهت تحریک اردوغان برای مقابله با ایران

بلیز میز تال عضو اندیشکده هادسن در وبسایت War on the Rocks نوشت: در حالی که تنش ها بین ایران و آمریکا افزایش می یابد، هر دو همزمان مشغول مبارزه با شیوع کرونا ویروس هستند، گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات آمریکایی بین دو گزینه اقدام تلافی جویانه مستقیم علیه ایران و مجازاتهای محدودتر ... استراتژی پنهان دولت ترامپ در جهت تحریک اردوغان برای مقابله با ایران

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, سوریه, عراق, مقاله

اندیشکده آتلانتیک: چین به ایران کمک میکند اما آمریکا دخالت و تحریم

یک اندیشکده آمریکایی در تحلیلی در زمینه روابط گرم ایران و چین نوشت، سیاست نگاه به شرق برای ایران موضوعی کم اهمیت نیست بلکه ضرورتی راهبردی است.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, شرق آسیا, مقاله